לא בדק מכונת כביסה פגומה ולכן לא יפוצה
התובע טען כי מכונת כביסה שרכש הגיעה לביתו כשהיא פגומה. בית-המשפט קבע כי כיוון שהתובע לא בדק את המכונה עם קבלתה, הוא אינו יכול לטעון לאי התאמה, ודחה את התביעה
אדם רכש מביג אלקטריק מכונת כביסה תמורת 2,100 שקל. לטענתו, יום אחרי שקיבל את המכונה גילה כי קיבל מכונה פגומה, עם מכות בצדה הימני והשמאלי.
עוד טען, כי בשירות הלקוחות של החנות, נאמר לו כי נציגי השירות אינם מגיעים לאזור עזריה, בו הוא מתגורר. האיש הגיש תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרש פיצוי של 5,000 שקל, הכולל את מחיר המוצר, אבדן ימי עבודה, החזר הוצאות הובלה פרטית של המכונה לבדיקה, ועוגמת נפש.
ביג אלקטריק טענה בתגובה כי המכונה סופקה לתובע רק עד למחסום בעזריה כיוון שמקום מגוריו נמצא מעבר לקו השירות שלה. לטענתה, התובע בדק את המכונה בנוכחות המוביל אז נמצא כי המכונה חדשה וסגורה באריזתה המקורית, והוסבר לו כי הובלת המכונה מהמחסום ועד לביתו היא על אחריותו בלבד. עוד טענה, כי מחיר המכונה לא כלל הובלה, וכי המוביל הוא קבלן עצמאי, ולכן אין זה מעניינה מה סוכם בין התובע לבין המוביל בעת קבלת המוצר.
יש לבדוק מוצר מייד עם קבלתו
השופטת אנה שניידר דחתה את התביעה. על פי חוק, על הקונה לבדוק את הממכר מיד לאחר קבלתו, ולהודיע למוכר על אי התאמה, ככל שישנה כזו, מיד לאחר הבדיקה, או מיד אחרי שגילה אותה (לפי המוקדם יותר). לעומת זאת, אם לא הודיע הקונה על אי ההתאמה כאמור, אין הוא זכאי להסתמך עליה.
במקרה זה, כך נקבע, כיוון שהתובע לא בדק את מכונת הכביסה מיד עם קבלתה, אלא רק למחרת, הוא אינו יכול להסתמך על אי התאמה הנטענת על ידו ולכן יש לדחות את תביעתו.
למרות דחיית התביעה, ולפנים משורת הדין, לא חוייב התובע לשלם הוצאות משפט לחנות.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין