שתף קטע נבחר
 

ביטלנו לך חוב? לא נורא, נעקל את משכורתך

בפרטנר ביטלו חוב של צרכן ואף שלחו לו תעודת זיכוי. זה לא הפריע להם להמשיך נגדו בהליכי הוצאה לפועל ולהטיל עיקול על משכורתו. גם כשהודו בטעותם, דרשו ממנו לשלם חלק מהוצאות ההליך שפתחו נגדו ללא הצדקה

לש' , לקוח המנוי ברשת אורנג', התוודענו בדצמבר 2008, כאשר גילה שפרטנר מסרבת לתת לו אישור בכתב על כך שאין לו עוד חובות כלפיה. הפרקטיקה הבעייתית של פרטנר כלפיו נבלמה בזכות ynet. בעקבות פרסום הכתבה נשלחה אליו סוף סוף תעודת זיכוי מפרטנר על מלוא הסכום שהחברה הסכימה לבטל עקב התנתקותו משירותיה. זה קרה בחודש מרס 2009. ש' היה בטוח שהעניין מאחוריו.

 

אלא שפחות מחודש לאחר מכן, באפריל 2009, הגישה נגדו פרטנר תביעה - בדיוק בגין החוב שביטלה. מבט קצר על הסכומים יגלה מה ייעשה לאיש שאין חפצים ביקרו, ואיתרע מזלו להיתבע באמצעות מערכת ההוצאה לפועל של מדינת ישראל.

 

פרטנר לא לבד:

 

החוב המקורי עמד על 17,053 שקל, וזה הסכום הנקוב בתעודת הזיכוי ששלחה פרטנר לש'. אך כשהוגשה התביעה כבר עמד סכום החוב על 17,393 שקל. ביום משלוח האזהרה אל ש' מההוצאה לפועל כבר הגיע הסכום ל-18,316 שקל, שעליו נוספו שכר טרחת עורך דין והוצאות - 3,185 שקל ואגרת הוצאה לפועל בסך 203 שקל- מה שהביא את הסכום הכולל ל-21,073 שקל.

 

ש', כדאי לציין, הוא עורך דין. משום כך הוא ידע מה לעשות. בו ביום שהגיעו לידיו המסמכים הוא התקשר לפרטנר כדי לברר את העניין. בפרטנר אמרו לו שאין לו מה לדאוג, הם פשוט שכחו לעדכן את עורך הדין שלהם, והם יורו לו עוד באותו יום לסגור את התיק. לייתר ביטחון שלח ש' פקס בעניין זה גם למשרד עורכי הדין המייצגים את פרטנר. 

 

פרטנר מכה שנית

חודשים חלפו, והיות שלא קרה דבר, סבר ש' - שוב - שהעניין מאחוריו. אך המציאות לימדה אותו שטעה. המכה של פרטנר כעת הייתה כואבת באמת. ב-19 באוקטובר 2009 (לפני עשרה ימים) נשלח אליו מכתב ממעסיקו, שבו הודיעו לו כי הוטל עיקול על משכורתו.

 

ש' מיהר להתקשר הן לפרטנר והן לעורך דינה. בפרטנר הבטיחו לדבר עם עורך הדין והתנצלו. הנציגה הבטיחה שיחזרו אליו עוד באותו יום, אך איש לא התקשר אליו. עורך הדין שהגיש את התביעה מטעם החברה והטיל את העיקול הסביר לש', שאכן ביוני 2009 פנו אליו מפרטנר – אך ההוראה שניתנה לו הייתה לעכב את ההליכים נגד ש', ולא להפסיקם; היות שלא עדכנו אותו לאחר מכן, הוא המשיך בהליכים.

 

ש' פנה מייד גם למשרדי ההוצאה לפועל, ונקט את כל ההליכים לשם הסרת העיקול וביטול התביעה כולה. הוא שלח מכתב גם לפרטנר, ודרש כי החברה תודיע בדחיפות למעסיקו שהעיקול הוטל בטעות - כדי שיוכל לקבל את שכרו.

 

המשכורת מעוקלת, לפרטנר לא בוער

לפרטנר לקח כמה ימים לחזור לש', למרות חומרת הפגיעה בו. בשיחה הודה איש שיחו כי אכן הייתה אצלם טעות. עם זאת נאמר לו, שהם יוותרו לו על כל הכרוך בהוצאות שנגרמו בתיק, למעט 300 שקל שלטענתם יצטרך לשלם כדי לסגור את התיק. ש' אמר שאינו מוכן לשלם אגורה בגין תיק שנפתח עקב טעות שהיא כולה שלהם. כרגיל, הבטיחו לחזור אליו - ולא חזרו.

 

ש' ערך בירור נוסף בהוצאה לפועל, ולא ממש הופתע לגלות שמטעם פרטנר - על אף שכבר חלפו עשרה ימים מיום שנודע להם מה הם מעוללים לו - לא הוגשה שום בקשה לביטול העיקול.

 

משכורת חודש אוקטובר אמורה להיות משולמת בתוך ימים אחדים, אך היות שהעיקול לא הוסר, גם ידי מעסיקו של ש' כבולות, והוא אינו יכול לשלם את שכרו עד שתימסר לו הודעה על ביטול העיקול. ש', אב לפעוטה ומפרנס יחיד, כבר יודע שבחשבונו בבנק תיווצר משיכת יתר. הוא גם ער לכך שהודעת עיקול על משכורתו אינה מוסיפה לו נקודות אצל מעבידו, גם אם לא חטא בדבר.

 

ש', כבר אמרנו, הוא עורך דין. על שולחנו כבר מונחת טיוטת התביעה נגד פרטנר. אלא אם כן פרטנר תתעשת - ומייד תודיע למעסיקו של ש' כי מבחינתה אין מניעה לשלם את שכרו שכן אינו חייב לה דבר.

  

מפרטנר נמסר בתגובה: "הלקוח זוכה לפני כשנה במלוא סכום החוב המתייחס לביטול עסקת רכישת מכשירים שביצע. עם זאת, לאחר הזיכוי נותר ללקוח חוב נוסף בגין שימוש בשירותי הרשת.

 

"משלא שולם סכום זה, הועבר הטיפול בגבייתו לערוצים המקובלים.לאור פנייתו של הלקוח לחברה ולאחר ברור מעמיק שערכנו, אשר ממנו עלה כי הלקוח אינו מודע לסכום האמור, (למרות שהודעות בגינו נשלחו מאת פרטנר ללקוח), הוחלט לזכות את הלקוח בגין חוב זה ועבור כל החיובים הנלווים הכרוכים בהליך הגביה, כמו גם פעלנו להסרת העיקול על חשבונו".

 

 הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים