שתף קטע נבחר

רוצים לשלם פחות על הטיסה? שבו על הצד

חברות תעופה בוחנות את האפשרות להכניס יותר נוסעים למטוס בכך שאחדים מהם ישבו בשורה באמצע המעבר, כשפניהם מופנות הצדה, ולא לכיוון הטיסה

איך אפשר להוציא עוד כסף מנוסעים נוספים? חברות תעופה בעולם ממשיכות לשבור את ראשי קברניטיהן בשאלה זו. כמה חברות לטיסות קצרות מבקשות מיצרנים של מטוסים לתכנן בעבורן מושבים שבהם הנוסעים ישבו כשפניהם מופנות למעבר המרכזי בתא הנוסעים.

 

 

הסידור החדש, המכונה "מקסיקבין", מיועד לדחוס יותר נוסעים באותו מטוס. הנוסעים ישבו על מושבים שפונים הצדה, ולא לכיוון טיסת המטוס. נראה כי התצורה החדשה תנוסה כבר בסוף שנה זו בכמה חברות תעופה בארצות הברית, ואולי גם באירופה.

 

באחרונה נודע כי חברת תעופה סינית לטיסות מוזלות רוצה להתקין במטוסיה "מושבי עמידה", שיאפשרו לה להוסיף עוד נוסעים במטוסיה. החברה, "ספרינג", פנתה ליצרנית המטוסים האירופית איירבאס, וביקשה לספק לה מטוסים עם "מושבי עמידה", הדומים לכסאות המותקנים ליד הדלפק בברים. למושבים האלה יהיו חגורות בטיחות כנדרש על פי התקנות, אבל הם יתפסו הרבה פחות מקום ממושבים רגילים.

 

זאנג וואן, אחד ממנהלי החברה, אמר כי התקנת "מושבי העמידה" תאפשר להטיס במטוסי החברה כ-40 נוסעים נוספים. החברה מפעילה כיום 134 מטוסים מדגם איירבאס-320, ומתכוננת לרכוש עוד שניים או שלושה לפני סוף השנה.

 

ביולי השנה נודע כי גם חברת הלואו-קוסט האירופית ראיין אייר בודקת הצעה, שלפיה נוסעיה יוכלו לשלם פחות בעבור טיסה במטוסיה אם ישבו על כיסאות בר או שרפרפים קטנים, כשחגורת בטיחות סביב מותניהם.

 

במסגרת המאמץ הכללי של חברות התעופה לחסוך ככל הניתן גובות חלקן תשלומים בעבור מזון ושתייה, בעבור מזוודה נוספת או תיק יד. ואולם ההצעה של החברה הסינית היא המפתיעה ביותר עד כה. נראה כי שלטונות התעופה יצטרכו לדון בהצעה ולבחון אם היא עונה על דרישות הבטיחות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקרוב, חלק ישבו "על הצד"?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים