אחרי 24 שנה: "סליחה שגנבתי סבון מהמלון"
כמעט רבע מאה לאחר ביצוע "הפשע", גנב מיוסר שלח מכתב התנצלות ו-20 שקל פיצויים, כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות"
כמעט לכל בית מלון יש סיפור על אורח שהתחרט על גניבה, והחליט לאחר שנים להחזיר את הרכוש הגנוב או סכום כסף שווה ערך. ואולם ספק אם אי-פעם התקבל מכתב התנצלות בגין גניבת שני מוצרים מתכלים בעלי ערך נמוך כל כך. אבל מתברר שמצפונו של נער בר-המצווה לא נתן לו מנוח במשך שנים ארוכות.
במכתב המפורט כותב הגבר :"לפני 24 שנים, כשהייתי בן ,13 הגעתי עם חברים לישראל. חשבנו שזה יהיה כיף לעבור בין המלונות ולבצע גניבות קטנות של 'מזכרות.' אני לא זוכר בדיוק מה נגנב מכל מלון, אבל בדרך כלל היו אלה סבונים וגפרורים או כל דבר שנראה לנו מעניין. היום אני מבין ששום דבר לא מצדיק גניבה. אני מאמין ש20- שקלים מכסים את סכום הגניבה ומקווה שהתנצלותי תתקבל על ידיכם."
את המכתב חותם הגבר, שייתכן ששלח מכתבים דומים לבתי מלון נוספים בתל אביב שהיו חלק מהטיול שלו, בשמו הפרטי: ראובן. המכתב נשלח מתיבת דואר בירושלים, וייתכן שהגבר המיוסר הוא כיום ישראלי לכל דבר, אם כי המכתב נכתב באנגלית.
מנכ"ל מלון גראנד ביץ,' דודי אשכנזי, אמר כי הוא מקבל את התנצלותו של הגבר המיוסר. הוא מיסגר את השטר של 20 השקלים ותלה אותו בלובי של המלון: "קרו לנו מקרים שבהם אנשים החליטו להחזיר כמות גדולה של מגבות שלקחו מהמלון או מאפרות, אבל פריטים כמו גפרורים או סבון מעולם לא החזירו לנו, בטח ובטח לא בתוספת כספית".