שתף קטע נבחר

bmi מפסיקה לטוס לישראל

חברת התעופה שבבעלות לופטהנזה מצויה בקשיים כלכליים ניכרים, ומצמצמת את מפת קווי הפעילות - בין השאר בקו לתל אביב. הטיסה האחרונה - ב-10 בינואר 2010

bmi (בריטיש מידלנד) תפסיק לטוס לישראל החל בינואר 2010. כך הודיעה היום (ד') חברת התעופה, במסגרת צמצום של כמה קווים אירופיים. החברה מפעילה שתי טיסות יומיות בין נמל התעופה הית'רו בלונדון לנמל התעופה בן גוריון.

 

במרס 2008 החלה bmi להפעיל טיסה יומית לנתב"ג. הקו נחשב מצליח מאוד, ובמרוצת הזמן הכפילה החברה את מספר הטיסות השבועיות, והחלה להשתמש במטוס גדול יותר.

 

החברה נימקה את ההחלטה בתנאי שוק קשים במיוחד. הפסקת הפעילות תכלול, בין היתר, את הקווים לקייב, אמסטרדם ובריסל.

 

הטיסה האחרונה מלונדון לתל אביב תמריא ב-9 בינואר 2010, והטיסה האחרונה מתל אביב ללונדון תמריא ב-10 בינואר 2010. החל באפריל 2010 תסיים החברה את חוזה החכירה של מטוסי איירבאס A330, אשר שימשו אותה, בין השאר, להפעלת שתי הטיסות היומיות לתל אביב.

 

הפסקת הפעילות לקווים אלו הינה חלק מתוכנית ההבראה, אשר נועדה לשפר את רווחיותה של bmi, הנמצאת בבעלות מלאה של חברת התעופה לופטהנזה. החברה הגרמנית הביעה את מחויבותה לסייע ל-bmi להבריא את מצבה הכלכלי ולהגיע לרווחיות בהקדם.

 

"מצטערים על חוסר הנוחות"

הודעתה של bmi על הפסקת טיסותיה לישראל לא הפתיעה איש בענף התעופה. החברה הבריטית מצויה בקשיים כספיים כבדים, ובשבועות האחרונים ניסתה לופטהנזה לסייע לה בדרכים שונות. ואולם נראה כי הניסיונות האלה כשלו, ולכן נבחרו הטיסות לתל אביב כחלק מתוכנית הקיצוצים במפת הקווים.

 

התחרות בקו תל אביב-לונדון גדולה,

 והמחירים הנמוכים בגלל תחרות זו לא השאירו מרווחי רווח סבירים ל-bmi, וזו כנראה הסיבה שבגינה התקבלה ההחלטה להפסיק את הטיסות.

 

"אנו מצטערים על חוסר הנוחות אשר עשויה להיגרם ללקוחותינו כתוצאה מהפסקת הפעילות בקווים אלו", אמר סמנכ"ל bmi, דומיניק פול. "בהזדמנות זו ברצוני להודות לכל מי שהביעו את אמונם ותמיכתם בחברה בקווים הללו. החל ב-2 בדצמבר תחל החברה להציע פתרונות לכל לקוחותינו אשר ימצאו עצמם מושפעים מהמהלך. מרכז השירות העולמי של החברה יצור קשר עם לקוחות אלה לפי הסדר ועל-פי תאריך טיסתם".

 

בהכנת הכתבה השתתף אריה אגוזי
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים