צים ממשיכה לטבוע: הפסידה 208 מיליון דולר
חברת הספנות ממשיכה להיות המשקולת הכבדה על כתפי החברה לישראל, שרשמה ברבעון השלישי הפסד של 11 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-157 מיליון דולר ברבעון השני. מנכ"ל החברה לישראל: עומדת בפנינו עוד עבודה רבה בהבראת צים. בז"ן סיימה ברווח של 100 מיליון דולר, טאואר הפסידה 25 מיליון
החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר פירסמה היום (ה') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2009. החברה דיווחה על הפסד של 11 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-157 מליון דולר ברבעון השני ולעומת רווח נקי של כ-253 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
המשקולת הכבדה ביותר על כתפי החברה לישראל ממשיכה להיות צים, ש"תרמה" הפסד של 208 מיליון דולר לעומת הפסד של 61 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- מנכ"ל צים: התקשורת השפיעה על ההסדר
- בעלי המניות אישרו תוכנית הבראה לצים
- בעלי האג"ח של צים אישרו את הסדר החוב
בדו"חות החברה לישראל מפורסם גם הדו"ח הרבעוני של צים. זה הראה היקף הכנסות של 596 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של 50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של 2009 רשמה צים הכנסות בהיקף של 1.76 מיליארד דולר, ירידה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה הזאת עמד על 513 מיליון דולר לעומת הפסד של 132 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
אחזקות נוספות של החברה לישראל: במהלך הרבעון רשמה כיל ירידה של 67% ברווח הנקי ל-257 מיליון דולר. איזנה זאת במקצת בז"ן שסיימה ברווח נקי של 100 מיליון דולר לעומת איזון בתקופה המקבילה. אינקיה סיימה ברווח של 8 מיליון דולר לעומת חצי מיליון דולר ברבעון המקביל. טאואר, לעומת זאת הפסידה 25 מיליון דולר ברבעון.
שינוי מבני ותוכנית התייעלות בצים
מנכ"ל החברה לישראל ויו"ר כיל, ניר גלעד, אמר בעקבות הדו"חות: "הרבעון השלישי עמד, מחד, בסימן אישור השתתפותה של החברה לישראל בהסדר ההבראה של צים על ידי האסיפה הכללית של החברה מספר ימים לאחר תום הרבעון, ומאידך, בסימן של תוצאות משביעות רצון של כיל ושל בז"ן, והתקדמות יפה בפעילות ייצור החשמל בדרום אמריקה ובפעילותה של טאואר. עם זאת חשוב להדגיש כי עומדת בפנינו עוד עבודה רבה בהבראת צים. השלמת המהלך לאישור הסדר החוב בצים היה תנאי הכרחי להמשך פעילותה הסדירה של צים.
"החברה לישראל מכירה היטב את מחזוריות ענף הספנות העולמי מזה שנים רבות, ועמדה מאחורי צים בתקופת המחזור (הסייקל) השלילי החמור ביותר בתולדותיו. התאוששותה של הכלכלה העולמית, ככל שתגיע מהר יותר ובקצב גדול יותר, תשפיע באופן חיובי על צים, הנשענת על הסחר הבינלאומי ותנודותיו. עם זאת, חשוב להדגיש, כי אמנם אנו רואים שינוי כיוון חיובי בשווקים, אך טרם הגענו לשלב היציאה המוחלטת מהמשבר.
"הסדר ההבראה בצים הושג במאמץ אדיר מול גורמים רבים ברחבי העולם ובארץ, לרבות בנקים, בעלי חברות אוניות, מספנות ובעלי אג"ח, ובהשתתפות מסיבית של החברה לישראל . כדי להבטיח את יציאת צים לדרך המלך וחזרתה למסלול של רווחיות, מפעילה הנהלת החברה תוכנית התייעלות ושינוי מבני והסתגלות של צים לשינויים בענף הספנות העולמית בעקבות המשבר".