למה נסתמים השירותים במטוסי קתאי פסיפיק?
בשלוש טיסות של חברת התעופה מהונג קונג בתי השימוש יצאו מכלל שימוש, וטיסה אחת אף נאלצה לנחות באופן לא-מתוכנן. בצינורות שמוליכים את הפסולת מהאסלות נמצאו, בין השאר, בקבוקוני תרופות, גרביים ואפילו צעצועים
חברת התעופה "קתאי פסיפיק" (Cathay Pacific) מהונג קונג סובלת באחרונה מבעיה שמשבשת את לוח טיסותיה - השירותים בצי מטוסי האיירבאס פשוט נסתמים. טייסי אחד המטוסים נאלצו לנחות באופן לא-מתוכנן, מפני שכל תאי השירותים יצאו למכלל שימוש.
אסלות בשלוש טיסות נסתמו במטוסי איירבאס A330 ו-A340, כפי שמסרה דוברת מטעם החברה. ב-17 בנובמבר גילה צוות האוויר בטיסה מריאד, בירת סעודיה, להונג קונג כי כל 10 השירותים יצאו מכלל שימוש, זמן קצר לאחר ההמראה.
המטוס, שעל סיפונו היו 278 נוסעים, נאלץ לנחות במומבאיי שבהודו. הנחיתה הלא-מתוכננת גרמה לעיכוב של לא פחות מ-18 שעות בלוח הזמנים של טיסה שאמורה להימשך 8 שעות בלבד.
שתי הטיסות האחרות שבהן נתגלו הסתימות המסתוריות היו מרומא, בירת איטליה, להונג קונג ב-9 בנובמבר, ומדובאי להונג קונג ב-19 בחודש. בשני המקרים הוגבל מספר הנוסעים ל-240, לאחר שזמן קצר לפני ההמראה התגלה כי בתי השימוש שמישים רק בצד אחד של המטוס.
דוברת חברת התעופה מסרה כי הסיבה המדויקת לסתימות בשירותים אינה ידועה עדיין, ובאותה נשימה אמרה כי ייתכן שלנוסעים יד בדבר.
"לא תאמינו מה אנחנו מוצאים במערכת הצינורות כשאנו מנקים את המערכת", אמרה הדוברת. "לא מדובר רק במגבונים המיועדים לפנים, אלא גם בבקבוקוני תרופות; גרביים; בגדים ואפילו צעצועים של ילדים".
נציגי קתאי פסיפיסיק פנו בבקשה להתייעצות עם נציגי חברת איירבאס, והמהנדסים עמלים על התאמה של צינורות חדשים ומערכות יניקה חזקות.
שירותים במטוסים מצוידים בצינורות מיוחדים, שמובילים את הפסולת למכל שמרוקן בין הטיסות. לכל צד של המטוס מערכת ואקום נפרדת. כפועל יוצא, סתימה אחת משפיעה על כל השירותים באותו צד. על פי נוהלי קתאי, היחס המינימלי של שירותים-נוסע במחלקת התיירים הינו אסלה אחת ל-80 איש.