מעסיק - חפש כוכב, אל תמלא משרה
גיוס הכוכבים למשרות לא פנויות לא תמיד מתקבל באהדה אצל העובדים הקיימים החוששים למעמדם; בכל זאת כדאי להביא כוכב אמיתי גם לפיתוח תחום עתידי - כיוון שההכנסות מכשרונותיו יצדיקו עוד משכורת או תקן
Dell היא אחת החברות המוצלחות בעולם, שהגדירו אסטרטגיית גיוס מעניינת: הם אינם מגייסים לשם מילוי צורך בלבד, אלא מכוונים את מאמצי הגיוס גם למציאת "כוכבים" במשך כל השנה. עבור ה"כוכבים" הם אף יגדירו תפקידים בחברה.
כשנשאל מייקל דל לגבי הצלחת החברה הוא השיב: "הדבר החשוב ביותר שלמדנו הוא שצריך לטפח כישרונות בתוך החברה ולשמור על גיוס מתמיד של כוכבי על. זהו המרכיב הקרדינאלי בהצלחה של Dell . טיפחנו וגידלנו מנהיגים רבים בחברה, ואנחנו צריכים להמשיך ולעשות כך כמה שיותר".
ובחזרה אליכם
האם גם אתם מסתכלים על הגיוס בשתי עיניים - עין אחת על המשרות שאותן אני צריך לאייש, ועין שנייה על כוכבים בתחומים שבהם אתם עוסקים או עומדים לעסוק בעתיד?הגיוס של משרות שמתפנות או משרות חדשות שנפתחות הוא ברור וטריויאלי. לעומת זאת גיוס הכוכבים למשרות לא פנויות לא תמיד מתקבל באהדה: יש מנהלים שהמהלך לא פשוט להם, מסיבות שונות – גודל הארגון, תחלופה מצומצמת, תרבות ארגונית ותפיסה של גיוס ממוקד ופונקציונאלי.
ואני אומרת - יש הרבה סיבות מצוינות להתחיל ולנסות לגייס כוכבים גם אם אין תפקיד פנוי המתאים להם, וגם אם אתה מעוניין לפתח את התחום שבו הם מומחים רק בעוד שנה. גם אם כל משרות המכירות בארגונך מאוישות - אל תהסס להמשיך ולפגוש אנשי מכירות טובים. אם תמצא כוכב אמיתי, ההכנסות שהוא יביא יצדיקו עוד משכורת או תקן - או שתוכל להחליף את איש המכירות שנותן תפוקה בעייתית זה זמן מה.
התחילו לחפש את הכוכב שלכם
גיוס שלא לשם תפקיד פנוי אלא לשם שיפור כוח האדם בחברה מייצר חברה בעלת ערכי מצוינות, מקצועיות והצלחה ומסייע בשורת התוצאות העסקיות.כיוון אחר להסתכל על כוכבים ללא משרה ספציפית הוא כיווני התפתחות עתידיים לחברה. כשיש לכם כיוונים כאלה, גם אם לעוד שנה או שנתיים, התחילו לחפש את "הכוכב שלכם".
התועלות הן רבות: פעמים רבות פגישה וראיון של מועמדים בתחום החדש יתנו לכם מידע רב על מה עושות חברות אחרות בתחום, מה הכישורים החשובים באמת אצל מי שינהל את התחום או יעסוק בו, האם הרעיונות שלכם ישימים. ותוכלו גם לאסוף מידע על יועצים או מובילים בתחום.
כשתמצאו את הכוכב שלכם, גם אם שנה לפני שתכננתם להיות זקוקים לו באמת, הרי שעשיתם פריצת דרך מדהימה עבור הארגון שלכם. תוכלו להתחיל ולהניח את התשתית כבר עכשיו ולייצר יתרון תחרותי-עסקי אדיר על פני המתחרים. כמגייסים, מנהלי משאבי אנוש ומנכ"לים העשויים להיפגש ולראיין מועמדים, כדאי לשאול את השאלה - כיצד הראיון הזה יכול לקדם את הארגון שלי?
הכותבת, רינת קרן הרמן, היא מנכ"לית Mind, גיוס עובדים מקצועי.