שתף קטע נבחר
 

רוצה להצליח בעבודה? זהה את ה"טרנד" הבא

פיתוח קריירה פירושו לגוון את תחומי העניין. כדי לנהל קריירה מצליחה אתם צריכים להיות אלה שמביאים למעסיקים את הבשורה החדשה בתחום עוד לפני שכולם יודעים עליה

קריירה דומה לאבולוציה, כל שלב בקריירה הוא סוג של התפתחות. בדומה לשאיפה להגדיל את שכרכם ככל שאתם מתקדמים בסולם הדרגות, כך גם תרצו להעצים את הקריירה שלכם. פיתוח הקריירה אינו בהכרח להתקדם בדרגה, שהרי לא כולנו רוצים להיות בכירים או מנהלים. פיתוח קריירה פירושו לגוון את תחומי העניין ולעסוק במשהו חדש שמעניין אתכם לעשות כעת.

 

 

כדי לנהל קריירה מצליחה אתם צריכים להיות אלה שמביאים למעסיקים את הבשורה החדשה בתחום עוד לפני שכולם יודעים עליה והרבה לפני שהיא הפכה למגמה המובילה בשוק. אין פירוש הדבר שאתם הם אלה שצריכים להמציא מוצר חדשני או להרים מיזם אטרקטיבי. מדובר בזיהוי טרנדים שיאפשרו לכם למנף את הקריירה.

 

מי היה שם קודם?

פירוש הדבר הוא שעליכם לזהות כבר עכשיו את ההתקדמות הבאה שלכם ולהיות מקצוענים לפני שכולם יהיו שם. לדוגמא, פעם איש לא ידע מה זה SEO, ואילו היום השוק עמוס מקדמי אתרים מוכשרים שנאבקים על מקומם בצמרת. אך חשבו לרגע על אלה שהיו הראשונים בתחום הזה, שהציעו שירות קידום אתרים לאתרי אינטרנט. הרי הם אלה שהציעו חדשנות שארגונים חיפשו ולא ידעו כיצד להשיג.

 

חדשנות מקצועית היא נכס ששווה הרבה כסף וגם כמובן, עניין וסיפוק. חדשנות מחזירה לנו את התשוקה לעבודה ומעניקה לנו מוטיבציה להתקדם הלאה בעקבות הבשורה הבאה בתחום. נכון שלא תמיד קל לעלות על משהו חדשני שאיש עוד לא שמע עליו, אבל זה בהחלט אפשרי ושווה את המאמץ שלכם. איך עושים את זה? עדכניות היא מילת המפתח.

 

אתם חייבים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתחום שלכם ובתחומים משיקים לו. הכוונה היא לגלוש לאתרים מקצועיים באינטרנט או לשוטט בפורומים מקצועיים, לנסוע לחו"ל לכנסים ותערוכות ולהיות בקשר עם אנשים שונים שקשורים למקצוע שלכם.

 

זה לא רק מי שאתה - אלא מי שאתה מכיר

זכרו שזה בדיוק הזמן להפעיל קשרים, לגשש ולבדוק למי יש רעיונות טובים ששווים את ההתייחסות שלכם. ייתכן מצב שבו מישהו מעביר סמינר מצומצם או נכח בהרצאה מרתקת בחו"ל וכעת הוא מוכן להכשיר רק מספר אנשים למקצוע – אם אתם מאמינים שההרצאה שלו תעניק לכם את הכלים לשדרג את העיסוק שלכם – כדאי לכם להיות שם.

 

אתם לא חייבים להמציא את הגלגל, אבל תתפלאו לגלות איך מגמות שהן לוהטות בחו"ל טרם הגיעו לארץ. אתם יכולים להיות אלה שייבאו לכאן את הבשורה הבאה. בין אם מדובר בתוכנה חדשה שמשפרת ביצועים או שיטת ניהול ייחודית. אם תדעו להציג זאת נכון לממונים או למעסיקים פוטנציאליים והרעיון הזה אכן עונה על צורך מסוים בחברה שטרם הושג לו פיתרון – תוכלו להתקדם בארגון. כך אתם יוצרים עבור עצמכם תפקיד חדש בחברה הנוכחית או בחברה חדשה – חדשני לכם וחדשני לארגון.

  

אם תבדקו לאן השוק פונה בימים אלה, תוכלו לוודא שאתם מקדמים את עצמכם לכיוונים הנכונים. למשל, אם תגלשו במודעות הדרושים, ייתכן שתשימו לב לכך שבשוק השיווק מחפשים עתה הרבה אנשים שמבינים שיווק באינטרנט. אם כך, שווה לכם בהחלט לשקול לצאת לקורס או להשתלמות מקצועית רלוונטית, כדי שתוכלו להביא חדשנות למקום העבודה הנוכחי שלכם וגם לשדרג את עצמכם בדרך לתפקיד הבא.

 

אין ספק שאתם בהחלט עשויים להרוויח מכך גם בעתיד: הרי למקום העבודה הבא שלכם כבר תגיעו עם ערך מוסף וידע, לא רק על שיווק, אלא גם על שיווק באינטרנט. אך מעבר לערך הכספי, כדאי לזכור שהידע החדש שרכשתם מאפשר לכם להתמחות גם בשיווק באינטרנט, ולפיכך לעסוק בשיווק בדרכים שונות.

 

שהמעסיק ישלח לקורס - על חשבונו

מיותר להמתין עד שהמעסיק הנוכחי שלכם ישלח אתכם לקורס מקצועי. מוטב לבדוק אילו קורסים רלוונטיים וחדשים מצוים בתחום ולבקש ממנו לשלוח אתכם לקורס. ברוב הפעמים הידע החדש שתצברו במסגרת זו תשתלם גם למעסיק. למשל, אם שוק התוכנות מחייב עכשיו הבנה בתוכנות שונות, תוכלו להתנסות בו ולצאת לעבודה הבאה עם ניסיון עשיר בתחום.

 

המודיעין האולטימטיבי שלכם לאיתור מגמות בתחומים שונים הן מודעות הדרושים. אם תעקבו אחר מודעות אלה תוכלו לראות לאילו תפקידים יש לפתע ביקוש, או אם עשיתם קצת עבודת מחקר או אתם חושבים שיש לכם מושג מה יהיה הדבר הבא, תוכלו בוודאי לזהות הצעה בתחום שאין בו מספיק עובדים אבל בהחלט טמון בו פוטנציאל עצום להתפתחות.

פורסם לראשונה 02/01/2010 14:09

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לימדו על מגמות חדשות בשוק
צילום: דנה קופל
מומלצים