בירור ל-HOT: אפשרו תיקון שלט חינם, כל הזמן
בחברות הכבלים והלוויין מבקשים כסף על תיקון שלט רחוק, בתום האחריות. במשרד התקשורת מוסרים שהמצב עבור HOT אינו חד משמעי, משום שהיא חייבת להציע תיקון חינם במוקדי שירות. בפועל החברה צימצמה את מוקדי השירות ולא מתקנת שלט בחינם. על כן נערך על כך בירור במועצת הכבלים והלוויין
שילמתם 50 שקל על תיקון שלט ב-HOT? מסתבר שעל פי הסכם המנוי שלכם - יכולתם לתקן אותו בחינם. מועצת הכבלים והלוויין עורכת בימים אלה בירור עם חברת הכבלים, בעניין גביית כסף על תיקון שלט.
אחרי שחלפה שנה מאז התחברתם לכבלים, HOT בהחלט יכולה לגבות מכם כסף על תיקון שלט לפי תיקון לרישיון, אבל רק אם תבחרו לשלוח אותו לתיקון באמצעות הדואר. אם תגיעו למוקד שירות: התיקון אמור להיות בחינם, גם אם חלפה שנת האחריות.
זה משום שסעיף 14 ברישיון של HOT עם מנויה קובע כי אם אתם מגיעים למוקד שירות (משרדי החברה או חנות השירות הקרובה למקום מגוריכם): התיקון אמור להיות בחינם. לקוח יכול לבחור בין הגעה, לבין משלוח השלט בדואר, בעלות המשלוח לביתו.
אבל בפועל ב-HOT לא מאפשרים כרגע תיקון שלט בחינם כעבור שנת האחריות, גם לא במוקדי השירות הקיימים. בנוסף, מוקדי השירות צומצמו מ-30 ל-3 מוקדים בלבד.
במועצת הכבלים והלוויין טוענים שצמצום מוקדי השירות בעייתי, וכך גם גביית כסף על תיקון שלט רחוק, ועל כן פתחו בהליך בירור, במסגרתו מנסים עכשיו לתקן את המצב. הפיתרון שמציעה המועצה: או ש-HOT יפתחו עוד מוקדי שירות, כך שיהיו לפחות 5 מוקדים בכל הארץ, או שיפחיתו את עלות התיקון בחצי.
כך או כך, 5 מוקדי שירות בלבד לא מספיקים, והפחתת מחיר עלות התיקון אינה פיתרון לבעיה העקרונית: שחברה גובה כסף על ציוד שהיא משאילה.
במועצה מודים שישנו תיקון לרישיון של HOT, לפיו אם החברה שומרת על רמת שירות מותר לה לצמצם את מספר מוקדי השירות בתנאי שישמרו על טיב השירות.
אבל לפי המועצה, טיב השירות לא נשמר אם אין החלפת שלט חינם וגם זמני המענה של החברה לא שופרו, לכן אין לה עילה לצמצם את כמות המוקדים.
מ-HOT נמסר בתגובה: "החברה נותנת אחריות על שלט הטלוויזיה בשנה הראשונה. אין קשר בין נושא מרכזי השירות לבין גביית תשלום עבור תיקון או החלפת השלט".
גם ב-yes - שאלת שלט רחוק? תשלם עליו
ב-yes אגב, תיקון שלט לא עולה פחות כסף. הוא עולה יותר: 61 שקל. גם שם גובים כסף על תיקון שלט אחרי שנה, ושם המצב חוקי גם לפי הרישיון.
נעה, לקוחה של yes, התלוננה על כך זה מכבר ל-ynet. "יש לי בעיה בשלט. הוא מקולקל", אמרה. "התקשרתי לחברה שיבואו לתקן, כי כששלט מקולקל כמו שממיר מקולקל הם לא אמורים לקחת על זה כסף, שהרי השלט מושאל והם לוקחים אותו כשמסתיים החוזה. אבל נציגת השירות הודיעה לי שלקוחות חברת הלוויין משלמים 61 שקל על תיקון שלט, ועוד צריכים לגשת לדואר בשביל זה.
"הייתי בשוק. מילא שאני צריכה לשלם, גם מוטל עלי ללכת לדואר. שאלתי אותה: 'ואם מתקלקל הממיר, האם גם אז אני צריכה לשלם'? היא השיבה שלא. 'אם כך', שאלתי, 'למה על תיקון שלט אני כן משלמת'? והיא ענתה: 'כי שלט זה משהו שעובר מיד ליד'. בעיני זה מגוחך, מה אמור השלט לעשות אם לא לעבור מיד ליד"?
כן, בשתי החברות, הכבלים והלוויין, כעבור שנה מסתיימת האחריות ולקוחות משלמים על תיקון השלט הרחוק, שאגב, בדרך כלל לא נוטה להתקלקל בשנה הראשונה.
מה שלא ברור כאן הוא עניין ההשאלה. אם אתם שואלים מכשיר - תקנו אותו, למעט במקרים שההרס נגרם בבירור באשמת חוסר זהירות של הלקוח. למה שמישהו יתקן או ישלם על תיקון מכשיר שאינו שלו?
אפשר להחליף במרכזי השירות
גורם במועצת הכבלים והלוויין אמר ל-ynet כי yes אמנם לא עוברת על תנאי הרישיון שלה, אבל החברה כן מצהירה שהיא מספקת שירות כזה במרכזי השירות שלה. לכן אם השלט שלכם מתקלקל, נסו לברר לגבי מרכזי השירות. לנעה, אגב, לא הוצעה בכלל האופציה הזאת.
ממשרד התקשורת מסרו בתגובה של-yes יש הקלות בעניין ומותר לה לגבות כסף על השירות. לגבי HOT, "הדבר ידוע", אמרו לנו, "יש לחברה הגבלה מסוימת ויתכן שאינה יכולה לגבות על כך כסף. הבירו על כך אמור להסתיים בזמן הקרוב".
מ-yes מסרו בתגובה: "בהסכם ההתחברות לחברת yes (סעיף 8 א') מופיע כי אחריות yes לציוד הקליטה היא לתקופה של שנה מיום הצטרפות הלקוח ל-yes. מדיניות yes בעניין אחריות yes לציוד הקליטה לא השתנתה מאז ומתמיד. בתקופת השנה הנ"ל יכול הלקוח להחליף את השלט ללא עלות במסגרת קבלת קהל.
"כמו כן, באמצעות סניף בנק הדואר (בהתאם לרשימת הסניפים הקיימת) בעלות של 61 שקל. התשלום נגבה רק עבור שרות ההחלפה באמצעות הדואר. במסגרת שלושת החודשים הראשונים לאחר החלפת שלט ישנה אחריות במסגרתה יכול הלקוח להחליף את השלט ללא עלות, זאת בצירוף חשבונית".