מה עושים כשטכנאי yes מאחר ב-8-6 שעות?
קודם כל מתווכחים עם הנציגה, כך למד על בשרו לקוח שטכנאי קבע איתו בין 14:00 ל-16:00 דחה את ההגעה עד 22:00. הנציגה טענה: "לא עברנו על חוק הטכנאים כי אישרת את הדחיות". אבל אחרי פניית ynet, הלקוח פוצה במקום ב-600 שקל. yes: "אנו מתנצלים על השתלשלות האירועים"
תארו לעצמכם שקבעתם מועד לביקור טכנאי, בין 16:00 ל-14:00 והוא מאחר. ויותר מכך, אחרי מספר דחיות אותן אישרתם בלית ברירה, הוא מבקש לבסוף להגיע בין 20:00 ל-22:00, כלומר נותן לכם טווח הגעה של לא פחות מ-8 שעות?
מה שקרה הוא שבזבזתם יום עבודה, והעליתם לעצמכם את לחץ הדם, אבל גם זכיתם בפיצוי של כמה מאות שקלים בלי הוכחת נזק, לפי "חוק הטכנאים", תיקון לחוק הגנת הצרכן שקובע זמן מינמום להגעת טכנאי.
- טכנאי בזק יבוא תוך 24 שעות. או עוד שבוע
- "הזמנתי טכנאי לא איש מכירות"
- טכנאי yes אומרים "לא": התארגנו בהסתדרות
הבעיה היא שלא כולם מכירים את החוק הזה, ולא כולם חזקים מספיק לדרוש פיצוי המגיע להם מנציגת שירות ש"מכירה" את החוק יותר טוב מכולם.
"האם יום עבודה לא שווה כלום בעיני yes"?
זה מה שקרה לליאור, שמחובר כבר כמה וכמה שנים ל-yes, ואירעה אצלו תקלה. עקב כך, ליאור הזמין טכנאי של yes כדי שיפתור את הבעיה.
"קבעתי עם הטכנאי ביום חמישי האחרון בין 14:00 ל-16:00", מספר ליאור. "ביום המיועד יצאתי מוקדם מהעבודה וחיכיתי לו. במהלך ההמתנה הוא מתקשר ומבקש אם אפשר שיגיע ב-18:00. אמרתי בסדר. כשהשעה התקרבה, הוא התקשר ואמר שיגיע ב-20:00. כיוון שחיכיתי עד עכשיו, ורציתי שהבעיה תיפטר, גם לזה הסכמתי.
"ואז הם התקשרו שוב לדחות את ההגעה, הפעם לבין 20:00 עד 22:00. כאן כבר שמתי את הגבול. לא יתכן שיום שלם אשב ואחכה לטכנאי והביקור יידחה פעם אחר פעם. האם יום עבודה לא שווה כלום בעיני החברה הזאת"?
הנציגה: "אישרת את הדחיות לכן לא עברנו על החוק"
ב-yes דחו את הביקור למחרת, בין 9 ל-11 בבוקר, אבל גם אז דברים השתבשו. "ביום שישי, הגיע אלי טכנאי שאמר שהוא לא יכול לתקן את הבעיה כי הוא טכנאי שירות, לא טכנאי תקלות", טוען ליאור.
"זה כמו שאשלח אמבולנס עם נהג רק בלי רופא. בכל מקרה, לתקן את התקלה הוא לא תיקן, אבל הוא כן אמר שעלי לשלם 199 שקל על נקודה".
ליאור התקשר לשירות לקוחות בזעם. "הנציגה הסכימה להמיר את הסכום מ-199 שקל ל-71 אחרי שאמרתי לה שיום העבודה ששרפתי בחמישי שווה יותר מזה", הוא טוען. "אני לא מבין למה אני צריך לשלם בכלל אחרי השעות הארוכות שחיכיתי להם.
"גם אמרתי לנציגה שהם עברו על חוק הטכנאים כי חיכיתי שעות ארוכות, והיא טענה שכיוון שאישרתי את הדחיות והסכמתי להן - הם לא עברו על החוק".
בשלב הזה, ליאור זנח את הויכוח על החוק, וקיבל את דברי הנציגה. אבל אז שוב נגרמה לו עוגמת נפש. "במקום שתקבע לי טכנאי בראשון על הבוקר, היא אמרה שיש טכנאי ליום ג' בלבד! הסכמתי, אבל מה בינתיים אני אמור לעשות בלי טלוויזיה"?
מי צדק ליאור או הנציגה?
לפני שניגש לסוגייה - מי צדק לגבי אי עמידה בתנאי החוק, ליאור או הנציגה, ניתן לכם עצה: חברות רבות קובעות בכוונה "טווח הגעה", במקום שעה מדויקת, ובכך מגדילות את טווח האיחור החוקי שלהן. מוטב אם כך, שבהזמינכם טכנאי, נסו להתעקש ולקבוע מועד הגעה מדויק במידת האפשר.
כיוון שליאור קבע עם הטכנאי טווח הגעה של שעתיים, לפי החוק מותר לו לחרוג ממנו עד ארבע שעות. כלומר הטכנאי יכל להגיע עד 20:00.
כיוון שהטכנאי ביקש לאחר את הגעתו עד 22:00, לליאור מגיע פיצוי של 300 שקל על כל שעת איחור, בלי שהוא צריך להוכיח כי נגרם לו נזק כלשהו בשל האיחור. כלומר ליאור זכאי ל-600 שקל, בלי הוכחת נזק.
yes פיצו ב-600 שקל
אחרי פניית ynet, ליאור קיבל שיחה מחברת הלוויין, במהלכה נתבשר כי חשבונו ב-yes זוכה ב-600 שקל, ככה על המקום, בלי משפט ובלגנים. כלומר, הנציגה ההיא טעתה וטוב עשה ליאור שהתלונן.
מ-yes נמסר בתגובה: "ראשית, אנו מתנצלים על השתלשלות האירועים כפי שמתוארת על ידי הלקוח. חברת yes עושה את מיטב המאמצים כדי להעניק ללקוחותיה שרות יעיל ואדיב.
"אמש, נציגה של חברת yes שוחחה עם הלקוח ועדכנה אותו שבשל אי הגעת הטכנאי ב-4 במרס, חברת yes תזכה אותו על סך 600 שקל.
"כמו כן, נושא התנהלות הטכנאי בביתו של הלקוח הועברה לבדיקה. הטיפול הסתיים לשביעות רצונו".