שתף קטע נבחר
 

ב-2009: המעסיקים ניסו לחסוך על העובדים

חברת חשבים מידע עסקי: אשתקד חלה עליה תלולה של 23% בשאלות בתחום חוקי מגן. זאת, "משום שהשנה ביקשו המעסיקים לדעת במדויק מהן זכויות העובדים בכל עניין ועניין כדי לחסוך בהוצאות"

ב-2009 חל גידול ניכר בשיעור של כ-12% בשאילתות מעסיקים בנושאי יחסי-עבודה, שהופנו למרכז המידע "כל עובד" של חברת חשבים למידע עסקי. סך כל הפניות למרכז המידע הגיע ב-2009 ל-122,565 שאלות - לעומת 109,004 פניות ב-2008 ו-97,076 בשנת 2007. 

 

לדברי זהבה כהן, מנהלת המוצרים של חברת חשבים, שתי הקפיצות הגדולות בכמות הפניות היא תוצאה ישירה של המיתון הכלכלי, שהחל באוקטובר 2008. "אחד הנושאים שבהם חלה עליה תלולה במיוחד ולא שיגרתית בת 17% ביחס לפניות ב-2008, היתה סוגיית החופשה השנתית", אומרת כהן.

 

לדבריה, "ההתעניינות המיוחדת בנושא זה נבעה מכך שהמעסיקים העדיפו במיתון זה שלא לפטר עובדים אלא לשמור עליהם באמצעות הוצאת עובדים לחופשות מרוכזות ומיצוי כל ימי החופשה שלהם". פתרון זה הביא לכך שנת 2009 היתה שנת שיא של העדרות מן העבודה בגין חופשות, לפי נתוני מדד חשבים להעדרות מן העבודה.

 

עליה תלולה בשיעור של 23% היתה גם בשאלות בתחום חוקי מגן "משום שהשנה ביקשו המעסיקים לדעת במדויק מהן זכויות העובדים בכל עניין ועניין כדי לחסוך בהוצאות". הנושא המוביל, כבכל שנה, היה סיום יחסי עבודה, אולם העליה בו היתה מתונה ביותר - 5% בלבד. לדברי כהן, גם נתון זה מעיד על מאמצי המעסיקים שלא לפטר עובדים.

  

הנושאים שבהם חלה ירידה בהתעניינות היו מס הכנסה, הוצאות רכב, קופות גמל ופנסיה.

פורסם לראשונה 24/01/2010 17:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים