בגלל הדיוטי פרי: אל על תטוס לאילת דרך ירדן
אחרי ששר התחבורה אישר לחברה לטוס לאילת, מתחיל המאבק על הנוסעים. בחברה רוצים לטוס מעל ירדן בכדי למכור מוצרים פטורים ממכס, כפי שפורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
חברת אל על תפעיל בקו נתב"ג-אילת כל גימיק אפשרי כדי למשוך נוסעים מחברות ארקיע וישראייר. זאת מיד עם תחילת הפעלת הקו באביב, ככל הנראה אחרי חג הפסח.
בין השאר בוחנת החברה, באמצעות ייעוץ משפטי, את הארכת זמן הטיסה, כאשר הכוונה היא לפנות לממשלת ירדן ולבקש אישור לטוס מעל המדינה. בכך תוכל החברה להפעיל בטיסות לאילת מכירות של דיוטי פרי. הטבות נוספות הן כרטיס חינם לאילת לתושבי המרכז שירכשו כרטיס לאמריקה, וטיסה לתל-אביב ב-10 דולרים לתושבי אילת שימשיכו עם החברה לצפון אמריקה או למזרח הרחוק.
בסוף השבוע אישר שר התחבורה ישראל כץ לאל על לבצע שלוש טיסות יומיות לאילת. השר, שמעריך כי הדבר יוזיל את הטיסות לאילת, התנה את האישור בהפעלת טיסות במשך חמישה ימים בשבוע, כשבכל יום תוכל אל על להטיס לא יותר מ-430 נוסעים ובכל טיסה תתחייב לספק לפחות 100 מושבים (כלומר, לא תוכל להפעיל מטוסים קטנים של פחות מ-100 נוסעים, כפי שמפעילות ארקיע וישראייר).
במקביל, החליט השר לשחרר את ישראייר ממחויבותה ללוח הטיסות והיצע המושבים ולאפשר לה לקבוע את לוח הטיסות בקווים שדה דב-אילת ונתב"ג-אילת בהתאם להחלטתה.
ארקיע וישראייר מתכוננות למאבק
אל על בירכה בסוף השבוע על החלטת השר, אך לא ציינה בשלב זה את המחירים. עם זאת, היא כבר הודיעה בעבר שהמחירים יהיו נמוכים בכ-30% מהקיימים היום, הנעים בין 750-400 שקל הלוך ושוב.
בארקיע מתכוונים בתגובה להרחיב את מחלקת האקספרס, כלומר למכור יותר כרטיסים לאילת ב-99 שקל לכיוון, למי שמזמין מושבים כשישה שבועות מראש. בארקיע מציינים כי כ-80% מלקוחות מחלקת האקספרס הם אנשים שנהגו עד כה לנסוע לאילת ברכבם.
ישראייר בוחנת גם היא דרכים שיווקיות להתמודד מול אל על, ובכלל זה מבצעים שונים עם בתי מלון ותעריפים מיוחדים לרוכשים מראש. אבל בשלב זה אין שום דבר מוחלט, בעיקר משום שבישראייר לא מוציאים מכלל אפשרות לחדש את הבג"ץ שהגישה בנושא, אשר הוקפא עד כה.
היועצים המשפטיים בוחנים עתה את כל ההשלכות של החלטת השר. עם זאת, בישראייר אומרים כי אם אל על תביא תיירים לאילת בטיסות ישירות, הם יהיו הראשונים שישמחו על כך, שכן הדבר יביא ברכה לענף התיירות.