רשמית: אל על תטוס לאילת
שר התחבורה אימץ את ההמלצה בעניין וציין כי מינויה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה, ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות המובילות כמיליון נוסעים בשנה
מאבק החברות סביב כניסת אל על לתחרות
על פי החלטת השר כץ תוכל אל על להפעיל עד שלוש טיסות יומיות לכל כיוון בין נתב"ג לאילת, בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע, ובהיצע שאינו עולה על 430 מושבים ליום לכל כיוון.
על פי ההחלטה, אל על תחויב להפעיל בין נתב"ג לאילת טיסה יומית אחת לפחות לכל כיוון, חמישה ימים בשבוע, ולספק היצע של 100 מושבים לכל כיוון, לפחות בכל אחת מהטיסות.
עוד נקבע בהחלטה כי אל על תידרש להפריד בין פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" שהחברה מפעילה בקווים הבינלאומיים לבין הקווים הפנים-ארציים.
בד בבד החליט כץ לשחרר את חברת ישראייר ממחויבותה ללוח הטיסות והיצע המושבים שלהם היא מחויבת, ולאפשר לה לקבוע את לוח הטיסות בקווים בין שדה דוב-אילת -שדה דב ובין נתב"ג-אילת-נתב"ג, בהתאם להחלטתה.
שר התחבורה ציין כי מינויה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה, ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות המובילות כמיליון נוסעים בשנה.
"הליברליזציה בענף שמנהיג משרד התחבורה ומתן האפשרות לחברת תעופה נוספת לפעול בקו לאילת עשויה להגדיל את החשיפה של אילת ומדינת ישראל כיעד תיירותי", אמר השר כץ.
דובר חברת אל על מסר בתגובה להחלטה: "החלטתו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר לאל על להפעיל קו סדיר פנים ארצי לאילת היא בשורה לאזרחי מדינת ישראל, ליהודים ברחבי העולם, לתיירים מחו"ל בכלל ולתושבי אילת. מתן האישור יחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים, יאפשר גידול צפוי בהיקף התיירים לאילת ויתרום לשיפור השירות ולוח הזמנים הקיים.
"הוספת טיסות של אל על טומנת בחובה יתרון משמעותי גם בעבור תושבי אילת ותתרום להגברת התעסוקה בעיר לרווחת התושבים. מדובר בתושבי פריפריה מרוחקים, שבעבורם שירות הטיסות למרכז הארץ הוא שירות חיוני ומרכזי. אל על תיערך להפעלת את הטיסות כבר באביב הקרוב".
מארקיע נמסר בתגובה: "אנחנו לומדים את ההחלטה וניוועץ עם יועצינו המשפטיים".
מישראייר נמסר: "ישראייר בוחנת את החלטת שר התחבורה ושוקלת את המשך צעדיה".