עד כמה אתה "סקסי" בתור מעסיק עתידי?
יש הרבה מודעות דרושים שפשוט מועתקות אחת מהשנייה. עם אותן מילים, אותן הגדרות תפקיד ואותם ניסוחים יבשים עם שם חברה חסוי. חבל. יש הבדל של עד 350% בהיענות למודעות דרושים שונות, מיוחדות, ומותאמות לעובד הנכון
יש לי חברים שלא עוברים טוב את היום אם הם לא קוראים על כל המבצעים, כולל האותיות הקטנות. יש לי מכרים שלא מרגישים טוב אם הם לא עוברים לפחות שלוש פעמים בשבוע על מודעות האבל. אני מודה - לי יש פטיש לקריאת מודעות דרושים.
כשאני קוראת מודעות דרושים, יותר מדי פעמים אני נתקלת במודעות שפשוט מועתקות אחת מהשנייה. יש בהן אותן מילים, אותן הגדרות תפקיד, אותם ניסוחים יבשים ובכולן שם החברה המפרסמת חסוי.
אבל שימו לב, מחקרים מראים שיש הבדל של עד 350% בהיענות למודעת דרושים ברגע שמשנים את הניסוח שלה והופכים אותו ליותר רלוונטי ויותר אטרקטיווי. והכוונה היא לאותה משרה, באותו ארגון, כאשר רק הטקסט שונה. מכאן ברור שכדאי להשקיע קצת יותר בניסוח המודעה, בשביל להעלות את שיעורי ההיענות אליה.
הנה מספר טיפים קלים ליישום:
כתבו את שם החברה. מודעות שבהן מצוין שם החברה זוכות למענה של 30% יותר, מאשר כשמתפרסמת מודעה זהה שבה שם החברה חסוי. לפי דיווחי מגייסים, גם רמת ההתאמה של קורות החיים המתקבלים, לדרישות המשרה, עולה כששם החברה גלוי.דברו למועמדים בשפה שלהם. אתם מחפשים צעירים? אתם רוצים לגייס מומחים בתחומם? דברו לכל אחד בשפה שתמשוך אותו. אם אתם פונים לצעירים השתמשו במילים "מגניבות", ציינו אם יש אצלכם אוירה צעירה ותוססת. אם אתם מחפשים מקצוענים שלבו buzz words במודעה, דברו על השתייכות לקידמת הטכנולוגיה, אופציות קידום ועוד.
הבליטו דרישות קריטיות
ציינו דרישות קריטיות כבר מהתחלה. אם אתם מחפשים מזכירה דוברת ספרדית, או מנהל פרויקטים שיעבור להאיטי – ציינו כבר בכותרת את הדרישות המיוחדות. זה יסייע לכם לקבל מועמדים רלוונטים יותר מתאימים. זכרו, לא תמיד מועמדים קוראים עד הסוף את דרישות התפקיד.
היחשפו. אתם מבקשים ממועמדים לחשוף את עצמם בקורות החיים שלהם. חישפו גם אתם לא רק את דרישות התפקיד, אלא גם את מהותו, תחומי האחריות, כפיפות ופרטים מעניינים אחרים על התפקיד ועל החברה. הוסיפו את כתובת אתר האינטרנט של החברה. השתמשו באתרי דרושים המאפשרים העלאת תכנים נוספים על החברה, כגון לוגו, פרופיל מורחב ואפילו סרטון. השתמשו באפשרויות אלה – הן עושות פלאים.
אל תהיו בנאלים. אתם מעוניינים להיות אטרקטיביים בעיני מועמדים? תשקיעו בהם עוד בשלב ניסוח המודעה. אנשים מגיבים טוב יותר, וזוכרים טוב יותר, את המסרים המקוריים, הלא-טריוויאליים. משפטים טריוויאליים הם לא אמינים בעינינו ולכן אם חשוב לכם להעביר את מסר הדיסקרטיות לדוגמה, אל תשתמשו במשפט השחוק "סודיות תישמר בקפידה". אם השכר אצלכם אטרקטיבי, אל תכתבו "תנאים טובים למתאימים". חפשו הגדרה מושכת ומיוחדת יותר לנושא.
זכרו - איך שאנחנו אומרים דברים, לא פחות חשוב ממה שאנחנו אומרים. זה נכון לגיוס עובדים, ולשאר התחומים בחיים.
הכותבת, רינת קרן-הרמן, היא מנכ"לית Mind, גיוס עובדים מקצועי וייעוץ ארגוני.
מובטלת? מחפש עבודה? מצאת את העבודה עליה חלמת ומעוניין לספר לנו כיצד? את אמא שמצליחה לשלב קריירה ומשפחה?כתבו לנו טור , אם הוא טוב - נפרסם.