גאפ פתחה חנות בת"א: "ננצח בתחרות עם H&M"
כך אמרו לנו מוכרי החנות החדשה של גאפ, שנפתחה הערב בעזריאלי, שהצהירו שהם מוכנים לתחרות. ההמונים לא הסתערו הערב על החנות בת"א, אולי כי היא השנייה בארץ ואולי כי המחירים שם (בדקנו) גבוהים יחסים. שוחחנו עם המנכ"ל, מעצבי החנות וצרכנים שהביעו דעות מגווונות לגבי המגוון והמחירים
חנות גאפ השנייה בישראל נפתחה הערב (א') בקניון עזריאלי בת"א, בנוכחות אריק בן זינו, מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות, מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה, ודוד עזריאלי, מנכ"ל קבוצת עזריאלי.
גודל החנות 650 מ"ר, לעומת החנות הירושלמית בקניון ממילא שגודלה 750 מ"ר, ויש בה מחלקות גברים, נשים, ילדים ותינוקות. מחלקת בגדי ההריון של הרשת לא הגיעה לארץ.
שערי החנות, שנגסה ללא רחם בחנות מנגו הסמוכה (גם היא בניהולו של בן-זינו), נפתחו ב-20:00, אבל ההמונים לא צבאו על מדפיה, בניגוד לבכורה הבתולית בעיר הבירה. בקרב העוברים והקונים ניכרה סקרנות, אבל לא התרגשות כאז.
קודם לכן, ב-18:00, נערך שם טקס חנוכת החנות והתקנת מזוזה צפוף ורב משתתפים, שקנו ללא הרף, ועבורם גם הציבו גם שלוש קופות חיצוניות לחנות.
קטנה מהירושלמית. החנות בת"א
בין המוזמנים לאירוע הפתיחה היו גם הטניסאית שחר פאר וכן, במפתיע, אנשי הרשתות המתחרות זארה ומאץ' ריטייל, זכיינית H&M בישראל.
"הזמנו את כולם", אמר ל-ynet אריק בן זינו. "אנחנו וגם הם שמחים לתחרות. עם הכניסה של רשתות הענק לארץ ישתנו כללי המשחק, לא ברור עדיין מה יקרה אבל מה שבטוח: דברים עומדים להשתנות".
כמה זה עולה לנו?
לפי בן זינו, החנות התל אביבית מאכלסת את אותה רמת מחירים הנהוגה בזו הירושלמית. "העיצוב שלה שונה כיוון שתנאי המקום הכתיבו זאת", הוא מסביר את השוני בין החנויות, שכן זו התל אביבית נראית מרווחת ונוחה יותר מאחותה הירושלמית, "זה כי התקרה כאן יותר גבוהה וזה משפיע על האופי של החלל".
איפה האקסטרה אקסטרה לארג'?
בגאפ מתכננים לנטוע כאן 18 סניפים ב-5 שנים הקרובות, כשהסניף הבא יפתח בקניון ארנה בהרצליה. ומה לגבי רשתות הבת של גאפ, אולד נייבי ובננה ריפבליק, שדווח שהן בדרך לארץ? "אולד נייבי לא יוצאים כרגע מכתלי ארה"ב, מתנצל בן זינו, "אבל אנחנו עובדים על זה. עם בננה ריפבליק אנחנו נמצאים במגעים מתקדמים לפתיחת חנויות בכמה מקומות".
לפי בן זינו, טווח המידות במקום נמתח מאקסטרה סמול ועד טריפל אקסטרה לארג', "במונחים אמריקאיים", הוא רומז. אבל ממבט בגופיות הגברים, למשל, המידה הגדולה ביותר היתה XL בלבד.
בן זינו טוען שהמחירים בגאפ ישראל דומים לאלה שבגאפ ארה"ב, אבל בעוד שבארה"ב היא נחשבת לרשת זולה, בעיקר בזמן הסיילים שלה ובחנויות האאוטלט הענקיות, בארץ היא בהחלט לא.
מכנסי ג'ינס נשים ומכנסי ג'ינס ולגברים עולים שם בממוצע 319-289 שקל. חולצות טריקו לנשים עולות 149.90-79.90, חולצה פרחונית לנשים עולה 239 שקל, חולצות פולו לגברים: 199 שקל, תחתוני גברים 79.90 שקל וגופיות לגברים 99.90.
ג'ינס לילדים עולה 144.9 שקל, שמלת ילדות: 149.90 שקל, חולצת תינוקות: 49.9 שקל, מעילון ג'ינס לתינוקות: 149.9 שקל, סנדלי פעוטות: 89 שקל, נעלי זהב לפעוטות: 149.9 שקל, וחצאית מיני לפעוטות 119 שקל.
תגובות הצרכנים: מ"יקר מדי" ועד "המחירים סבירים"
הצרכנים שתעו במשעולי החנות היו חלוּקים לגבי המצאי והמחירים. חלקם חשבו שהמגוון לא מספק ושהמחירים מרקיעים מדי ביחס לאיכות ואחרים חשבו שהמגוון מצוין והמחירים סבירים.
מאיה, בת 15, "קונה המון בגאפ בארה"ב", אמרה ל-ynet שהמחירים לא גבוהים במיוחד עבור הארנק שלה, אבל: "בוודאות אין פה את כל הקולקציות".
טלי, ראשל"צ, שחיפשה בגדים עבור בִתה הפעוטה, חשבה אחרת. "המחירים קצת גבוהים באופן כללי", טענה, "וקצת יותר גבוהים מקדס בייבי שם אני נוהגת לקנות די הרבה. מביאים לי מותגים כמו פומה וראלף לורן מחו"ל והמחירים כאן דומים למחירים שלהם, והם נחשבים יותר יוקרתיים. פה הרוב טריקו. זה מוזר במיוחד כי בארה"ב זו נחשבת חנות עממית וכאן היא ממוצבת כיקרה. בכל זאת נחמד פה, המגוון גדול".
קרין, הוד השרון ואליעד מת"א קנו בגדים לילדיהם, ויצאו מרוצים בכל החזיתות. "המחירים לילדים סבירים", אומר אליעד. "דומים לאלו של זארה קידס וגם המבחר דומה".
קרין שמחה על פתיחת החנות. "בעבר קניתי בפוקס קידס", היא אומרת, "אבל נעשה מאוד יקר שם, והבגדים לא באיכות טובה ולא בגזרות שמצדיקות את העלייה במחיר. הבגדים לילדים לא יקרים פה, את הבגדים למבוגרים עוד לא בדקתי. החנות בנויה יפה מאוד בעיני, ההתמצאות בה קלה".
המעצבים: בעיצוב חנות גאפ אין מקום להתפרע
מעצבי החנות, אם כך, יכולים להיות גאים. והם אכן זרחו מסיפוק. יונתן בן ישר ויפעת זיסמן, שניים מצוות ה-VM, מעצבי הסניף, מרוצים מתוצרתם.
"עבדנו בצוות של 3 מעצבים בכל סניף + מעצבת החנות הראשית", מספר יונתן. "בשלב מסוים הגיעו לפה מעצבי החנויות בלונדון ושטוקהולם כדי להדריך אותנו, ולבסוף הגיעה גם המעצבת הראשית של חנויות הרשת מניו יורק. הם אהבו את חלל החנות".
לפי יפעת, "הכל מעוצב במדויק, לפי ספר הכללים של הרשת. סטיילינג קלאסי, נקי, קז'ואל, עם הפרדה בין צבעים, אין מקום להתפרעות. המבנה נוח ללקוחות ובלי להשתולל יותר מדי".
בלי להשתולל יותר מדי. מעצבי החנות יונתן בן ישר ויפעת זיסמן
השניים אחראים גם לפיאצות הבגדים הרבות בחנות, שבטבורן ניצבות בובות רבות הבעה שמציגות את מיטב בגדי הרשת. "כאן היה לנו החופש להלביש את הבובות במה שבא לנו ולהפיח בהם חיים, אנימציה", מסביר יונתן.
מה ההבדל בין עיצוב חנות גאפ לעיצוב חנות H&M?
"הבדל גדול. בגאפ העיצוב פחות מתוחכם, יותר מיועד לצרכן הפשוט. לעיצוב של חנות H&M יש יותר טאץ'".
המוכרים: "בתחרות עם H&M אנחנו ננצח"
מוכרי החנות היו משולהבים ומלאי מורל, ולמרות שקרוב לודאי המשכורות שלהן מהוות חלקיק בגודל תת-פרוטוני מרווחי הרשת, הם הכריזו שיעשו כל שביכולתם כדי לגרום לה להרוויח עוד קצת.
אנג'לה בת 25 ממשמר השבעה ודניאל בן 23 מרעננה הם שניים מצוות המכירה של החנות שבו חברים (קחו נשימה עמוקה) 50-40 עובדים, לפי עדותם.
"זה בגלל הפתיחה", מסבירה אנג'לה. "רבים פה נמצאים לחודשיים ניסיון. אחרי זה יראו מי מתאים לתפקיד. כרגע, בכל מחלקה יש 3-4 מוכרים. יש שתי מחלקות לגברים: קלין וג'ינס; שלוש לנשים: קלין, ג'ינס ובויפרנד, וגם מחלקת בייבי ומחלקת ילדים. לכל מוכר יש התמחות משלו".
אנג'לה ודניאל. מוכרים מאושרים
דניאל, עולה חדש מפרו, החל להתלמד לתפקיד מוכר בגאפ כבר בינואר, "אנחנו מאוד מתרגשים, כי אנחנו יצרנו את החנות", הוא מסביר. "הגענו למקום כשהוא היה ריק לגמרי. הקמתי פה מדפים, הרגשתי כאילו אני באיקאה, היה כיף".
בקומה מעליכם תיפתח בקרוב חנות H&M. אתם לא חוששים?
אנג'לה: "בתחרות עם H&M אנחנו ננצח. אנחנו הכי טובים".