שתף קטע נבחר

לראשונה: חברה סינית בהסכם תעופה עם אל על

לפי הסכם הקוד שייר, אל על ואייר צ'יינה יטיסו נוסעים ממגוון יעדים בסין לישראל באמצעות טיסות פנימיות של החברה הסינית לבייג'ינג, ובהמשך במטוסי אל על לנתב"ג. בשלב השני יוכלו ישראלים לעשות את אותם מסלולים בכיוון ההפוך

הסכם ראשון מסוגו: חברת "אל על" קיבלה את כל האישורים הרגולטיביים להסכם קוד שייר שחתמה עם חברת התעופה הסינית "אייר צ'יינה". טיסת "הבכורה" במסגרת ההסכם תצא לדרך כבר בימים הקרובים מסין לישראל.

 

 

מדובר בהסכם תעופה ראשון שנחתם בין חברה ישראלית לחברה סינית. לפי ההסכם, ניתן יהיה לטוס ממגוון יעדים ברחבי סין לישראל, באמצעות טיסות פנימיות של החברה הסינית לבייג'ינג, ומשם, בטיסת המשך של אל על - לישראל.

 

עד היום, אפשרות זו הייתה מוגבלת בפני אנשי עסקים ותיירים סיניים שחיים מחוץ לעיר הבירה במדינתם, מה שמנע מרבים מהם לבקר בישראל. בחודשים הקרובים יחתמו נציגי שתי החברות על החלק השני של ההסכם, שיחול על התיירים מישראל. על פי חלק זה בהסכם, ישראלים יוכלו לטוס מנתב"ג לבייג'יניג באמצעות אל על, ומשם להמשיך לעשרות יעדים ברחבי סין שאליהם טסה אייר צ'יינה, והכל בכרטיס טיסה אחד.

 

בחברת אל על מדגישים כי ההסכם שנחתם הוא מימוש הלכה למעשה של הסכם התיירות הממשלתי שנחתם בין שתי המדינות לפני כשלוש שנים. בחברת התעופה הישראלית מעריכים כי עד כה, בשל ההגבלה של הטיסות מבייג'ינג בלבד, לא מומש פוטנציאל התיירים הסינים מרחבי מדינת הענק שרוצים לבקר בישראל.

 

מדי שנה נופשים במזרח התיכון מיליוני סינים ביעדים שונים, אך רבים מהם לא מבקרים בישראל, הואיל והטיסות לסין היו מוגבלות לבייג'יניג בלבד. אייר צ'יינה, חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה הסינית, נחשבת אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, והשנייה בגודלה בארצה, ומחזיקה צי של יותר מ-250 מטוסים, בהם דגמי איירבאס חדשים ובואינג 777.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חגיגות שנת הנמר בסין, בחודש שעבר
צילום: AFP
מומלצים