שתף קטע נבחר
 

רק 1 מ-5 מחפש עבודה ברשת חברתית

כך לפי סקר שנערך בקרב 517 מחפשי עבודה ב-AllJobs דרושים. המשמעות: מחפשי העבודה מפספסים הזדמנויות, נמצאים יותר זמן מחוץ לשוק, ועובדים הרבה יותר קשה כדי להגיע למשרה הנחשקת. אז כיצד לעשות זאת? בפנים

רק כ-19% עושים שימוש ברשתות חברתיות לחיפוש עבודה. כך עולה  מסקר שערך AllJobs דרושים. המשמעות: מחפשי העבודה מפספסים הזדמנויות, נמצאים יותר זמן מחוץ לשוק, ועובדים הרבה יותר קשה כדי להגיע למשרה הנחשקת.

 

 

פייסבוק, טוויטר, לינקדאין או כל רשת חברתית אחרת אינה רק "חברתית" אלא יכולה להיות גם מקצועית. הדבר תלוי בכם: אם יש לכם ברשימת החברים אנשים הנמצאים במקומות אליהם תרצו להתברג, מכירים אנשים במקומות כאלו, או אפילו מגייסים בעצמם - זה משחק לטובתכם. הודעה על כך שאתם מחפשים עבודה - בשורת הסטטוס, ובוודאי פנייה אישית יסייעו לכם במקרים רבים לעבור לפחות את שלב סינון קורות החיים המוקדם ולקדם אתכם בקריירה.

 

עוד לפי הסקר, שנערך בקרב 517 נשאלים אשר חיפשו עבודה באופן פעיל באתר AllJobs, מעבר לכ-19% שענו שהם עושים שימוש יזום ברשתות חברותיות (כדוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין) כדי לחפש עבודה - כ-9% נוספים ענו כי הם רק מעדכנים כמה חברים או בשורת הסטטוס שהם מחפשים עבודה, אך לא יותר מזה.

 

 30% ענו כי רשתות חברתיות עבורם הם עניין אישי ולא מערבבים בהן את חייהם המקצועיים ו- 40% ענו כי אינם עושים שימוש ברשתות חברתיות כלל. מכיוון שהסקר נערך בקרב מחפשי עבודה הגולשים ברשת האינטרנט, יש להניח ששיעור מחפשי העבודה שאינם משתמשים ברשתות חברתיות לקידום תעסוקתי בכלל האוכלוסיה גבוה אף יותר.

 

מה לעשות?

  • עדכנו כמה שיותר מכרים, חברים ואנשי קשר על כך שאתם מחפשים עבודה. אולי מישהו מהם שמע על משרה שמתפנה, על תפקיד חדש בחברה שהוא עובד איתה, או על הזדמנות עסקית שלא התפרסמה. אם לא תספרו שאתם מחפשים עבודה, איך הם יעזרו לכם?
  • פנו לחברים של חברים העובדים במקומות אליהם תרצו להגיע - באמצעות הרשת החברתית. ניתן גם לבקש מחברים משותפים "לעשות היכרות". הציגו את עצמכם ואת כישוריכם.
  • אם שמעתם על משרה שאתם מעוניינים בה, אתם יכולים לבדוק עם כלל הרשת החברתית שלכם מי מהחברים בה עבד או עובד באותה חברה. אולי למישהו מחבריכם יש קשרים עם עובדים מאותה חברה. כך תוכלו לברר באמצעותם על החברה ועל התפקיד, ואולי גם לבקש מהם שימליצו עליכם.

 

המעסיק גם מחפש ברשת

ככל שהתפקיד יותר רם דרג, או מרכזי יש גם חשיבות למה שמניב גוגל כשמקלידים את שמך בשורת החיפוש - כיוון שהמעסיקים "דגים" עליכם מידע ברשת. לדברי מנכ"ל AllJobs דרושים, רויטל הנדלר, הרשתות החברתיות הן כלי יעיל להגיע אל מועמדים טובים – ובעיקר למצוא טאלנטים שאינם בהכרח מחפשי עבודה. וזה אומר שבאופן כללי, עמוד הפרופיל שלכם הוא מן כרטיס ביקור כללי שלא מפסיק לעבוד עבורכם.

 

יועצת למיתוג אישי ב- AllJobs דרושים, דנית ניצן, מציינת מספר דרכים בסיסיות בהן ניתן לשפר את הנראות שלכם ברשת:

  • הזדהה. אל תשתמש בכינוי, אלא בשם המלא שלך. אם אפשר – אז בעברית.
  • היה נגיש. אפשר למי שמחפש אותך ברשת החברתית, למצוא כתובת מייל או מספר טלפון או את כתובת האתר שלך או את כתובת הבלוג שלך. בכך תאפשר גם לציידי ראשים ולכל מי שמעוניין ליצור איתך קשר מקצועי – להגיע אליך ולהתרשם.
  • השתמש בתמונת פרופיל הולמת.
  • תן רקע מקצועי. במקום המוקדש למילוי פרטים תעסוקתיים ספר איפה עבדת בעבר ואיפה עכשיו. ספר מה אתה יודע לעשות, מה למדת, באיזה כנס השתתפת, ובאיזו קהילה או קבוצה מקצועית אתה חבר.
  • אל תהיה חבר של 87,338,190 אנשים. ברור שאלה לא קשרים רציניים וזה יוצר רושם של מישהו שלא מפעיל שיקול דעת ושהקשרים שלו חסרי משמעות.
  • אל תעדכן סטטוס כל חמש דקות אם כל מה שיש לך להגיד זה שריפאת את המחלה של הסוס שלך בפארמוויל.
  • אל תכתוב כמה שיכור היית כשחזרת הביתה מבילוי וגם לא כמה כואב לך עכשיו הראש בעבודה מההנגאובר, ושקשה לך להתרכז.
  • אל תהיה חבר בכל קבוצה שמישהו פתח רק כי שלחו לך הזמנה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השתמשו בפייסבוק בחוכמה
צילום: איי פי
מומלצים