שתפו במידע ובמומחיות - וצרו לעצמכם שם
יצירת מומחיות מתחילה בזיהוי של הדבר שאותו קל לנו לעשות, יותר מאשר לאחרים. אם נכתוב את הכללים של המומחיות הזו לתועלת הציבור - נייצר לעצמנו "שם" בתעשייה שלנו
"content is King" צועקים באינטרנט כבר שנים רבות. כניסת גוגל לספירת האינטרנט והפיכתו ל"פסיכולוג" שלנו, שבו אנו מתייעצים בכל שאלה, הופכת את כותבי התוכן למלכים בלתי מעורערים. אם תצליחו לגייס את העובדה הזו לטובתכם – תהפכו למותג, ותצליחו לייצר "שם" בתעשייה שלכם.
- רוצים לדעת מה מתרחש בשוק העבודה? קיראו בערוץ קריירה
יש לכם מומחיות בעבודה?
מומחיות אינה דווקא עניין של לימודי תואר, להיפך – את התואר סיימו אתכם עוד רבים אחרים. יצירת מומחיות מתחילה בזיהוי של הדבר שאותו קל לנו לעשות, יותר מאשר לאחרים. למשל לסדר, לתייק, לנהל פרויקטים וכו'. אם נצליח לשבת ולכתוב את הכללים של המומחיות הזו, נוכל להביא משהו לציבור, שיוצר אצלו ערך ונתחיל לייצר לעצמנו "שם" בתעשייה שלנו.
עוד דרך לייצר מומחיות, היא דרך התעמקות בתחביב: כבר נתקלתי באנשים שבזמנם הפנוי עסקו בתחביב שלהם והתחילו לכתוב עליו בלוג, מרצון לנתינה אמיתית, הם שיתפו בתכנים שבדרך כלל חברות מסחריות, שיש להם אינטרס כלכלי להוציא מלקוחותיהם כסף, לא משתפות. הבלוג שלהם, בגלל השיתוף בתוכן ייחודי, הפך להצלחה וכך הם הפכו להיות מובילים בתוצאות החיפוש ובמענה אחר שאלות גולשים רלוונטים לתכנים שהם כתבו, ומכאן לשם – הפכו את זה לעסק.
יש לכם "שם" בתעשייה שלכם?
כדי לייצר מומחיות ייחודית לכם, אתם צריכים להבין את השוק, להבין את הצרכים שלו, מה הטרנדים בו ומה המצוקות שלו. בוא נניח שאתם נמצאים בתעשיית האינטרנט, אתם יכולים לזהות שעכשיו כולם עסוקים באייפון, אבל מה הטרנד הבא? איך תדעו – תישארו בקשר עם השוק: עיתונים כלכליים, ועידות בתחום שלכם, מודעות דרושים מגלות הרבה על מה חברות מחפשות, איזה מיומנויות ואיזה מומחיות.
אוטודידקטיות תאפשר לכם לשבת קצת בבית ולקרוא בלוגים מחו"ל, חומר אינפורמטיבי באתרים בחו"ל ובארץ שעוסקים בתחום. לצלול לתוך ים המידע, ולהביא את הידע הזה לארגון שלכם. מרגע שיישמתם את הידע הזה בארגון שלכם, ויש לכם גם מעט ניסיון מקצועי, תוכלו להתחיל לשתף.
יצירת "שם" בתעשייה, יכולה לקרות כשאתם בוחרים תחום ממוקד מאוד בו אתם מגדירים את המומחיות שלכם ומייצרים תוכן ראוי וייחודי בתחום הזה. ההתפזרות לא תעזור לכם, כי היכולת שלכם תוך כדי עבודה לכתוב על תכנים רחבים מדי, מוגבלת.
למי זה מתאים?
לא לכולם זה מתאים, אבל אם אתם טיפוסים שאוהבים להתעמק, אוהבים לכתוב, סבלנים ורוצים לשתף אחרים בידע שלכם – ההשקעה בהחלט יכולה לחזור אליכם בגדול. הפחד שאם אני אחלק את המידע והוא יהיה נגיש לכולם, אני אאבד את היכולת שלי להתפרנס מזה, כי בעצם הידע הזה כבר קיים לכולם, הוא בהחלט טבעי. אין ספק שהמידע הזה יהפוך לציבורי - אבל הוא יישא את שמכם. מה שאומר שאתם תצליחו להיות מומחים בו, ולפיכך כנראה לזכות בעבודה השווה ביותר בתחום הזה.
מה חשוב לזכור?
1. אחרי שבחרתם לכם תחום, כתבתם תוכן איכותי וייחודי, אל תשכחו לשווק אותו. לעשות פרזנטציה יפה בארגון שלכם, להפיץ אותו בקרב חברים שלכם, לרכוש לעצמכם חברים (גם אם וירטואלים) בתעשייה שהתוכן הזה עשוי לעניין אותם.
2. חשוב לדעת על אופן כתיבה נכונה בגוגל, כדי שמי שיחפש את המידע הזה בגוגל אכן יגיע אליו.
3. חשוב מאוד לזכור שזה לא מהלך מיידי. לייצר לעצמכם "שם" בתעשייה כמומחים לדבר, דורש הרבה השקעה וסבלנות. אם יש לכם את אלה, זה יגיע במוקדם או במאוחר.
הכותבת, רויטל הנדלר, היא מנכ"לית חברת AllJobs דרושים.