אין קליטה בבית? פלאפון תבטל את העסקה
לקוח טען כי לא הצליח להשתמש בסלולרי שלו מאחר שלא הייתה קליטה במרבית חלקי ביתו. פלאפון טענה כי לא התחייבה לספק קליטה מושלמת, אולם בית המשפט קבע: העסקה תבוטל
לקוח פלאפון שדרג את הטלפון הנייד שלו. כשלושה חודשים לאחר השדרוג, החלו לטענתו, בעיות קליטה בביתו, כך שלא יכול היה לנהל שיחות במרבית חלקי הבית. בנוסף, שיחות שהופנו אליו הועברו לעיתים למשיבון באופן אוטומטי. לטענתו, כשפנה לפלאפון, אמרו לו כי כרגע אין אפשרות לפתור את הבעיה. לפיכך הגיש תביעה נגד פלאפון.
פלאפון טענה מנגד כי מבדיקות שערכה עלה כי הקליטה באזור ביתו של הלקוח תקינה. ולמרות זאת, לטענתה הציעה ללקוח מספר פתרונות, ביניהם שימוש באוזניית בלוטוס והתקנת אנטנה בחלון, אולם הוא סירב. עוד טענה כי מעולם לא התחייבה לספק קליטה מושלמת בכל אזור וכי לאור צריכת זמן האוויר של הלקוח, נראה כי הוא עושה במכשיר שימוש סביר.
פלאפון מחויבת לספק שירות נאות
השופטת נילי פלד מבית-המשפט לתביעות קטנות בחדרה קיבלה את התביעה. השופטת קבעה שמשום שפלאפון סירבה להצעת בית-המשפט לערוך בדיקת קליטה בביתו של הלקוח, הרי שמקובלת עליה גרסת הלקוח. עקב כך, השופטת פסקה כי הלקוח לא יכול היה להשתמש במכשירו הנייד שימוש סביר בביתו, וכי יש בכך משום הפרת התחייבותה של פלאפון לספק שירות נאות.
"הנני סבורה כי לקוח של הנתבעת רשאי לצפות ממנה לשירות שיאפשר לו להשתמש באופן סביר ובלתי מופרע בביתו", כתבה השופטת, והורתה על ביטול העסקה.
לפיכך קבעה כי הלקוח ואשתו ישיבו לפלאפון את מכשיריהם ללא קנסות יציאה. יחד עם זאת קבע בית-המשפט, כי לא הוכח נזק כספי ולכן אין לחייב את פלאפון בפיצוי נוסף.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין