מנכ"ל ארנה נגד הבעלים הקודם מוטי זיסר
רגע לפני ההשקה המחודשת של קניון ארנה בהרצליה מצהיר המנכ"ל, מוריס בניסטי, כי "תכנון המבנה היה שגוי," וכי "התפיסה העיצובית של הבעלים הקודם, מוטי זיסר, כשלה". שיפוץ הקניון עלה לבעלים ג'קי בן-זקן 60 מיליון שקל
"עיצוב קניון ארנה במרינה בהרצליה, כפי שבנה אותו היזם מוטי זיסר, היה קיטשי, עם אלמנטים של בתי מלון בלאס וגאס. הוא לא התאים לשום מודל של קניון מודרני ומצליח. מצאנו מבנה חשוך ועקלתוני". כך אומר מוריס בניסטי, מנכ"ל ארנה, בראיון מיוחד ל"ממון" לרגל ההשקה המחודשת של הקניון המתוכננת בקרוב.
עלות השיפוצים שביצע הבעלים ג'קי בן-זקן, שרכש את הקניון מזיסר לפני שנתיים, הגיעו ל-60 מיליון שקל.
בניסטי מעודד מכך שהחנויות שבות לארנה: כעת נוספו כ-15 רשתות לקניון, ביניהן טומי הילפינגר קידס לילדים בבעלות קבוצת סקאל, סניף ראשון בארץ של "קרולבויס", רשת דרום אפריקאית לכלי בית יוקרתיים ipk רשת בגדי ילדים מדרום אמריקה, תכשיטי יעקובוב, חנות ראשונה לתכשיטי יהלומים, חנות קונספט של קרוקס, סקטור ספורט, ג'ק קובה, פיורבגס חנות תיקים, חנות עודפים של אברקומבי, המשביר לצרכן וחנות של גאפ.
מדובר בקניון חדש יחסית. למה נדרשו כל כך הרבה שיפוצים?
"תכנון המבנה היה שגוי: הוא נבנה בצורה עקלתונית, ללא קו ראייה ישר המאפשר לראות את כל מגוון החנויות בשדרה, כך שמי שנכנס לקניון – אחרי 50 מטר נגמר שדה הראייה שלו. כך מתחסלת חוויית הקנייה של הלקוח, שאוהב לראות תנועת קונים ואת כל מגוון החנויות. אפילו את הים בקושי ראו. הסיבה למבנה המתפתל נעוצה בתפיסה העיצובית של זיסר, שכל אזור בקניון יהיה מבודל ובעל עיצוב שונה השאול מאזור גאוגרפי שונה בעולם. תפיסה שכשלה. התקבל מבנה חשוך ומתפתל.
"פתחנו פתחים לכל אורך התקרה להכנסת אור יום, הוצאנו את בתי הקולנוע שהיו במרכז כדי להשיג מרחב רציף והבאנו חנויות חדשות. בקומה השנייה פתחנו חזית של 150 מטר הצופה לים. עוד שנתיים אמור להיפתח מעלינו מלון ריץ קרלטון שבונה עדי שטראוס עם חברת תדהר, ויפעיל 240 חדרים שיוסיפו לתנועת הקונים בקניון".
התמהיל של ארנה עדיין לא שונה מקניונים קרובים יותר.
"אין בארץ קניון שהתמהיל שלו שונה מהותית משל אחרים, אבל אנחנו נותנים חוויה בינלאומית שמשלבת את הקניון עם המרינה. זה לא קניון סטנדרטי. אנחנו היחידים, למעט 'מול הים' באילת, המשלבים נוף לים עם קניות וצפייה במרינה".
זיסר עשה מאמצים רבים, כולל מתן "מענק" כדי להביא סניף של טיב טעם לארנה, שלא הצליח.
מה אתם מתכוונים לעשות?
"יש לטיב טעם חוזה שכירות בתנאים שאנחנו לא היינו נותנים לו, כי זיסר האמין שטיב טעם היא חנות עוגן שתביא כאטרקציה תנועת קונים לקניון. לנו התברר שההפך הוא הנכון: הם נשענים על תנועת הקונים שלנו. מתברר שזה לא רעיון טוב לפתוח סניף של סופר במקום רחוק משכונות מגורים. יש לנו דיאלוג עם בעלי טיב טעם בנושא, אבל לא ניזום יציאה כפויה שלהם".
אבל הריחוק משכונות מגורים והגישה הלא נוחה קיימים גם לאחר השיפוצים?
"אנחנו מטפלים במרץ בסוגיית הגישה למקום, במיוחד בחוסר נגישות לקהל צעיר, שאינו נוהג ואינו יכול להגיע עצמאית. אנחנו בוחנים הסעות (שאטלים) או תגבור התחבורה הציבורית למקום. עיריית הרצליה בונה טיילת שתגיע עד המרינה".
האם הקניון עדיין מפסיד?
"ב-2009 כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדו"חות של מנופים (חברה בורסאית בבעלות בן-זקן, המחזיקה בארנה, נ"ז,( הקניון עדיין לא רווחי, אבל זה דבר צפוי בקניון שנמצא בשיפוץ כבר שנה וחצי".
מוטי זיסר סירב להגיב.
הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות