איך משווקים את ישראל בקיץ? עם 34 מיליון שקל
משרד התיירות יוצא בסדרת קמפיינים פרסומיים בארה"ב ואירופה שעלותה מיליונים, ונועדה להתחרות על ליבו של התייר העולמי במזרח התיכון. האם זו הדרך להביא את התיירים לארץ?
"משרד התיירות יתגבר את מערך השיווק בעולם בחודשים הקרובים, בהשקעה כוללת של למעלה מ- 34 מליון שקלים, במטרה למנף את המגמה החיובית בתיירות הנכנסת בחודשים האחרונים, ולמצב את ישראל כיעד אטרקטיבי לתיירות", כך נמסר היום מהמשרד בראשותו של סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות.
היעד של משרד התיירות הנו הגעתם של 1.5 מיליון תיירים בעונת אביב-קיץ 2010 (מאי-ספטמבר), זאת במסגרת התוכנית התלת-שנתית שבמרכזה הגעתם של מיליון תיירים נוספים עד לשנת 2012.
משרד התיירות משיק בימים אלה סדרת קמפיינים פרסומיים, שיימשכו שלושה חודשים, במדינות המקור העיקריות לתיירות נכנסת לישראל: ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, איטליה, אנגליה, שוודיה והולנד ויצגו את ישראל כיעד אטרקטיבי ומגוון לתיירות נכנסת, זאת כחלק מהתחרות בין מדינות האזור על ליבו של התייר.
החל מתיירות יין וקולינריה ועד ספורט אתגרי
במסגרת מסע הפרסום תוצג ישראל על מגוון אפשרויות הביקור, הבילוי, הנופש ופנאי המתקיימים בה יחדיו בהתאם למיצובה כ"ארץ קודש שבמרכזה ירושלים", הפונה לקהל "דה"ת"- דת, היסטוריה ותרבות. הפרסום יתמקד בשיווק אתרים בירושלים, תל-אביב, ים המלח ואילת, ומוקדי תיירות נוספים בהם הגליל והנגב והוא ייפנה לקהלי יעד שונים בהם, קהלים דתיים, תיירות נישות כגון יין וקולינריה, מרפא, ספורט אתגרי ועוד.
קמפיין של משרד התיירות משנים קודמות. היעד: 1.5 מיליון תיירים השנה
הקמפיין יפורסם במדיה הכתובה, פרסום חוצות, מגזיני תיירות ולקהל מקצועי, תחנות רדיו וטלוויזיה, ושימוש נרחב באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות.
אל פעולות השיווק יתלוו פעולות מול תעשיות התיירות המקומיות במדינת המקור, הכוללות גיוס סיטונאים חדשים והרחבת מאגר המשווקים הפועלים לשיווק ישראל, קיום סמינרים ופעולות שטח מול סוכני נסיעות ומקבלי החלטות (כגון כמרים ומנהיגים), פעילות מול גורמי תעופה לבחינת אפשרויות לפתיחת קווי תעופה קיימים ולהרחבתם של קווים פעילים, פעולות יחסי ציבור ועוד.
"התאוששות התיירות הנכנסת לישראל בחודשים האחרונים היתה מהמהירות בענפי המשק הישראלי ותרמה להכנסות המדינה וליצירת משרות חדשות", מסר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. "בכדי לעמוד באתגרים שהציג המשרד: 3.3 מיליון תיירים בשנת 2010 ו-4 מיליון כבר בשנת 2012 ובתחרות הקשה מול מדינות האזור, המשקיעות סכומי עתק בפיתוח, תשתיות ושיווק התיירות - יש להגדיל באופן משמעותי את תקציב השיווק בשנתיים הקרובות".
כרזה מתוך הקמפיין לשיווק תל אביב 2010
אטרקציות שחוקות ומחירי עלות יקרים
עם זאת, נשאלת השאלה האם בכוחם של המהלכים הפרסומיים שצצים כל שנה מחדש מצד משרד התיירות, להביא מיליוני תיירים ארצה, בעוד ששכיות החמדה של ישראל, ובראש ובראשונה העיר אילת, אינן מסבירות פנים לתייר מבחינת אטרקציות שכבר נשחקו ומחירי עלות יקרים במלונות ונופשונים?
כך, למשל, מספר קילומטרים ממול לעיר הדרומית, אילת, נמצאת העיר עקבה שבירדן, שהולכת ומתפתחת ומושקעים בה מיליארדי דולרים שהופכים אותה לפנינת תיירות אמיתית ובמחירים נוחים לכל כיס, עד שאפילו ייצאו אליה טיסות סדירות מישראל כבר החודש.
אז אולי לפני שמשקיעים בפרסומים ושיווק שעולה למשלם המיסים מיליונים, כדאי קודם כל לשפר ולתחזק את האטרקציות שישראל רוצה "למכור" לעולם, ובראש בראשונה בשביל אזרחי המדינה.