קיבלו את החדר מאוחר - איסתא וקלאב הוטל יפצו
אישה שהזמינה חדר במלון קלאב הוטל אילת דרך איסתא תבעה פיצוי של 10,000 שקל משום שהיא ומשפחתה לא קיבלו את החדר בזמן, וננעלו מחוצה לו ביום העזיבה. בית-המשפט קבע כי התובעת צודקת בטענותיה, אך תפוצה ב-800 שקלים בלבד
מי אחראי לדיוק בשעות הכניסה והיציאה מחדרי מלון? אישה הזמינה לה ולמשפחתה חופשה בבית המלון קלאב הוטל באילת דרך איסתא בעלות של 3,400 שקל. לטענתה בשובר ההזמנה נכתב, כי הכניסה לחדרי המלון היא בשעה 15:00 והיציאה בשעה 11:00, אך בפועל קיבלו את החדר ב-17:30. עוד טענה, כי ביום הפינוי, החדר ננעל כבר ב-10:00 עת היו מחוצה לו, ורק ב-15:30 נציגי המלון פתחו להם את דלת החדר כדי שיוכלו להוציא את כבודתם. האישה הגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בראשל"צ תביעה נגד איסתא וקלאב הוטל לפיצוי של 10,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לטענתה לה ולילדיה.
בקלאב הוטל טענו כי העיכוב בכניסה לחדר נגרם משום שהתובעת סירבה להשאיר פיקדון כנהוג בבתי מלון. עוד טענו כי שעות קבלת החדרים במלון היא 16:00 ולא 15:00, וכי שעת פינוי החדרים היא 10:00 ולא 11:00. גם איסתא וגם קלאב הוטל טענו כי בשובר ההזמנה צויין במפורש כי שעת הכניסה היא "החל מהשעה 15:00", וכי ייתכנו עיכובים התלויים במלון, וכי שעת הפינוי היא 11:00 או ע"פ המאושר בבית המלון. קלאב הוטל טען, כי איסתא שגתה בכך שלא ציינה בבירור את שעות הקבלה הספציפיות למלון, ואילו איסתא טענה, כי טופס ההזמנה הוא סטנדרטי לכל המלונות.
רישום לקוי בטופס ההזמנה
השופטת יעל בלכר קיבלה את התביעה באופן חלקי לאחר שקבעה כי על סמך הכתוב בשובר ההזמנה, בדין הניחה התובעת, שתקבל את החדר ב-15:00 ותתפנה ב-11:00. עוד קבעה כי היה על איסתא לציין בטופס ההזמנה את שעות הקבלה והפינוי של מלון קלאב הוטל, ולא את השעות המקובלות בכלל המלונות בארץ.
יחד עם זאת, נפסק כי סכום התביעה מופרז בהתחשב בעלות הנופש כולו ובכך שחלק מן העיכובים נגרמו עקב התנהגות התובעת עצמה, כשסירבה למשל להשאיר פיקדון לביטחון. לפיכך, חויבו איסתא וקלאב הוטל לפצות את התובעת ב-800 שקל. נוכח סכום התביעה המופרז והתנהלות התובעת לא נפסקו הוצאות משפט.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין