שתף קטע נבחר
 

רוצה להתקדם? דע במי להתחכך ואיך

כולם רוצים להיות חלק מהקבוצה שנחשבת למובילה - זו גם הסיבה שכדי להתקדם כדאי שתסתובב בחברת אנשים שיכולים לעזור לך. הצטרף לחוג טועמי יינות, לספורט הנחשב יוקרתי, וכך הלאה - הקשרים יגיעו ואיתם ההצלחה

להשתייך לחבר'ה המקובלים זו שאיפה שכיחה בימי התיכון. כולם רוצים להיות חלק מהקבוצה שנחשבת למובילה. אבל להשתייך לחבר'ה המקובלים בגיל מבוגר יותר זו שאיפה שיש לה היגיון רב אפילו יותר. למה? כי החבר'ה המובילים של הגילאים המבוגרים יותר הם בדרך כלל המנהלים הבכירים, בעלי חברות, אנשי מפתח במשק - והשתייכות לקבוצה הזו מייצרת לא מעט טובות הנאה.

 

 

ובכן, אם תתחבר לאנשים הנכונים, תמתג את עצמך כ"אחד מהם", ובכך תיצור רשת קשרים מועילים שתעזור לכם במציאת תפקיד החלומות הבא שלכם.

 

איך זה עובד? 

יש הרבה מאוד פורומים, פעילויות, קבוצות ותחביבים שדורשים זמן, כסף והבנה. ולפיכך מי שעוסק בהם הוא בדרך כלל אדם עם זמן פנוי, בעמדה בכירה. בתור שואפי-קידום, מצאו את התחום שמעניין אתכם או מתאים לכם במיוחד, ונסו למצוא את המקום שבו תפגשו את הנטוורק המועיל ביותר.

 

אז איזה קבוצות נחשבות לכאלה שמהוות מעין מועדון חברים יוקרתי, שחבריו מפנים אחד את השני למשרות ותפקידים, ממליצים אחד על השני, מייעצים וקושרים קשרים?

 

טריאתלון: יש האומרים שהיום כל מנכ"ל צריך גם טריאתלון ברזומה – עד כדי כך הספורט הזה נהיה פופולרי בקרב שכבת הניהול הבכיר. למה? היכולת לצלוח תחרות טריאתלון מעידה על נחישות רבה, כוח פיזי ונפשי, על שעות אימון רבות מאוד (ולמי יש זמן להתאמן כל כך הרבה? רק למי שיש לו הרבה כסף),

על הישגיות ועל ביטחון עצמי. החברים בקבוצת אימוני טריאתלון מעבירים המון שעות אימונים ביחד, ונוצרת אצלם אחווה שמקדמת את ענייניהם גם בתחום הקריירה.

 

אז אם אתה מנהל ששואף להתקדם לעמדה בכירה יותר, אחת הדרכים היא להצטרף לקבוצת טריאתלון, ולהתחכך במנהלים הבכירים במשק 5 פעמים בשבוע. נצל הזדמנויות לקשור קשרים, להתעניין ולהציע, ואל תתפלא אם תהיה מהראשונים לדעת על משרות שוות שמתפנות בסביבתם.

 

טעימת יינות: יקבים ומסעדות יוקרה מקימים קבוצות טעימות ודיונים על אוכל ואלכוהול. הירשם לפעילות כזו ותמצא את עצמך מעביר ערבים שלמים בחברת נהנתנים שיש להם כסף ומעמד, שיחשבו שאתה בדיוק כמוהם. היין כידוע מייצר תחושה עליזה, חופשית ומקרבת, מה שבוודאי יקל עליך להרגיש בנוח לדבר על עסקים ועבודה עם שותפיך לבוז'ולה החדש.

 

תרומה לקהילה: יש הרבה בכירים שהבינו שתרומה לקהילה עושה טוב גם לקהילה אבל גם להם, והם משתתפים בארגון של אירועי התרמה, מנהלים בהתנדבות עמותות וקרנות, ולוקחים חלק בפעילויות שונות לטובת המטרות שבהן הם מאמינים – למשל מבצעי ניקוי נחלים, מסעות אופניים לטובת מטרות חשובות וכד'. מצאו לכם תחום שקרוב ללבכם, ותתחילו להשקיע. חוץ מהעניין והשמחה שבעשייה מסוג זה – תמצאו את עצמכם מתקרבים לנציגיהם של בעלי הון, ולאנשים ידועים בעולם העסקים, שמלווים מקרוב או רחוק את הפעילות הזו.

 

ירוק: אחריות סביבתית היא להיט בקרב המנהלים הבכירים. אם תיזום בעבודה שלך איזשהו סוג של פעילות סביבתית, תתבלט, תקבל נקודות ותיחשב לאחד מאלה שמבינים עניין.

מה למשל? מפעילות של יום ניקיון בחוף או נחל (לעשות מזה יום כיף עם הילדים), דרך פעילות של איסוף ציוד, ספרים או בגדים מעובדי החברה לטובת שימוש מחדש ומחזור, ועד יוזמה בתוך הארגון, של הפרדת פסולת או פיזור מתקני איסוף נייר בכל המשרדים, שיילקחו למחזור.

 

תרבצו בשדרה: אם אתם לא מחזיקים בתפקיד בכיר ולא יכולים להרשות לעצמכם טריאתלון או בוז'ולה, נסו להצטרף ל"פרלמנט" באחד מבתי הקפה של שדרות רוטשילד. שבו במקום קבוע בשעות קבועות, ובעלות של קפוצ'ינו אחד ליום תהפכו לחלק מהקבוצה הקבועה.

 זה מתחיל בזיהוי, ממשיך בהינד ראש והחלפת עיתונים, ממשיך בשיחות ונגמר בנטוורקינג. 

 

דעו, התפקיד שלכם אינו מסתכם במשלוח קורות חיים. אתם גם צריכים ליצור הזדמנויות על מנת שתתתברגו למקום חפציכם. בהצלחה.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא עורכת תוכן ומומחית מיתוג אישי ב-AllJobs דרושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השיקו כוסות עם בעלי השפעה
צילום: Index Open
מומלצים