שתף קטע נבחר
 

"אני פונה ללקוחות שהבנקים לא סופרים"

מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, חושב שלא צריך לחוקק חוק לביטול העמלות: "הלקוח פשוט צריך לעבור בין בנק לבנק לפי ההטבות שניתנות לו". ראיון עם האיש שבדק מה מפריע ללקוחות בבנקים, ומנסה להציע אלטרנטיבה

"אני לא מבין למה צריך חוק לביטול עמלות הבנקים. הלקוחות צריכים פשוט לעבור בין הבנקים", אומר חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד.

 

"אנחנו יצאנו לפני כשנה וחצי עם חשבון הפוך, שנותן את כל מה שבנקים אחרים לא נותנים: פטור מעמלות עו"ש, ריבית על יתרת הזכות ופטור מריבית על יתרת חובה עד גובה המשכורת".

 

אבל אתם גם מגבילים את הריבית על יתרת הזכות עד גובה המשכורת, אז כמה כבר שווה ההטבה שלכם?

 

"יש בזה הרבה, מעבר לסכומים שאתה מקבל. יש פה אמירה שהבנק מטפל בדברים שחשובים לך ומציקים לך. מציק לך שאתה לא מקבל ריבית על העו"ש, עובדה שאפילו חברי כנסת התערבו בזה. אנחנו נותנים ריבית של 3%, שזה מעל הריבית במשק. אנחנו לא יכולים לתת על כל סכום, אלא באופן סמלי עד גובה המשכורת. יש גובה מסוים שאני מוכן לספוג, שזה עד גובה המשכורת, מעבר לזה שהלקוח ישים בפיקדון או ישקיע. בנקים אחרים לא נותנים ריבית על הכסף השוטף שיש לך בחשבון. זה שווה יותר מאלף שקל במשך שלוש שנים".

 

"עכשיו אנחנו גם יוצאים בקמפיין לקבלת ריבית גבוהה יותר בפיקדונות מעבר לסכום של המשכורות. המוטו שלנו הוא שאנחנו מותחים את החבילה של 3% החל מהריבית היומית ועד למוצרים ספציפיים. אנחנו מציעים ריבית של 3% (במונחים שנתיים) על פיקדון של חודשיים. אין דברים כאלו בבנקים אחרים".

 

"יש פה הרבה לוגיקה, אנחנו עשינו מחקר מה מפריע לאנשים, למה הם לא אוהבים את הבנק, ואני הולך לקראת הלקוח בעמלות עו"ש ובריבית – הדברים שהכי מפריעים לו. אני פונה למעמד הבינוני כי אלו שיש להם 10 מיליון שקל ויותר מטופלים בכל הבנקים כמו שצריך. אני מדבר על אותם לקוחות שבחלק מהמקומות לא סופרים בכלל. היום בבנקים לא עונים ללקוחות לטלפונים. לקוחות מתקשרים ומעבירים אותם למרכזייה".

 

אומרים שיש בזה היגיון, אחרת הפקיד עסוק בשיחות טלפון במקום בשירות הלקוח שמולו.

 

"אנשים לא אוהבים את זה. אצלנו כולם יכולים להתקשר לסניף ולדבר עם הפקיד שמטפל בהם. זה לא כמו להתקשר ולהיות מועבר למרכזייה, ששם בכל פעם מישהו אחר עונה".

 

יש לכם בעיה אמיתית: אין לכם הרבה סניפים ואנשים מתעצלים לחפש סניף של אגוד, כאשר יש להם מבחר של בנקים אחרים בקרבת הבית. איך אתם פותרים את הבעיה הזו?

 

"יש לנו 35 סניפים. בשנתיים האחרונות הרחבנו את מספר הסניפים מ-22 ל-35 ותיגברנו ב-2 סניפי פרימיום. כל אחד יכול למצוא את הסניף הראוי לו. היום לא חייבים ללכת לסניף בשביל חלק גדול מהפעולות. יש טרייד אוף, אצלנו הלקוח יכול לדבר עם הבנקאי".

 

למה לקוחות לא נוהרים אליכם?

 

"בנושא הקמעונאי יש תחרות והכדור בידיים של הצרכן. לחלק מהאנשים יש חוסר מודעות, חלק מתעצלים. היום התהליכים לעבור בנק הרבה יותר קלים מאשר בעבר. הבעיה היא שנוצרת חיבה מיוחדת לבנקאי, אנשים אומרים 'לא נעים לעזוב את הסניף' והבנקאים מצליחים לשכנע אותם.

 

"זה קשה רק פסיכולוגית. התהליך הוא די פשוט. היום אנחנו עוזרים לאנשים לעשות את זה יותר חלק. אנחנו עושים חלק מההעברות, עוזרים בשליחת פקסים ופעולות שאפשר. בראש ובראשונה צריך רצון. לכן אני אומר לאנשים, 'תעביר בהתחלה את המשכורת שלך, אם כל כך טוב – תעביר גם את אשתך'".

 

הכתבה המלאה פורסמה במוסף "ממון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוני המנחם
פרייליכמן: "יש תחרות"
צילום: יוני המנחם
מומלצים