אופטיקנה לא פרסמה מדיניות החזרה
אישה טענה כי אינה חשה בנוח עם משקפיים שרכשה וביקשה להחזיר את העדשות, אך החנות סירבה. ביהמ"ש פסק כי אופטיקנה חייבת לאפשר לאישה להחזיר את העדשות ולקבל בחזרה את כספה, כי לא פרסמה מדיניות החזרה שלא עקב פגם
אישה שהזמינה שני זוגות משקפיים באופטיקנה, לאחר בדיקת ראייה, טענה שלא חשה בנוח עם המשקפיים שקיבלה. היא אף ציינה זאת בפני עובדי הסניף, אך נאמר לה שההסתגלות למשקפיים נמשכת זמן מה. משחוסר הנוחות לא חלף, שבה האישה לסניף, והתלוננה כי השימוש במשקפיים גורם לה לבעיות שונות כגון כאבים, צריבה בעיניים ואדמומיות. אחרי שערכו לה בחנות בדיקת ראיה נוספת, הציעו לה לפנות לרופא עיניים, אך גם מבדיקת הרופא עלה, כי אין בעיה בעיניה.
האישה טענה, כי משלא נפתרה הבעיה, רכשה בסופו של דבר משקפיים בחנות אחרת, והתופעות לא חזרו על עצמן. משביקשה לבטל את עסקת רכישת העדשות, ולקבל החזר כספי, סירבה החנות, ולפיכך פנתה האישה לבית-משפט לתביעות קטנות בחיפה, והגישה תביעה לביטול העסקה.
אופטיקנה טענה כי מספר ימים אחרי שהתובעת רכשה את המשקפיים, היא שבה לחנות והתלוננה כי אינה רואה טוב. לטענת החנות, בדיקה נוספת שנערכה לה, העלתה כי אין צורך בשינוי העדשות. למרות זאת, הציעה אופטיקנה לפנים משורת הדין, ליצר לתובעת עדשות חדשות לפי המרשם שבידיה.
החנות לא התייחסה למדיניות החזרת טובין
השופטת מעין צור מבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבלה את התביעה. חוק הגנת הצרכן מחייב עוסק להציג במקום עסקו במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם. אם לא הוצגה מודעה כאמור, נקודת המוצא היא כי העוסק מאפשר את החזרת הטובין.
במקרה הנדון, כך נפסק, משלא התייחסה החנות למדיניותה בנוגע להחזרת מוצרים שלא עקב פגם, ואף לא לשאלה האם יידעה את לקוחותיה בעניין, יש לראותה כמאפשרת זאת. "על כן" כתבה השופטת, "פעלה הנתבעת שלא כדין בסירובה להתיר לתובעת להחזיר את העדשות שרכשה". השופטת קבעה, אם כך, כי הלקוחה זכאית להשיב את העדשות לחנות ולקבל חזרה את הסכום ששילמה עבורן - 872.6 שקל. בנוסף, חויבה אופטיקנה לשלם לתובעת הוצאות משפט של 200 שקל.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין