שתף קטע נבחר
 

ממנהלת משרד ל"מושכת בחוטים"

חוץ מה"טייטל" שלך, איך תופשים אותך הקולגות בארגון? האם כאדם היחיד שיודע לתפעל את התוכנה הזו, זה שיצליח לסגור עסקה עם סוג לקוחות מסויים, זו שיודעת להרים פרויקט מכלום באפס זמן? השתמש ביכולות מרשימות כקרש קפיצה

כבר כמה פעמים קרה לי, שהייתי צריכה עזרה, מידע, פתרון לבעיה – ואותו בחור, ממחלקת הטכנולוגיה בחברה, קיצר לי את הדרך או פתר לי בעיה או נתן לי רעיון טוב או הוביל אותי אל המקום הנכון. זה לא חלק מהגדרת התפקיד שלו, וזו גם לא היתה הציפייה שלי ממנו כשעברתי לידו ושאלתי "אולי במקרה יש לך מושג מה אני עושה עם... איך אני מגיעה ל.... איפה אני מוצאת...." וכו'. ובכל זאת יצא שהתקצרה לי הדרך כשעברתי בפינה שלו עם שאלה.

 

 

היום כבר אמרתי לו, זהו – מעכשיו אני מגדירה את התפקיד שלך מחדש, ומבחינתי ההגדרה החדשה שלך היא "זה שפותר בעיות". כמו וינסטון וולף, "האיש שפותר בעיות" בסרט "ספרות זולה" של טרנטינו (עוד תפקיד מעולה של הארווי קייטל).

התשובה שלו היתה שהוא לא ראה את ספרות זולה, אבל אני סולחת לו.

 

איך זה קשור למיתוג אישי?

קשור. כי מיתוג אישי הוא לא רק האופן שבו אדם מציג את עצמו באופן פומבי במעגלים רחבים, מחוץ למקום העבודה ומחוץ לנטוורק האישי - אלא גם האופן שבו תופסים אותו במעגלים הקרובים בתוך הארגון, ובתך מעגל הנטוורק האישי.

 

אז אם בארגון מסוים יש מישהו שנתפס כ"היחיד שיודע לתפעל את האתר הזה", ומישהו אחר שנתפס כ"היחיד שיודע לסגור עסקה עם לקוחות מהסוג ההוא", ואחר שנתפס כ"זה ששולט בפאוור פוינט כמו שאפילו מיקרוסופט לא מצליחים", ומישהי שתמיד נתפסת כ"זו שיודעת להרים פרויקט מכלום, ובסוף זה ייראה כמו מיליון דולר" – אז זה מיתוג אישי.

 

איך נהיים "זה ששולט בפאוור פוינט"? קופצים על כל הזדמנות לייצר מצגות לצורכי הארגון השונים, גם אם זה עולה בשעות עבודה רבות (לפעמים על חשבון הזמן הפרטי). בסופו של תהליך יש שני רווחים: האחד, ידע ושליטה בתוכנה מרכזית בכל חברה, והשני, מיתוג כאיש מפתח בתחום פעילות מסוים.

 

כך גם נהיים "זו שמוציאה את ההודעות הכי משכנעות למשקיעים": כותבים, משכתבים, עורכים, ומנסחים שוב – עד שמתגבשת מיומנות בניסוח הודעות למשקיעים. בסופו של תהליך אותה עובדת תוכל למצוא את עצמה בתפקיד מנהלת קשרי משקיעים. ג'וב ממש לא רע.

 

במקום העבודה הקודם שלי היתה מישהי שיכלה לארגן כינוס הכולל אירוח של אנשים מחו"ל, סידורי לינה, ודוברים מצוינים – בהתראה של רגע, תוך כדי שהיא מטפלת במסמכי התקציב, מתאימה חוזי עבודה ושכר לעובדים חדשים, מזמינה מקום במסעדה נחשבת בשביל הבוס ופמלייתו, ושולחת מייל באנגלית מצוחצחת למנהל חברה אמריקנית שמתעניין בפרט מסוים מהפעילות של הארגון בחו"ל.

 

שם קראו לה פשוט "מנהלת משרד". אני קראתי לה "המחזיקה בחוטים". כי היתה לי הרגשה שאם היא תשחרר אחיזה, כל הארגון יקרוס. גם אם הארגון ההוא לא באמת יקרוס – אין לי ספק שמעגל האנשים שנחשף ליכולותיה המרשימות יהוו בשבילה ממליצים נלהבים למגוון גדול של תפקידים, במספר גדול של מקומות עבודה, אם היא רק תזדקק להם. ככה זה כשאת ממותגת "המחזיקה בחוטים".

 

אז איך אתם ממותגים בחברה שלכם?

 

הכותבת, דנית ניצן, היא עורכת תוכן ב-AllJobs ומומחית מיתוג אישי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי מפעיל את המנכ"ל?
צילום: index open
מומלצים