היום: שיבושי עבודה בבנק הבינלאומי
"הופכים אותנו לסוכני מכירות. יכולה להגיע זקנה שמבקשת לפתוח חיסכון לנכדים ומאיתנו יצפו למכור לה הלוואות ולמלא את כיסי הבנק על חשבון הלקוח", טוענים העובדים. היום לא יהיה מענה טלפוני ולא ינתנו אישורים לעסקאות גדולות במט"ח ובני"ע
- מה מתרחש בשוק העבודה? קרא בקריירה
בשביתה משתתפים כ-1,000 עובדים ומנהלים, כשל-ynet נמסר שכל עוד לא תושג התקדמות השיבושים יימשכו
. עיקר הפגיעה תהיה בלקוחות הבנק שיוותרו ללא מענה טלפוני ובלי אפשרות לקבל אישורים לעסקאות גדולות במט"ח ובניירות ערך.
עובדי הבנק, הן הפקידים והן המנהלים, טוענים שלמרות שהשביתו את כל סניפי הבנק הושבתו ליום אחד "נציגי ההנהלה מוסיפים לקיים פגישות מו"מ סתמיות ללא כל נכונות לפתור את המחלוקות".
יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק, יונה גולדשלגר דורש את הגדלת הבונוס והורדת לחץ בעבודה על ידי הוספת תקנים. לדבריו, המנהלים ומורשי החתימה קיבלו מענק נמוך שעה שמשקיעי הבנק קיבלו דיבידנדים בשיעורים גבוהים.
יו"ר ועד הפקידים, חנוך ליבנה, תוקף אף הוא את ההנהלה בשל "לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל על עובדי הבנק בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד".
שהמנכ"ל וההנהלה יתביישו להם
המנהלים ומורשי החתימה מוחים על גודל הבונוס ואתם על שהופכים אתכם, לטענתכם לסוכני מכירות - איפה המכנה המשותף?
ליבנה: "מה שמשותף לנו ולמנהלים זה שההנהלה הבכירה לא מכבדת הסכמים והיא עושה זאת באופן ברוטאלי".
למה הכוונה?
"יש חוסר כבוד כלפי העובדים - הופכים אותנו לסוכני מכירות. אנחנו אמורים להאביס את לקוחות הבנק במוצרים פיננסיים ללא קשר לצרכים האמיתיים שלהם. יכולה להגיע זקנה שמבקשת לפתוח חשבון חיסכון לנכדים ומאיתנו יצפו להנפיק לה כרטיס אשראי, למכור לה הלוואות ובלבד שהעובד יעמוד במכסות מכירה ושיווק - וימלא את כיסי הבנק על חשבון הלקוח".
ואם העובד לא עושה זאת?
"אם הוא לא עומד מתפרסמות רשימות 'בושה' של מי שלא מצליח למכור. אז יש לי חדשות למנכ"ל - הבושה היא כולה עליכם. יותר לא נסכים לזה".
קצת שונה מהדרישה של מורשי החתימה והמנהלים.
"גם אצלנו יש בעיה של תגמול. הנהלת הבנק יכולה לתגמל עובד אחד באלף שקל ואת זה שיושב לידו ב-10 אלף ללא קשר הגיוני של טיב העבודה, הוותק, או המשרה. הפערים, שאף אחד לא טורח להסבירם, אינם מקובלים באף ענף שמעוגן קיבוצית, ובטח שלא בבנקאות. זה נכון גם אצלנו וגם אצל המנהלים".
מה אם מחר נותנים למורשי החתימה והמנהלים את רצונם - תם שיתוף הפעולה?
"שני הוועדים מתואמים, הכוח שלנו הוא גם באחדותנו, כולנו מבינים זאת. אני מניח שאם יושג פיתרון הוא יהיה טוב גם למורשי החתימה והמנהלים וגם לנו. ובסופו של דבר גם לבנק וללקוחותיו שיוכלו להינות משירות בנקאי אמיתי".
מהנהלת הבנק נמסר ל-ynet ש"שכר עובדי הבנק הוא מבין הגבוהים במערכת הבנקאית. השכר צמוד באופן מלא להעלות השכר בבנק לאומי. ההנהלה מצרה על כך שהועדים בוחרים לנקוט בצעדים אלה ומתנצלת בפני הלקוחות על אי הנוחות הזמנית".