שתף קטע נבחר
 

מקבלים פרסומות לסלולר? כדאי לעצור אותן בזמן

אדם ששיחק באתר המשחקים play65 דרש ממפעילתו פיצוי בגין קבלת מסרונים פרסומיים לטלפון הנייד שלו. בית המשפט דחה את תביעתו, כיוון שאסף 16 מסרונים לפני שהתלונן, ולא עשה זאת כבר אחרי המסרון הראשון

תובע, שלדבריו שיחק באתר האינטרנט play65, טען לאחרונה לפני בית המשפט לתביעות קטנות כי לפני כשלוש שנים שיחק במשך תקופה קצרה באתר שבבעלות אינטרלוג'יק, ובמסגרת הרשמתו אליו, מסר את פרטיו האישיים. לטענתו, מאז קיבל למעלה מ-100 הודעות ממפעילת האתר, שבהן נקרא בין היתר לשוב ולשחק, וזאת למרות שלטענתו, שלח כבר בשנת 2006 דוא"ל ובו בקשה להפסיק את משלוח ההודעות.

 

 

בתביעה שהגיש בגין 16 מסרונים פרסומיים שהתקבלו במכשיר הטלפון הנייד שלו במהלך שנת 2009, דרש התובע פיצוי של 16,500 שקלח מכח "חוק הספאם".

 

התובע טען, כי מעולם לא הרשה להשתמש במספר הטלפון הנייד שלו כדי לשלוח אליו מסרונים פרסומיים, וכי אין אפשרות לשלוח מסרון תשובה למספר הטלפון ממנו נשלחו המסרונים. לאחר הגשת התביעה, הופסקו משלוחי המסרונים.

 

התובע "צבר" מסרונים

השופטת תמר בר-אשר צבן מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחתה את התביעה, לאחר שקבעה כי היה על התובע להודיע למפעילת האתר כי אינו מעוניין לקבל מסרונים פרסומיים מיד לאחר קבלת המסרון הראשון, וזאת לא עשה.

 

טענתו של התובע כי לא קיימת אפשרות לצור קשר עם מפעילת האתר נדחתה, מאחר ובאתר האינטרנט, קיימת אפשרות פשוטה וברורה ליצירת קשר.

 

"נמצא אפוא, שהתובע הוא זה שמסר את פרטיו לנתבעת עוד קודם שהתיקון לחוק נכנס לתוקף, התובע לא עשה דבר להפסקת משלוחי המסרונים, ותחת זאת צבר 16 מסרונים על פני שנה, אשר הופסקו מיידית ברגע שהוגשה התביעה...", כתבה השופטת.

 

בנסיבות אלו, כך נפסק, אין כל הצדקה לפסוק לתובע פיצוי כלשהו, גם לא ביחס למסרון הראשון.

 

התובע חויב לשלם לאינטרלוגי'ק הוצאות משפט של 1,000 שקל.

 

לפסק הדין בעניין מורנו נגד אינטרלוג'יק בע"מ   

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"  


פורסם לראשונה 06/07/2010 22:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למרות שביקש, הלקוח המשיך לקבל הודעות
מומלצים