בגלל האינטרנט וה-SMS: עלייה בהכנסות סלקום
הרווח הנקי של חברת הסלולר ברבעון השני הסתכם ב-326 מיליון שקל - זינוק של 17.7% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עלו ב-5.2% ל-1.7 מיליארד שקל. מצבת המנויים: 3.3 מיליון
סלקום סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי בסך 326 מיליון שקל, עליה של 17.7% לעומת הרבעון השני אשתקד. כלל הכנסותיה של החברה הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקל, עליה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל.
החברה רשמה עליה של 5.5% בהכנסות משירותי התקשורת (שיחות ושירותי מידע וגלישה), והללו הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל. החברה תחלק דיבידנד בסך 310 מיליון שקל (3.13 שקלים למניה), המהווה כ-95% מהרווח הרבעוני. הדיבידנד יחולק ב-7 באוקטובר, כאשר היום הקובע יהיה ה-20 בספטמבר.
בשירותי המידע והתוכן, כולל SMS, נרשמה עליה של 28.7% בין התקופות, וברבעון השני היוו שירותים אלו כ-18% מכלל ההכנסות שנבעו משירותי התקשורת. לחברה נוספו במהלך הרבעון כ-28 אלף מנויים נטו, ומספר מנוייה עמד בסוף הרבעון על כ-3.341 מיליון. 39 אלף מנויים הצטרפו לשירותי הדור השלישי של החברה, ומספרם הכולל עמד בסוף הרבעון על כ-1.076 מיליון, כ-32.2% מכלל מנויי החברה.
ההכנסות בניכוי ריבית, מסים והפחתות (EBITDA) הסתכמו בכ-682 מיליון שקל, עליה של 7.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה רשמה סלקום שיעור EBITDA של 40.3%, לעומת 39.6% ברבעון המקביל. ההכנסה הממוצעת מלקוח עמדה על 146.6 שקלים לחודש, עליה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וכל לקוח דיבר בממוצע 338 דקות בחודש, לעומת 330 דקות בחודש ברבעון המקביל.
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, מסר כי "התוצאות החיוביות מעידות על האסטרטגיה שלנו בהתמקדות בתחום שירותי הסלולר, במקביל למחויבותנו לאספקת שירות לקוחות איכותי. למרות המשך התחרות בשוק ואתגרים רבים לתעשיה שלנו, המשכנו להחזיק בעמדת מוביל השוק. נמשיך לפעול לפי האסטרטגיה שלנו כך שנוכל להציג תוצאות מיטביות".
שפירא ציין כי שירותי התקשורת הקוויים לעסקים מניבים לחברה שיעור רווח גבוה, והזכיר כי החברה זכתה בשנה האחרונה בשני מכרזים בתחום זה – מכרז לאספקת חלק מהתקשורת הקווית לבסיסי צה"ל, וזכיה טריה במכרז החשב הכללי לשירותי טלפוניה קוויים בחלק ממשרדי הממשלה.
"אנו ממתינים להכרזת משרד התקשורת באשר להפחתת תעריף דמי הקישוריות למפעילים הסלולריים, לאחר תהליך שבו הבענו את התנגדותנו למהלך. בכפוף להחלטת המשרד, נמשיך לפעול כנגד השינויים המוצעים בתחום זה. בעת הנוכחית אנו ממשיכים לשקול פעולות לאזן את השפעות מהלך זה", הוסיף שפירא.
"רכישת חברת דינמיקה ושילובה בסלקום תרמה 8 מיליון שקל להכנסות סלקום משירותים, ו-3 מיליון שקל ל-EBITDA", אמר סמנכ"ל הכספים של סלקום, יעקב חן.
דינמיקה, שהיתה קודם לכן משווק עצמאי של סלקום והיתה בבעלות חברת סקיילקס של אילן בן דב, נרכשה מידי האחרון בחודש אפריל השנה, לאחר שבן דב נדרש למכרה במסגרת תנאי הרשות להגבלים עסקיים להשלמת רכישת השליטה בחברת פרטנר. רכישת דינמיקה, עם זאת, הצניחה את תזרים המזומנים החופשי של סלקום ל-323 מיליון שקל, ירידה של כ-19.3% לעומת הרבעון המקביל. בניטרול הרכישה, היה עומד תזרים המזומנים החופשי על כ-431 מיליון שקל, גבוה יותר מהרבעון המקביל.
הוצאותיה של סלקום גדלו בכ-2.3% ועמדו על כ-838 מיליון שקל ברבעון, כאשר בחברה מסבירים כי העליה נגזרת ממספר גדול יותר של שיחות שניהלו המנויים לרשתות של חברות אחרות ותשלום דמי הקישוריות הנגזר מכך, ועליה בהוצאות על תוכן ושירותי ערך מוסף כתוצאה מעליית הדרישה מצד הלקוחות לשימוש בהם. מאידך, החברה מדווחת כי התייעלות בתחום תיקון מכשירי הקצה הצליחה להקטין את הוצאותיה בתחום זה, ותשלום תמלוגים נמוך יותר למשרד התקשורת בגין שימוש בתדרים תרם גם הוא להפחתת ההוצאות.