ארקיע גובה לפי שער הדולר היומי - בניגוד לחוק
החברה פרסמה באתר האינטרנט שלה מחיר בדולרים והוסיפה כי המחיר בשקלים יהיה לפי שער הדולר ביום התשלום - בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. הממונה על הרשות להגנת הצרכן דורשת מארקיע תיקון מיידי של ההפרה ותיקונים נופים
ארקיע מפרסמת באתר שלה מחירי כרטיסי טיסה בדולרים, ולצידם הערה: המחיר ייגבה בשקלים לפי שער הדולר היומי, כך עולה מתתלונות צרכנים שהגיעו לרשות להגנת הצרכן. הצרכנים התלוננו שארקיע אף גובה כך בפועל, ביום התשלום, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. לפי החוק, שער ההמרה יהיה שער המכירה האחרון שקדם למועד התשלום שפורסם בעיתון יומי בישראל.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת עו"ד תמר פינקוס שלחה למנכ"ל חברת ארקיע הודעה המורה לו להפסיק מייד את הפרסומים המטעים המופיעים באתר החברה לגבי כרטיסי טיסה לחו"ל. הממונה הורתה למנכ"ל להסיר מן האתר באופן מיידי את התקנון המפר או לחילופין לתקן באופן מידי את הסעיפים המפרים.
ממשרד התמ"ת נמסר כי מבדיקת אתר החברה התברר כי קיימות הפרות נוספות בניגוד לחוק הגנת הצרכן. בין היתר, דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפרים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול המותרים על פי חוק הגנת הצרכן; וכן אין בתקנון המופיע באתר סעיף המודיע לצרכן על זכות הביטול כפי שנקבעה בחוק הגנת הצרכן.
לכן, הממונה דורשת מהמנכ"ל לפרסם בתקנון באתר את זכות הצרכן לבטל את העיסקה לרבות ציון מפורש של המועדים בהם ניתן לבטל את העיסקה, דרכי הביטול ואת עלות הביטול. הממונה הורתה לארקיע להעביר אליה תוך שבעה ימים את עותק התקנון המתוקן – כפי שמופיע באתר. אי הענות להודעה מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרום לנקיטת הליכים.