שתף קטע נבחר
 

העיצומים בבינלאומי עלולים להתחדש השבוע

עובדי הבנק הפסיקו את השביתה לאחר שההנהלה פתחה אתם במשא ומתן, אך כעת הם טוענים כי המשא ומתן תקוע. ועד העובדים יתכנס היום להחליט אם לחדש את העיצומים ואולי אף לפתוח בשביתה

עובדי הבנק הבינלאומי שוקלים לחדש את העיצומים בבנק, כשלושה חודשים אחרי שהשביתו את הבנק במשך שבועיים. כך נודע ל-ynet.

 

ועד פקידי הבנק יתכנס הבוקר (א') לישיבת חירום שבה יוחלט אם לחדש את "הצעדים הארגוניים" (עיצומים ושביתות). לאחר מכן, בשעה 13:00, תתקיים ישיבת משא ומתן של הוועד וההנהלה. גורם בוועד אומר כי הוא מתקשה להאמין שהישיבה בצהריים תניב תוצאות, ומעריך שבעקבות שתי הישיבות יחליט הוועד היום בצהריים לחדש את העיצומים. עם זאת, ניתן להעריך, בהתאם לתקדימים של השביתות הקודמות, כי בימים הראשונים יינקטו עיצומים בלבד, ורק לאחר מכן, אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ, יכריזו העובדים על שביתה ממש.

 

האם המו"מ באמת תקוע?

עובדי הבנק מוחים על דרישת ההנהלה לחייב אותם לבצע עבודות שיווק שאינן מתפקידם, על כך שההנהלה שינתה, לטענתם, את המשמרות בבנק באופן שמקשה על עבודתן של אמהות וכן דורשים להגדיל את הבונוס שלהם בהתאם למה שמתחייב, לטענתם, מההסכם הקיבוצי. העובדים טוענים כי מאז שהבנק נמכר לאיש העסקים צדיק בינו, הוא מתכחש להסכם הקיבוצי.

 

בעקבות סיום השביתה ביולי, התחייבו שני הצדדים לנהל משא ומתן רציני על כל דרישות העובדים. גורמים בהנהלה טוענים ששני הצדדים הגיעו מאז להסכמות על כל הנושאים, פרט לבונוס. מהנהלת הבנק נמסר בתגובה: "המו"מ האינטנסיבי והענייני נמשך היום וזאת לאחר הפוגה קצרה בשל חופשת החג. מתוכננות להיום מספר פגישות בליווי ההסתדרות. לכן דברי הועד, כפי שעולים מן הכתבה, עוד טרם החלו הפגישות, לא ברורים".

 

גורם בוועד, לעומת זאת, טוען כי המשא ומתן תקוע וכי אין עדיין הסכמה על שום נושא. לדבריו: "הם הציעו לנו הצעה סבירה בנושא עבודות השיווק, אבל לא הסכימו לחתום עליה אלא רק להבטיח בעל פה. גם את ההתחייבויות שלהם בעל פה הם לא ממלאים, אז למה שנאמין להם?"

 

שביתה ארוכה, נזקים גדולים

 שביתת עובדי הבנק בתחילת יולי הייתה אחת השביתות הארוכות בתולדות הבנקאות הישראלית, והשביתה הארוכה ביותר בתולדות הבינלאומי. במהלך השביתה, היו כל הסניפים סגורים והכסף בכספומטים אזל.

 

לקוחות שהם בעלי עסקים קטנים ושכירים שמקבלים את שכרם בצ'ק או העברה בנקאית נותרו ללא הכנסות, כיוון שהבנק לא כיבד את הצ'קים שלהם, וחלקם נלקעו לחובות של עשרות אלפי שקלים - שעליהם הם משלמים לבנק ריבית. לקוחות בלא כרטיס אשראי וכאלה שכרטיס האשראי שלהם נבלע נותרו בלא מזומן. הבנק פתח מוקד חירום לפניות לקוחות, אך המוקד קרס ולא תפקד. במהלך השביתה התקבלו במערכות כלי התקשורת אלפי פניות של לקוחות ממורמרים, שטענו שיעזבו את הבנק ויעברו לבנק אחר מיד עם תום השביתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
הבנק הבינלאומי
צילום: מאיר פרטוש
עובדי הבנק הבינלאומי: שוב מאיימים
צילום: תני גולדשטיין
מנכ"ל הבנק, סמדר ברבר-צדיק
צילום: דן לב
מומלצים