מה האות הראשונה שלך אומרת עליך?
רבים נוהגים להתייעץ עם רבנים ומקובלים בבחירת שם לילד, או לפני החלפה של שם. נפתלי פרום, שחוקר את משמעות השמות לפי הקבלה הוציא כבר ספר שישי בנושא, שהפעם עוסק באותיות עצמן. אמור לי באיזה אות מתחיל שמך ואומר לך מי אתה
לכל איש יש שם, אבל מהי משמעותו? נפתלי פרום, החוקר כבר שנים את תחום השמות והאותיות בקבלה, הוציא לאחרונה את ספרו השישי בנושא, שמרחיב את העיסוק באותיות השם על-פי הקבלה.
ספרו הקודם של פרום "ספר השמות המלא לפי הקבלה" יצא לאור אשתקד וכלל ניתוחים של כ-2,000 שמות פרטיים
על-פי עקרונות הקבלה. בספרו הנוכחי "ספר האותיות והשמות המלא לפי הקבלה" הוא מנתח את מרכיבי השם - האותיות ואף את הניקוד שלהם, ומגלה "סודות מקצועיים" של מקובלים ורבנים בבואם לבחור, לבחון או לשנות שם. את הניתוח מבצע פרום לפי עקרונות קבליים, ולפי יישומם באסטרולוגיה ונומרולוגיה.
אחד הפרקים בספר מסביר מהי משמעותה של כל אות, על-פי מיקומה בשם. הנה הניתוח של כל אחת מאותיות האל"ף-בי"ת, כשהיא הראשונה בשם:
האות א'
אדם בעל חשיבה מקורית ועצמאית. יוצא דופן. לא שגרתי. לא אוהב שיחשבו בשבילו. אוהב חופש מחשבה וחופש רוחני. בעל פוטנציאל רב למודעות עצמית גבוהה. אוהב ללמוד לימודים עיוניים גבוהים. נמשך לתחומי עניין יוצאי דופן, כגון אסטרונומיה. פורץ מסגרות. לא אדם דתי אלא אדם רוחני. בעל יכולת להמציא המצאות ופטנטים.
האות ב'
אדם בעל חשיבה פרקטית. תכליתי ומעשי. חושב על קריירה ועשיית כסף. אדם חומרי. אוהב מסגרות בטוחות ויציבות. חושב בצורה חומרית. חשיבתו כבדה, שמרנית ורצינית. נראה בוגר לגילו. בעל חשיבה קרה ומחושבת. מסויג. ספקן. לא מאמין בעל-טבעי או בבלתי מוחשי. בעל הומור ציני. נראה אולי כמתנשא.
האות ג'
זהו אדם בעל חשיבה עצמאית ופתוחה. בעל דמיון. חשיבתו מוסרית. יש לו נטייה חזקה לרוחניות. בעל תפיסת עולם שמחה ואופטימית. מאמין בעצמו (עם זאת, חלקם פסימיים וחסרי אמונה עצמית). חושב ופועל למען העתיד. בעל ביטחון עצמי גבוה או מופרז. חשיבתו מופשטת ולכן הוא נמשך ללימודים לא שגרתיים. נמשך לפילוסופיה, למרות שאיננו פלספן ובוודאי שאינו חי במגדל שן. בעל כושר שיפוט טוב וראייה נכונה (בעיקר לגבי אחרים ולא לעצמו). חשיבתו מופרעת וחסרת גבולות, ולכן ייתכנו עצבים וכעסנות. בעל שליטה עצמית בחברה אבל לא בביתו.
האות ד'
אדם בעל מחשבה ותפיסה מהירות. לא סובל טיפשים. בעל מעוף. חושב בגדול. מחשבתו אמיצה ובעלת תעוזה. לא אכפת לו מה אומרים עליו. תגובותיו מיידיות. חם מזג. בעל נטייה רוחנית ומודעות עצמית גבוהות ביותר. לחלופין הוא עלול להיות פושע קטן. מחשבתו קלילה, גמישה ותוססת. נמהר וחסר סבלנות. חשיבתו מעשית ותכליתית. הולך בראש.
האות ה'
אדם בעל מחשבה ותפיסה מהירות. לא סובל טיפשים. בעל מעוף. חושב בגדול. מחשבתו אמיצה ובעלת תעוזה. לא אכפת לו מה אומרים עליו. תגובותיו מיידיות. חם מזג. בעל נטייה רוחנית ומודעות עצמית גבוהות ביותר. לחלופין הוא עלול להיות פושע קטן. מחשבתו קלילה, גמישה ותוססת. נמהר וחסר סבלנות. חשיבתו מעשית ותכליתית. הולך בראש.
האות ו'
מחשבתו איטית ושקולה, יסודית ותכליתית, חומרית וחומרנית. בגיל 35 לערך הוא מתחיל לחשוב בצורה רוחנית יותר. אינו מקורי במיוחד ובוודאי לא יוצא דופן. חושב הרבה על אוכל ועל הנאות החיים. דיבורו איטי יחסית. לעתים אוהב לדבר הרבה. נותן ייעוץ טוב בכל הקשור לכסף ולדברים תכליתיים.
האות ז'
זהו אדם בעל מחשבה ותפיסה מהירות. הוא לא סובל טיפשים. בעל מעוף. חריף שכל. מהיר תגובה. מחשבתו קלילה. אוהב ללמוד. ביכולתו לרכוש תארים אקדמיים רבים. גאון. שנון. שם דגש על ענייני השכל יותר מאשר על ענייני הרגש. עובר מנושא לנושא במהירות. מתעניין בשטחי עניין רבים. מסוגל לעשות כמה דברים בו זמנית. אוהב מהירות. יעיל במצבי לחץ. מדבר מהר. בעל כישרון מיוחד לכל תחומי התקשורת והדיבור. מבריק.
האות ח'
זהו אדם שמחשבתו רגשית. הוא אינו חושב בצורה קרה, אלא מערב את הרגש או האינטואיציה. הוא חושב על הזולת ולא רק על עצמו. חשיבתו מעשית. חשיבתו עצמאית, אך חשוב לו גם להתחבר לאחרים. לעולם לא ינצל את שכלו על מנת לפגוע באחר. חשיבתו טהורה ואין בה ערמומיות ונצלנות. הוא חושב על העתיד ודואג לשמור על הקיים.
האות ט'
אדם זה חושב בגדול ולא מסתפק בקטן. חשיבתו לבבית וכנה. מחשבתו הוגנת (אלא אם כן פגעו בכבודו). הוא גלוי ואינו מנסה להסתיר דברים. יש לו חשיבה גבוהה עם אופקים רחבים וגדולים. הוא חושב בצורה מסודרת ומאורגנת. בעל חשיבה עצמאית. לא משנה את דעותיו בקלות. עקשן לגבי תפיסת עולמו. הוא מנהל ומארגן מצוין.
האות י'
זהו אדם שמחשבתו יורדת לפרטי פרטים. הוא בוחן כל דבר עד לדַקוּיוֹת שבו. הוא הגיוני ומדעי בחשיבתו. הוא שכלתני וקריר. שומר על פרטיותו. שיטתי. צנוע ועניו בתפיסת עולמו. מחשבתו מסודרת, צינית וביקורתית, מעשית ותכליתית. הוא מתעסק בכל הקשור בבריאות ובשירות.
האות כ'
אדם זה חושב בגדול ולא מסתפק בקטן. חשיבתו לבבית וכנה. מחשבתו הוגנת (אלא אם כן פגעו בכבודו). הוא גלוי ואינו מנסה להסתיר דברים. יש לו חשיבה גבוהה עם אופקים רחבים וגדולים. הוא חושב בצורה מסודרת ומאורגנת. בעל חשיבה עצמאית. לא משנה את דעותיו בקלות. עקשן לגבי תפיסת עולמו. הוא מנהל ומארגן מצוין.
האות ל'
זהו אדם שחשיבתו הרמונית. הוא חושב על הזולת ולא רק על עצמו. חשוב לו לעשות טוב לכולם. מחשבתו הגיונית. הוא אוהב ללמוד. בעל אינטליגנציה גבוהה. אובייקטיבי. בעל חוש צדק וכושר שיפוט טוב והוגן. הססן ולא החלטי. לוקח לו זמן להגיע לאיזון בחייו.
האות מ'
זהו אדם שחשיבתו רגשית ביותר. חשיבתו מבולבלת. הוא לא משתף אחרים במחשבותיו. הוא מערֵב בחשיבתו את האינטואיציה החדה שלו. חכם. רוחני. חולמני ומסתורי. שואף להגיע להארה, או שהוא חי בהכחשה רוחנית כל חייו. חשיבתו נובעת מתוך שיתוף והזדהות.
האות נ'
זהו אדם שחשיבתו עמוקה ומעמיקה. הוא חושב בצורה פילוסופית. מתחכם. אינו מסתפק בגלוי אלא מחפש אחר הנסתר. חוקר את העולם הבא, החיים והמוות, גלגולי הנשמות. רוחני ביותר או לחלופין שפל ביותר. בעל חוש פסיכולוגי מעולה ואינטואיציה חדה ומבריקה. חשיבתו מהולה בהמון רגש. חשיבתו חדה, מהירה וקשוחה, אך גם אוהבת אדם. הוא מסוגל לקרוא ולהרגיש את מחשבות ורגשות הזולת. חושב הרבה. שואף לרוחניות נעלה ולהארה. חלק מהאנשים האלה הם ממש אנשים שליליים או אנשי העולם התחתון. חושב הרבה על מין ועל בני או בנות המין השני.
האות ס'
זהו אדם בעל חשיבה עצמאית ופתוחה. בעל דמיון. חשיבתו מוסרית. יש לו נטייה חזקה לרוחניות. עשוי להיות אדם שמאמין בעצמו ובעל תפיסת עולם שמחה ואופטימית, או לחלופין אדם פסימי וחסר אמונה עצמית. חושב ופועל למען העתיד. בעל ביטחון עצמי גבוה או מופרז. חשיבתו מופשטת ולכן הוא נמשך ללימודים לא שגרתיים. נמשך לפילוסופיה, למרות שאיננו פלספן ובוודאי שאינו חי במגדל שן. בעל כושר שיפוט טוב וראייה נכונה (בעיקר לגבי אחרים ולא לעצמו). חשיבתו מופרעת וחסרת גבולות, ולכן ייתכנו עצבים וכעסנות. בעל שליטה עצמית בחברה אבל לא בביתו.
האות ע'
אדם בעל חשיבה פרקטית. תכליתי ומעשי. חושב על קריירה ועשיית כסף. אדם חומרי. אוהב מסגרות בטוחות ויציבות. חושב בצורה חומרית. חשיבתו כבדה, שמרנית ורצינית. נראה בוגר לגילו. קר ומחושב. מסויג. ספקן. לא מאמין בעל-טבעי או בבלתי מוחשי. בעל הומור ציני. נראה אולי כמתנשא.
האות פ'
זהו אדם שחשיבתו הרמונית. הוא חושב על הזולת ולא רק על עצמו. חשוב לו לעשות טוב לכולם. מחשבתו הגיונית. הוא אוהב ללמוד. בעל אינטליגנציה גבוהה. אובייקטיבי. בעל חוש צדק וכושר שיפוט טוב והוגן. הססן ולא החלטי. לוקח לו זמן להגיע לאיזון בחייו.
האות צ'
אדם בעל חשיבה מקורית ועצמאית. יוצא דופן. לא שגרתי. לא אוהב שיחשבו בשבילו. אוהב חופש מחשבה וחופש רוחני. בעל פוטנציאל רב למודעות עצמית גבוהה. אוהב ללמוד לימודים עיוניים גבוהים. נמשך לתחומי עניין יוצאי דופן, כגון אסטרונומיה. פורץ מסגרות. לא אדם דתי אלא אדם רוחני. בעל יכולת להמציא המצאות ופטנטים.
האות ק'
זהו אדם שחשיבתו רגשית ביותר. חשיבתו מבולבלת. הוא לא משתף אחרים במחשבותיו. הוא מערֵב בחשיבתו את האינטואיציה החדה שלו. חכם. רוחני. חולמני ומסתורי. שואף להגיע להארה, או שהוא חי בהכחשה רוחנית כל חייו. חשיבתו נובעת מתוך שיתוף והזדהות.
האות ר'
זהו אדם בעל מחשבה ותפיסה מהירות. הוא לא סובל טיפשים. בעל מעוף. חריף שכל. מהיר תגובה. מחשבתו קלילה. אוהב ללמוד. ביכולתו לרכוש תארים אקדמיים רבים. גאון. שנון. שם דגש על ענייני השכל יותר מאשר על ענייני הרגש. עובר מנושא לנושא במהירות. מתעניין בשטחי עניין רבים. מסוגל לעשות כמה דברים בו זמנית. אוהב מהירות. יעיל במצבי לחץ. מדבר מהר. בעל כישרון מיוחד לכל תחומי התקשורת והדיבור. מבריק.
האות ש'
זהו אדם שחשיבתו עמוקה ומעמיקה. הוא חושב בצורה פילוסופית. מתחכם. אינו מסתפק בגלוי אלא מחפשת אחר הנסתר. חוקר את העולם הבא, החיים והמוות, גלגולי הנשמות.
רוחני ביותר או לחלופין שפל ביותר. בעל חוש פסיכולוגי מעולה ואינטואיציה חדה ומבריקה. חשיבתו מהולה בהמון רגש. חשיבתו חדה, מהירה וקשוחה, אך גם אוהבת אדם. הוא מסוגל לקרוא ולהרגיש את מחשבות ורגשות הזולת. חושב הרבה. שואף לרוחניות נעלה ולהארה. חלק מהאנשים האלה הם ממש אנשים שליליים או אנשי העולם התחתון. חושב הרבה על מין ועל בני או בנות המין השני.
האות ת'
זהו אדם שמחשבתו רגשית. הוא אינו חושב בצורה קרה, אלא מערב את הרגש או האינטואיציה. הוא חושב על הזולת ולא רק על עצמו. חשיבתו מעשית. חשיבתו עצמאית, אך חשוב לו גם להתחבר לאחרים. לעולם לא ינצל את שכלו על מנת לפגוע באחר. חשיבתו טהורה ואין בה ערמומיות ונצלנות. הוא חושב על העתיד ודואג לשמור על הקיים.
- "ספר האותיות והשמות המלא לפי הקבלה" מאת נפתלי פרום. 559 עמודים בהוצאת אסטרולוג