שתף קטע נבחר
 

הרווח של שופרסל עלה ב-13% ל-70 מיליון שקל

הכנסות החברה ברבעון השלישי קפאו על 2.89 מיליארד שקל. החברה תחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל ב-8 בדצמבר. אחת המגמות הבולטות בדו"חות הרבעון הנוכחי של שופרסל היא העלייה בהוצאות השיווק והמכירה

שופרסל נועלת את הרבעון השלישי עם קיפאון במכירות אך עלייה ברווח הנקי. הכנסות החברה עמדו על 2.85 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל ואילו הרווח הנקי עלה מ-62 מיליון שקל ל-70 מיליון שקל.

 

  

שיעור הרווח הגולמי מסך מכירות החברה עמד על 26.9%, בהשוואה ל-25.8% ברבעון המקביל. יחד עם זאת, שיעור הרווח התפעולי נותר על כנו ועמד על 4.4%. 

 

המכירות בחנויות זהות (חנויות הפועלות למעלה משנה) של שופרסל עלו ב-0.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

  

הרווחים לפני ריבית, מסים פחת והפחתות חד פעמיות הסתכמו ב-183 מיליון שקל, בהשוואה ל-180 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

אחת המגמות הבולטות בדו"חות הרבעון הנוכחי של שופרסל היא העלייה בהוצאות השיווק והמכירה. אלה הסתכמו ב-651 מיליון שקל, בהשוואה ל-616 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 5.6%. חלק מעלייה זו מוסברת בקמפיין השיווקי של החברה למול זה של רשת מגה.

 

שופרסל הודיעה עם פרסום הדו"חות הכספיים על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון שקל בנוסף לדיבידנד של 120 מיליון שקל שחילקה החברה ב-18 באוגוסט.

 

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עמד על 234 מיליון שקל, לעומת 236 מיליון שקל אשתקד. החברה ביצעה השקעות בהיקף של 42 מיליון שקל במהלך הרבעון, מה שאיפשר לה להקצות 192 מיליון שקל לפעילות המימון ובין היתר לחלוקת הדיבידנד שביצעה. בשורה התחתונה נעלה החברה את הרבעון עם עלייה של 79 מיליון שקל ביתרות המזומנים ושווי המזומנים.

 

"נרחיב את שטחי המסחר"

רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של דירקטוריון שופרסל, אמרו היום: "אנו שבעי רצון מהתוצאות הטובות של החברה, למרות התחרות העזה בענף החברה ממשיכה להציג צמיחה ושמירה על הרווחיות. שופרסל נמצאת בשלבי תיכנון וביצוע של מספר מהלכים אסטרטגיים בתחום התשתיות הפיזיות והאירגוניות של החברה על-מנת להבטיח צמיחה ושיעור שיפור לאורך זמן, החברה תחלק דיבידנד בסך 200 מיליון שקל, המתווסף ל- 270 מיליון שקל דיבידנד שחולקו במהלך השנה ותציג תשואת דיבידנד של כ-10%". 

 

אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל, אמר היום: "אנו מסכמים רבעון שלישי עם תוצאות טובות מאוד, עם רווחיות גולמית הגבוהה בכ-1% מעל השנה שעברה ורווח תפעולי יציב של 4.4%. כחלק מהתוכנית הרב-שנתית של החברה להרחיב את שטחי המסחר שלה בכ-100,000 מ"ר בחמש השנים הבאות, תפתח החברה בסה"כ בשנת 2010 שבעה סניפים בינוניים וגדולים בשטח של כ-15,000 מ"ר. שטחי מסחר אלה מהווים בסיס לגידול במכירות החברה בשנה הבאה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר שופרסל (מימין), רפי ביסקר, והמנכ"ל רפי רוזנהויז
צילום: סיון פרג'
מומלצים