סקר: החרדים מעדיפים קניות ברמי לוי ובשופרסל
האוכלוסיה החרדית מוציאה 3 מיליארד שקל בשנה על מוצרי מזון, המהווים כ-6.7% מכלל ההוצאה של האוכלוסיה בישראל. 28% מהחרדים ציינו כי הם נוהגים לערוך את קניותיהם ברשת רמי לוי. 18% מבצעים את הקניות ברשת שופרסל
3 מיליארד שקל בשנה – זהו הסכום שמוציאה האוכלוסיה החרדית על מוצרי מזון, וזאת מתוך ההוצאה הכוללת של כלל האוכלוסיה על מזון, שעומדת על 45.3 מיליארד שקל בשנה. הוצאת האוכלוסיה החרדית על מזון, מהווה כ-6.7% מכלל ההוצאה של האוכלוסיה בישראל, על אף שהחרדים מהווים כ-9.6% בלבד מכלל האוכלוסיה. נתונים אלה עולים ממחקר חדש שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בראשות פרופ' אבי דגני.
רשת המרכולים המועדפת על החרדים היא רשת השיווק של רמי לוי - 28% מהם ציינו כי הם נוהגים לערוך שם את קניותיהם. 18% מבצעים את הקניות בפורמטים השונים של רשת שופרסל.
תופעה מתפשטת
חילונית בסופרמרקט חרדי? שימי עלייך משהו
מירב קריסטל
יותר ויותר סניפים צצים ברשתות החרדיות ותופעה ותיקה צוברת תאוצה: רשתות שמשרתות אוכלוסיה חרדית מבקשות מקונות חילוניות להתכסות בחולצות שהוכנו מבעוד מועד, גם אם הסניף לא ממוקם בשכונה חרדית. כך קרה לצרכנית שהגיעה לסניף של רשת "אושר עד", הממוקם באזור התעשייה בגבעת שאול
מהמחקר עולה, כי מעל מחצית מהאוכלוסיה החרדית, כ-56%, מקפידים מאוד על רכישת מוצרי בריאות וטבע בתחום המזון, ורק 12% מהם רוכשים מוצרי פרימיום כגון סוגי בשרים, דגים או גבינות מיוחדות.
39% מהחרדים מחזיקים במנוי טלפון סלולארי אחד, ו-31.7% מחזיקים במנוי של יותר מחברה אחת. סלקום (45.5%) ואורנג' (40%), הן מפעילות הסלולאר המועדפות במגזר.
על פי המחקר, עד סוף שנת 2022 צפויה האוכלוסיה החרדית בישראל למנות כמיליון נפש. כיום עומד מספר החרדים בישראל על 735,520 נפש. לדברי פרופ' דגני, "השוק החרדי הישראלי מהווה עתודת גידול עתידי לכל יצרן ומשווק. מדובר באוכלוסיה המכפילה את עצמה בתוך 23 שנים (בין 1999 ל-2022) - תופעה לא שגרתית במדינה שאיננה מדינת עולם שלישי".
חרדים (צילום אילוסטרציה)
צילום: רויטרס
מומלצים