הורים מזועזעים: מצאנו זחלים בחיתולים
שני זוגות הורים פתחו חבילות של האגיס וטיטולים פרימיום ונגעלו: "מצאנו עשרות זחלים, שגם הפכו לפרפרים", הם מספרים. "זו טראומה". בשירות הלקוחות הציעו להם חבילה חלופית ובחברה טוענים: "הפגם באחסון". אבל החיתולים נמכרו בשתי רשתות שיווק שונות שטוענות: הבעיה לא אצלנו
כיצד הגיעו זחלים לחיתולים החד פעמיים של חברת חוגלה קימברלי ? את השאלה הזאת שואלים שני זוגות הורים, שזכו להיגעל ולהיבהל, מזחלים חיים ומתים שפשו בחיתולי התינוקות שלהם. הזחלים הופיעו בחיתולי האגיס (Huggies) וטיטולים פרימיום שנמכרו ברשתות שונות, בהפרש של פחות מחודשיים.
הזוג הראשון "זכה" אף לחתל את ילדו בחיתולים הנגועים. ההורים, זוג ממרכז הארץ, קנו שתי חבילות של חיתולי האגיס והניחו אותן כמנהגם, בחדר הילדים. "מהרגע שפתחנו את החבילה הראשונה שמנו לב לסוג של 'לכלוך' שנדבק לכל חיתול בנפרד", הם טוענים. "אז פשוט הורדנו את 'הלכלוך' מהחיתול לפני השימוש בו. אבל באחת מאותן פעמים שהחלפנו לילדנו את החיתול, הבחנו לתדהמתנו שלא מדובר בסתם לכלוך אלא בתולעת, ונחרדנו.
"ניגשנו לשאר החיתולים שעוד היו בתוך שקית החבילה המקורית, ומייד ראינו שיש בתוכה מספר גדול מאוד של תולעים. ככל שחפרנו יותר ויותר בתוך השקית, כך גילינו שהמצב הולך ומחריף, והתולעים היו דבוקות לא רק לכל טיטול, אלא גם לשקית עצמה. אחרי שצילמנו את המראות, פתחנו את החבילה השנייה שעוד היתה סגורה. רצינו לוודא שהתולעים אכן הגיעו מחבילת החיתולים ולא ממקור אחר.
.
"פתחנו את החבילה הסגורה, תוך כדי שאנו מתעדים זאת, הן בסטילס, והן בוידאו, והזדעזענו מהמראות - עשרות זחלים.
"פתאום הבנו מה מקור הפרפרים שהופיעו בביתנו מיום קנייתנו את החבילות, שהתבצרו בחדר הילדים ואט אט התרבו להם והתפזרו לשאר חלקי הבית".
כחלק ממלאכת התיעוד, ההורים אספו את כל הפריטים, שמקורם באותה חבילה "נגועה", וריכזו אותם בתוך שקיות ניילון אטומות. הם רשמו את תאריך גילוי הזחלים: 18 בנובמבר, ופנו לשירות הלקוחות, כשהם, לפי עדותם, "מוקפים בפרפרים מעופפים".
"ביום ראשון בבוקר, 21 בנובמבר, התקשרנו לשרות הלקוחות של האגיס", הם מספרים, "ושם נציגת השירות אמרה לנו באדישות שהאשמה היא בחצי חינם, סניף המרכבה חולון, שם קנינו את החבילות. ואמרה לנו לפנות אליהם. אבל לא וויתרנו.
"בסופו של דבר, הגענו לנציג אדיב ששלח שליח לאסוף את שקיות הגועל. כשחזרו אלינו מהחברה, הסבירו לנו שוב שמדובר בתנאי אחסון לא טובים של החבילות בחצי חינם. הם הציעו לנו ששליח יביא לנו שתי חבילות פיצוי, תוך גילוי של אדישות למקרה וחוסר הבנה לכך שמדובר באירוע חמור ביותר".
מאז, הם טוענים, המקרה לא עוזב אותם והפלאשבקים ממנו טורדים את מנוחתם. "אנו מרגישים דחייה אדירה כלפי ביתנו וכלפי חיתולים מאז המקרה, זו פשוט טראומה", הם אומרים. "עד היום אנו נלחמים בפרפרים, שמתעופפים להם במרומי ביתנו ובזחל או שניים שאנו מאתרים מפעם לפעם.
"לא נוותר על תביעה", הם מאיימים. "מחברה שמייצרת מוצר לתינוק, אנו מצפים שיגלו הרבה יותר אמפטיה כלפי כל מקרה שחורג מהרגיל, ומקרה זה בפרט, שכן זחלים ותינוקות זה לא שילוב טוב".
"תארי לך שהן היו מגיעות לתינוק שלי"
המקרה המתולע השני אירע לאם אחרת, ממרכז הארץ, שאיתרה את הזחלים או התולעים (שכן כאן הן לא הפכו לפרפרים) בחיתולים שקנתה לתינוק שלה, ביום שישי לפני כחודשיים. הפעם הזחלים נמצאו במוצר אחר של חוגלה קימברלי: טיטולים פרימיום.
"פתחתי חבילת טיטולים במידה 3 שקניתי בשופרסל במרום נווה בר"ג", מספרת האם, "פתחתי גם את אחד החיתולים, והבחנתי בתולעת. פתחתי עוד כמה חיתולים וראיתי עוד תולעים. לדעתי הן היו מתות. כשאני נזכרת בזה עכשיו, אני מצטמררת מהמראה שנגלה לעיני. תארי לך שהן היו על הטוסיק של הילד שלי? אם לא הייתי מסתכלת, זה יכול היה לקרות".
גם האם הזאת ארזה את החיתולים בניילון והתקשרה ביום ראשון לשירות הלקוחות של חוגלה קימברלי. "הם האשימו את הסופרמרקט", היא מספרת, "הם אמרו שהסופר לא סטרילי וזו אשמתו. אמרתי להם שאני לא קונה חיתולים בבית מרקחת, וכך גם הורים רבים לכן הם צריכים להיערך למצב בו החיתולים מאופסנים בסופר יחד עם מזון ושהאריזה צריכה להיות מספיק אטומה למפגעים אלה".
גם במקרה הזה, חוגלה קימברלי שלחו ללקוחה שליח שבא לקחת את החבילה. כעבור שבוע וחצי של דממה מצד החברה, האמא התקשרה שוב לשירות הלקוחות, שם אמרו לה, לפי עדותה, בקוצר רוח: "התשובה בדרך אלייך, בדואר".
כעבור קרוב לחודשיים ממועד גילוי הזחלים, הגיעה חבילה לסניף הדואר שלה. בחבילה הייתה אריזת חיתולים אחת שאליה צורף מכתב. וכך נכתב בו: "בהמשך לשיחתנו הטלפונית, אני תקווה שקיבלת הסבר משביע רצון לפנייתך. אני מודים לך על פנייתך ומצרפים בזאת שי ממוצרינו".
האם היתה המומה. "חבילה אחת תמורת החבילה האחת שלקחו לי - זה לא שי", אמרה. "אני לא צריכה פיצוי כזה. אתם מוכרים מוצר לתינוקות, תראו שאתם מודאגים מהתולעים. אף אחד לא התנצל. אני חשה זלזלול בלקוח הקטן, והדבר שהכי מכעיס הוא שמדובר על בריאותו של התנוק שלי, שיכלה להיפגע".
רשתות השיווק: "המוצר מגיע אלינו ארוז וסגור"
זחלים או רימות כאלה, מקורם בחומר אורגני. האם הבעיה אכן היתה ברשתות השיווק השונות, או שמא בפס הייצור של חוגלה קימברלי? או אולי באחד משלבי האחסון? האם היו פירורי מזון בקרבת החיתולים? כל השאלות האלה נותרו ללא מענה. כך או כך, שתי המשפחות טוענות: כשהמוצר הגיע אלינו, הוא היה סגור לחלוטין.
נראה אין רשות שמפקחת על נושא של תולעים זחלים או רימות במוצר שאינו מוצר מזון. במשרד התמ"ת הפנו אותנו למשרד הבריאות. במשרד הבריאות אמרו ל-ynet: "חיתולים אינם באחריותנו אלא רק מוצרי מזון. חיתולים הם באחריות משרד התמ"ת".
רשתות השיווק מסרו לנו שהבעיה בשום אופן אינה אצלן. בחצי חינם אמרו ל-ynet: "הבעיה בוודאות לא אצלנו. יש לנו מחסן ממוזג שלא מבייש מחסנים בחו"ל, ויש בו הפרדה מוחלטת בין חומרי ניקיון וחיתולים למזון שעשוי למשוך תולעים, אם כי לא אצלנו. גם במדפים יש הפרדה: החיתולים נמצאים בכניסה לחנות, ורק 4-3 שורות אחרי כן ישנם מדפי המזון אז איך זה יתכן"?
בשופרסל מסרו בתגובה: "המוצר מגיע לרשת שופרסל ארוז וסגור ואין באפשרותנו לבדוק אותו. אנו מוכרים בשנה מיליוני חיתולים המסופקים ישירות לסניפי הרשת. הנושא חמור והועבר מייד לטיפולו הדחוף של היצרן".
בחוגלה קימברלי מסרו בתגובה: "מפעלי החברה מייצרים מידי שנה כחצי מיליארד חיתולים אשר עומדים בתנאי איכות קפדניים ביותר.
"שתי התלונות אשר הופנו אלינו נבדקו לעומק וניתן לקבוע בצורה חד משמעית כי הסיבה לפגם במוצר שנרכש נעוצה בתנאי אחסונו, אם בתהליך האספקה שלנו לרשתות השיווק או על המדף בחנות הרשת.
"יודגש כי שירות הלקוחות טיפל במקרה זה במלא הרצינות הנדרשת, וכאמור מלבד שני מקרים בודדים אלו לא נרשמו מקרים דומים".