שתף קטע נבחר
 

מו"מ לילי בניסיון למנוע שביתה היום ב-3 הנמלים

הממונה על השכר במשרד האוצר נפגש עם נשיא התאחדות התעשיינים, בניסיון למנוע את השביתה בשלושת נמלי הים המתוכננת להיפתח היום. עובדי הנמלים - מהמגזרים עם השכר הגבוה במגזר הציבורי, אינם מסתפקים בהסכם השכר המעניק לעובדים תוספת של 6.25% בשלוש שנים, ודורשים יותר

הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, נפגש אמש (א') עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לפגישת מו"מ אחרונה בניסיון למנוע את שביתת נמלים הבוקר. עובדי שלושת נמלי הים מאיימים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן, בדרישה להעלות את שכרם. בשעות הראשונות של המו"מ לא נרשמה התקדמות.

 

ברוש ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מתואמים ברוב המקרים, וברוש מנסה לשכנע את האוצר להתפשר במטרה למנוע שביתה שתפגע בתעשייה. השביתה תוכננה להתקיים אתמול, אך נדחתה להיום כדי לאפשר את המו"מ. יש לציין כי בנמלים הוכרז סכסוך עבודה לפני חודשיים ולכן העובדים יכולים לשבות בכל רגע נתון. 

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הודיעו הוועדים כי הם מאיימים בהשבתת נמלי הים במחאה על כך שטרם נחתם אתם הסכם שכר. השנה הסתיימה תקופת השקט התעשייתי, שעובדי הנמלים התחייבו עליה עם חתימת הסכם הרפורמה בנמלים בשנת 2005, ונפתח מו"מ להסכם שכר חדש. לאור זאת, הסכימה ההסתדרות להוציא את עובדי הנמלים מהסכם השכר במגזר הציבורי, המחייב להעניק לכל העובדים תוספת שכר של 6.25% בשלוש שנים

 

עובדי הנמלים - מהמגזרים עם השכר הגבוה במגזר הציבורי - אינם מסתפקים בכך ודורשים יותר, בטענה ששכרם נשחק יותר מזה של עובדים אחרים, בעיקר זה של עובדי דור ב'. בהסכמי הרפורמה חולקו מענקים נדיבים למרבית עובדי הנמל, אך לא לעובדי דור ב', שממילא משתכרים שכר נמוך בהרבה מאלה של הוותיקים.

 

יצויין כי מנתוני האוצר עולה עלות שכרם הממוצעת של עובדי נמל חיפה הסתכמה בשנת 2009 בכ-26,900 שקל בחודש (ברוטו) ובנמל אשדוד - "רק" 26,700 שקל בחודש. עוד עולה מנתוני האוצר כי שכר עובדי הנמלים גבוה בהרבה של הרופאים, אנשי הקבע בצה"ל, הפרקליטים, השוטרים, עובדי דואר ישראל, הכבאים ואפילו עובדי מקורות וחברת החשמל.

 

העובדים: "הבעיה שלנו זה לא הכסף"

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, אמר ל-ynet: "הבעיה העיקרית שלנו היא לא הכסף ולא הדרישה לתוספת שכר. אנחנו רוצים להוציא את משרד האוצר מהנמלים. האוצר דורש להיות מעורב בכל החלטה על ניהול העבודה בנמל ובכל הסכם התייעלות שנחתם בינינו לבין הנהלות חברות הנמל. איזו מין תחרות זאת, אם פקיד ממשלתי צריך לאשר כל סיכום שלנו עם ההנהלה?"

 

בנוגע לשכר, אתם מוכנים להסתפק בתוספת של 6.25% שהובטחה לכל המגזר הציבורי?

 

"אנחנו דורשים תוספת שכר שמגיעה לנו. עוד לא הגענו בכלל לסכומים".

 

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, אמר ל-ynet לאחרונה: כי "ההסכם שנחתם בין עיני לשטייניץ לא חל עלינו ולא מעניין אותנו. אנחנו לא חלק מהמגזר הציבורי ואנחנו דורשים דברים אחרים לגמרי. יש אצלנו בעיה של פרמיות שלא קיימת באף מגזר אחר, ואנחנו דורשים לתקן אותה".

 

שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד, אמר השבוע למגזין "ממון" של "ידיעות אחרונות" כי: "הנהלות חברות הנמל אינן צד כרגע במגעים שמתנהלים בין ההסתדרות והוועדים לבין האוצר".

 

מהנהלת נמל חיפה נמסר ל-ynet בתגובה: "הנהלת נמל חיפה מתנגדת לכל סוג של שביתה או עיצומים ומצפה למו"מ מיידי ויעיל, לשם הגעה לפיתרון מוסכם על הצדדים, ביחס לכל נקודות המחלוקת. מטבע הדברים, הלקוחות של נמל חיפה מאוד מודאגים מאיומי השביתה. נמל חיפה פועל במלא המרץ, כדי להקצות את מירב המשאבים התפעוליים, על מנת לסייע ללקוחות הנמל בטיפול ושינוע מטעניהם".

 

מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי "איומי השביתה הם תוצאה ישירה של התעלמות הממשלה מהצורך בהידברות עם העובדים. בנמלים אין הסכמי עבודה עוד מחודש פברואר. אם היו הסכמים שמעגנים את כל התוספות המגיעות לעובדים, לא היינו מגיעים שוב למצב בו הם מאיימים בשביתה. האיגוד התריע על כך לא פעם".

 

האוצר: "העובדים דורשים תוספת מופרכת"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עובדי הנמלים הם מבעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי. למרות זאת, ולמרות ששאר עובדי הציבור חתמו לאחרונה על הסכם שכר, עובדי הנמלים דורשים תוספת מופרכת של 5% לשנה - פי שלושה יותר משאר עובדי הציבור. כנציגי ציבור משלמי המסים לא נותר לנו אלא להצטער על כך".


פורסם לראשונה 19/12/2010 21:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים