סופר פארם: המכירות עלו, הרווחים מחיתולים ירדו
ב-2010 מכירות הרשת צמחו ב-9.4% ל-3.5 מיליארד ש', אך המחירים נשחקו ב-3.6%. ברשת מוכרים חיתולים בהפסד של כ-15% ברווח הגולמי, בגלל התחרות העזה בשוק התינוקות וכי "הספקים לא מוכנים להוריד מחירים". מחירי המטרנה, מוסרים ברשת, נשארו ללא שינוי
סופר פארם פרסמה היום נתונים מ-2010, וכוונות ל-2011. לפי נתוני הרשת, מכירות סופרפארם ב-2010 צמחו ב-9.4% ל-3.5 מיליארד שקל, ועם זאת המחירים ברשת נשחקו.
השחיקה במחירים היתה ברמה פחותה לעומת 2009: המחיר הממוצע לפריט ירד ב-3.6%, לעומת 4% ב-2009. עיקר השחיקה היתה במחלקת הקוסמטיקה, ובחיתולים, שני אזורים של קרבות מחירים, בין הרשתות הקמעונאיות השונות. מחירי המוצרים במחלקת הקוסמטיקה ירדו בשנה החולפת ב-6.1%, ומחירי החיתולים ירדו בכ-6.7%.
בסופר פארם מסרו כי הרשת מוכרת חיתולים במחירי הפסד, וב-2010, בשל התחרות העזה, החברה הפסידה כ-15% ברווח הגולמי על חיתולים, הפסד של קרוב ל-30 מיליון שקל. האריזה של החיתול הנמכר ברשת, פמפרס אקטיב בייבי, נמכרה לפני 4 שנים ב-50 שקל, ואילו כיום, היא נמכרת ב-42 שקל.
סופר פארם החליטה למכור חיתולים במחירי הפסד לפני 5 שנים, אך ברשת לא ציפו שההתדרדרות במחיר תהיה תלולה כל כך. "המטרה היתה לכבוש את האמא, וליצור נאמנות, אבל כולם עושים זאת. כרגע, היחידים שנהנים מהמצב הזה הם הספקים", אמר ל-ynet המשנה למנכ"ל סופר פארם ניצן לביא.
"גם בשוק תחליפי החלב לתינוקות ישנה בעיה דומה, שולטים שם שני ספקים. על מטרנה אנחנו מפסידים קצת, ובמכירת סימילאק יש לנו אפס רווחים, שגם זה אומר הפסד, מפני שיש לנו הוצאות. אנחנו מחכים אם כך, לכניסה של שחקן שלישי, טבע פריגו, לשוק הזה. זה לא ישפיע על המחיר לצרכן, כי התחרות בין הקמעונאים במילא אגרסיבית, והמחירים במילא יישארו אותו הדבר או ירדו, אבל זה יסייע לנו בעמידה מול הספקים".
16 סניפים חדשים ב-2011
בין ההצלחות של הרשת ב-2010, בולטת ההצטרפות המרשימה של לקוחות למועדון לייף סטייל, באמצעות לייף סטייל פלוס, כרטיס האשראי החוץ בנקאי של הרשת, שהוצע לצרכנים החל מסוף 2009. ישנם כבר 250 אלף כרטיסי אשראי פעילים, לעומת כ-70 אלף כרטיסי קלאב 365 של המשביר לצרכן, ויותר מ-300 אלף כרטיסי שופרסל.
סך הכל מועדון לייף סטייל כולל 400 אלף כרטיסים (אשראי וכרטיסים ישנים), 50% יותר מ-2009. "ההישג הגדול שלנו הוא בכך ש-40% מחברי מועדון לייף סטייל פלוס הם מצטרפים חדשים", אמרו בסופר פארם. אגב, 60% מהמחזיקים בכרטיס, הן נשים.
אם אתם מחזיקים בכרטיס, ושמחים על ההנחות שהוא מזמן לכם, דעו כי אתם מוציאים ברשת יותר כסף מלקוחות אחרים. מחזיקי כרטיס האשראי לייף סטייל פלוס מבקרים בסניף סופר פארם 2.2 פעמים בחודש בממוצע, לעומת פעם אחת בחודש ללקוחות שאינם חברי מועדון; וערך סל ממוצע של לקוחות לייף סטייל גבוה ב-45%-50% במספר הפריטים בסל.
ב-2011 סופר פארם מתכננת לפתוח 16 סניפים חדשים (שלושה כבר נפתחו). הרשת נכנסת לראשונה למעלות תרשיחא, טבעון, באר יעקב ומזכרת בתיה; וכן תפתח השנה סניפים נוספים בנתיבות, נתניה, ת"א, חולון, בת ים, נס ציונה וחדרה. עד סוף 2015, סופר פארם צפויה להגדיל את שטחי המסחר שלה ב-40%. ב-2010, סופר פארם פתחה שבעה סניפים חדשים, בהם סניפים ראשונים בנשר, פ"ת ובבית שאן, וכן בת"א (מגדל שלום) וירושלים (בית האומות).
בנוסף מתכננים ברשת להרחיב את סופר פארם אופטיק ל-23 סניפים. כיום יש בתת הרשת 16 סניפים, ועד סוף השנה ייפתחו שבעה סניפים נוספים שלה, לרבות סניף באילת. בסופר פארם מוסרים כי ב-2010 המכירות של אופטיק הוכפלו ל-10 מיליון שקל. גם מותג לייף מתרחב, והשנה יצאו תחת המותג מוצרי גרנולה ושמן זית, בין היתר.