הרב מלמד נגד "הבִּיצה": מסובכים בפלונטר
בשיחה על פרשת השבוע קשר הרב אליעזר מלמד בין מות בני אהרן, שלא מצאו בת זוג מתאימה, לבין מצבם התודעתי של רווקי המגזר בבִּיצה: "כולם תקועים בבוץ. לא מקבלים החלטה"
ראש ישיבת ההסדר "הר ברכה", הרב אליעזר מלמד, קשר בין חטא בני אהרן נדב ואביהוא לבין חיי הרווקים הדתיים ב"ביצה" בגבעת שמואל.
בדברים שנשא בשבת האחרונה בגבעת שמואל, התייחס הרב לפרשת השבוע "שמיני", ולסיפור מותם
של בני אהרן שהקטירו "אש זרה" במשכן.
הרב מלמד הסביר כי על-פי חלק מהפרשנים, חטאו בני אהרן בכך שלא נשאו נשים, מאחר שלא נמצאה בעיניהם אף נערה בעלת ייחוס מתאים עבורם, בהיותם בני הכהן הגדול, ואחייני משה רבנו וחור. נשים רבות, סיפר הרב, ישבו ברווקותן משום שרצו להינשא דווקא לאחד מהם.
בשיחה, השווה הרב את מצבם התודעתי של רווקי המגזר לזה של נדב ואביהוא. למה קוראים לזה "בִּיצה"? שאל הרב, וענה: כי כולם תקועים בבוץ. לא מצליחים לקבל החלטה, וללכת עם זה.
לדברי הרב, גם רווקי המגזר מחכים לבן הזוג המושלם. הוא אמר כי לכל אחד יש את זאת שמתאימה לו קצת מבחינת השכל, ואחרת שמתאימה מבחינת הלב, ושלישית - מבחינת המראה, וכל אחד מחכה למושלמת שיהיה בה הכל. הם אומרים לעצמם: אם אבחר רק באחת, אאבד את כל האחרות.
מתאימה לו מישהי אחת, אמר הרב, והוא מחכה דווקא לאחרת. נוצר פלונטר, כמו רשת של קורים: אחד מחכה לאחת שמחכה למישהו אחר. והבחורה עושה
אותו הדבר לחמישה גברים.
לאחרונה התברר כי לא מעט רווקים דתיים כבר הבינו בעצמם את המציאות המורכבת הזו - כשה"ביצות" בגבעת שמואל ובירושלים נמצאות בדעיכה יחסית.
"אוהל-נחמה", בית הכנסת הירושלמי שהיה סמל הביצה, ושעד לפני כמה שנים אי-אפשר היה לזוז בו מרוב צפיפות, כבר כמעט מרוקן מרווקים, וגם החגיגות והמסיבות הנוצצות נעלמו. ישנן מגוון סיבות לכך שהביצות הן כבר לא מה שהיו, ביניהן ניתן למנות את התנגדות הממסד הרבני וההורים, ותחושת המיצוי הכללי.