שתף קטע נבחר
 

הצעת חוק: להחזיר את הפיקוח על מחיר הסולר

חבר הכנסת מציע להחזיר את הפיקוח על הסולר. בלשכתו של שר התשתיות עוזי לנדאו סירבו לומר מה עמדתו בנושא. מאז שהוסר הפיקוח ב-2006 עלה מחיר הסולר בכ-200%

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד)| הגיש הצעת חוק להחזרת הפיקוח על הסולר. עדיין לא ברור אם הממשלה תצטרף אל ההצעה ובכך תקדם את סיכוייה לעבור. בלשכת שר התשתיות עוזי לנדאו סירבו לומר מה עמדתו של השר בעניין ואמרו שהוא אמר שהוא חושש שעדיין צריך לבדוק את הנושא.

 

 

מחיר הסולר נמצא בפיקוח בתחנות הדלק עד תחילת שנות ה-90'. מאוחר יותר הוסר הפיקוח על המחירים בתחנות, אבל משרד התשתיות המשיך לפקח על המחיר הסיטונאי שבו הסולר נמכר לחברות הדלק בבתי הזיקוק. כדי למנוע מחברות הדלק לנצל את הפיקוח החלקי, הוחלט בסוף 2006 להסיר את הפיקוח כולו.

 

אלא שמנתוני מינהל הדלק במשרד התשתיות עולה כי מאז מחירי הסולר עלו בכ-200% מאז שפיקוח על הסולר הוסר. ראש מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בן יוסף, אמר ל-ynet לאחרונה כי: "הסרת הפיקוח על הסולר לא הפכה את השוק הזה לשוק תחרותי שמקל על הצרכנים. להיפך, ראינו שהסרת הפיקוח האוטומטית לא הפריעה לחלק מתחנות הדלק להעלות את המרווח שלהן (הרווח - ת.ג.) לרמה של פי 2 ואפילו פי 3 ממחיר המוצר".

 

הוא הוסיף כי "חשבנו ברצינות על הכיוון של החזרת הפיקוח על הסולר לתחבורה, אבל הגענו למסקנה שיש לכך השפעה על ציבור צרכנים קטן יחסית, כיוון ש-90% מצורכי הסולר לתחבורה הן חברות גדולות שמקבלות הנחה על רכשיות כמותיות ורק 10% הם צרכנים שקונים סולר לרכב האישי שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ אופיר אקוניס
צילום: גיל יוחנן
מומלצים