שתף קטע נבחר
 

הטכנאי לא הגיע בזמן - שקם אלקטריק תפצה

אדם שרכש מזגן טען כי למרות שהתקנת המזגן תואמה בין 10:00 ל-14:00, הטכנאי הגיע לבסוף בשעה 17:00. שקם אלקטריק טענה כי זמן האספקה הוא משוער בלבד, אך בית המשפט חייב אותה לפצות את הלקוח

לקוח של שקם אלקטריק הזמין מהחברה בחודש אוגוסט מזגן, וזמן האספקה תואם עימו בין השעות 10.00 ל-14.00. לטענתו, מאחר והוא אינו מתגורר במקום בו אמור היה להיות המזגן מותקן, הוא שוחח ביום שנקבע עם הטכנאי בשעה 12.45 וזה אמר לו שיגיע תוך חצי שעה, אך כעבור מחצית השעה, התקשר התובע שוב אל הטכנאי, אז נאמר לו לצאת לדרך תוך חצי שעה, ובעקבות שיחה זו, הגיע התובע עם בת זוגו למקום בשעה 13.30, אך הטכנאי לא הגיע ואף לא היה זמין לשיחותיו של התובע. משכן ענה הטכנאי, הוא הבטיח שיגיע תוך 20 דקות, אך בסופו של דבר, הגיע בשעה 17:00.

 

 

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות נגד שקם אלקטריק, דרש האיש פיצוי הכולל 942 שקלים אותם שילם עבור התקנת המזגן, וכן הוצאות משפט ופיצוי בגין עוגמת נפש. לטענתו, בת זוגו חשה ברע עקב ההמתנה הארוכה בחום, ושניהם חשו מטורטרים, עייפים ומותשים.

 

שקם אלקטריק טענה כי בעת הרכישה, הובהר לתובע ששעות האספקה המשוערות הינן 10.00- 14.00 עם התראה של 30 דקות מראש. לטענתה, בשל העומס הרב של חודשי הקיץ, הגיע הטכנאי לבית התובע בשעה 17.00 אך לא לפני שעדכן את התובע 30 דקות מראש כמובטח, והוסיפה כי לפנים משורת הדין, הציעה לתובע החזר של 150 שקלים, אך הוא לא הגיב לכך. עוד ציינה החברה, כי התובע קיבל את המזגן מהר מאד יחסית לתקופה הקיץ.

 

הגעה לאחר השעה המקסימאלית מהווה איחור

השופט בדימוס גדעון ברק קיבל את התביעה באופן חלקי בלבד, לאחר שקבע כי משלא הגיע השליח/טכנאי בזמן שנקבע, זכאי התובע לפיצוי, אך בסכום נמוך מהסכום שדרש.

 

ביחס לטענת שקם אלקטריק כי זמן הגעת השליח הוא משוער בלבד, קבע השופט כי במילה 'משוער', הכוונה היא שאין שעה קבועה, אך אין פירוש הדבר כי אם מגיע השליח לאחר אותן שעות משוערות, עדיין אפשר לטעון כי השעה הייתה משוערת בלבד, וכך גם לגבי הודעת השליח 30 דקות לפני הגעתו.

 

"...ההודעה וההגעה חייבת להיות בין השעות הנ"ל ואין מקום עוד ליתן הודעות של 30 דקות לאחר עבור השעה 14.00 וכל הגעה לאחר שעה זו שהיא השעה המקסימלית המשוערת - הפר השליח את הבטחתו להגיע בזמן שקבע מראש", כתב השופט. הוא הוסיף כי אכן יש להעריך את שקם אלקטריק על האספקה המהירה, אך בין זה לבין איחור הטכנאי, אין ולא כלום.

 

החוק קובע כי זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה, אולם נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית, ובלבד שזמן ההמתנה של הצרכן במעונו לא יעלה על שעתיים. במקרה זה, נפסק כי הטכנאי אכן הציע לתובע להמתין לקריאה טלפונית, אך כיוון שהתובע המתין מעבר לשעתיים לאחר השעה 14.00, הוא זכאי לפיצוי בגין השעה הנוספת שבין 16:00 ל 17:00, פיצוי אשר על פי החוק עומד על 300 שקלים. בנוסף, חויבה שקם אלקטריק לשלם לתובע הוצאות משפט של 150 שקלים.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין "

פורסם לראשונה 16/05/2011 23:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים