שתף קטע נבחר
 

חם ויקר: תיקון מזגן בקיץ מתייקר בעשרות אחוזים

רגע לפני שהעונה החמה מכה בנו במלוא עוצמתה, זה הזמן לבדוק אם המזגן מוכן למשימת קירור. החל מאמצע יוני, העומס על הטכנאים יגדל במאות אחוזים והמחירים יתחממו. "תיקון שעולה בחורף 400 שקל, יכול להגיע בקיץ ל-1,200 שקל ויותר"

אין דבר יותר צפוי מהקיץ. המצב הכלכלי יכול להשתנות בן רגע, אנשים יכולים להפתיע אותך, אבל החום המעיק והלחות הכבדה תמיד יבואו לביקור. ולמרות זאת, מתברר שמעט מאוד אנשים נערכים אליהם מראש.

 

 

כבכל שנה, במהלך חודש מאי טכנאי המזגנים עדיין יושבים חסרי מעש. "עד אמצע יוני אין לנו מה לעשות", מספר הראל בן-עמי, מ"הראל מערכות בע"מ, "אנחנו חברה גדולה יחסית, ויש לנו כרגע ממוצע של 5-4 קריאות ליום". מסתבר שגם מספר ימי השרב של החודש האחרון עדיין לא גרמו לאנשים לבדוק האם המזגן שלהם בכלל מתפקד. "כל שנה אנחנו מתחילים לקבל טלפונים רק כשהלחות עולה, מה שקורה בדרך כלל באמצע יוני. אז זה מגיע לכ-200 קריאות ביום, כלומר פי 50 מעכשיו".

 

המשמעות לצרכן ברורה - ביוני-יולי-אוגוסט, מי שירצה לתקן את המזגן ייאלץ להמתין כמה ימים לטכנאים הכורעים תחת העומס. וכידוע, זו צפויה להיות המתנה מזיעה במיוחד. "יש תקלות, כמו נזילת מים, שהרווח בהן עבור הטכנאי נמוך מאוד", מספר בן-עמי. "רוב הטכנאים לא ירצו להתעסק עם תקלה כזו, ומי שיסבול מנזילה בקיץ ימצא את עצמו רודף אחרי טכנאים שיסכימו לבוא אליו הביתה".

 

חוקי השוק, כמובן, פועלים גם כאן. "ביקור טכנאי עולה עכשיו 180 שקל. החל מעוד חודש זה יעלה ל-250 שקל. גם המחירים של התיקונים עצמם צפוים לעלות, ברגע שהביקוש יעלה", אומר בן-עמי.

 

78% מהביקוש - בקיץ

ארז סתר, מנכ"ל "המקצוענים", מספר כי רבים מבעלי המקצוע מעלים את המחירים בעונה הבוערת בשיעור גבוה עוד יותר: "78% מהקריאות לטכנאי מזגנים נעשות במשך 4 חודשים - בין יוני לספטמבר, כשהשיא הוא באוגוסט, עם 40% מסך הביקושים. ההשפעה של נתון זה על המחירים היא בלתי נתפסת. הטכנאים, שלא יכולים להתפרנס במשך שמונה חודשים, "עושים את המכה" בקיץ וההכנסה הזו מחזיקה אותם כל השנה. עקב הפניות הרבות הם לקוחים רק את העבודות הגדולות, או פשוט מתמחרים את כל העבודות בסכום גבוה יותר. תיקון שעולה בחורף 400 שקל, יכול להגיע בקיץ ל-1,200 שקל ואפילו יותר, עם אותו חומר גלם ועם אותו כוח עבודה. הצרכנים, שלא יכולים לתפקד ללא מזגן, מוכנים לשלם כל מחיר.

 

 

לדברי סתר, "עיקר התלונות שאנחנו מקבלים למוקד הגישור שלנו במהלך הקיץ, עוסקות בעומס הרב שיש על בעלי המקצוע - הלקוחות התלוננו על טכנאים שלא הגיעו, לא חזרו לטלפונים או איחרו. אנחנו מטפלים במלוא הרצינות בתלונות הללו, אבל ברור שלא משנה כמה בעל המקצוע יהיה מסודר, כמעט ואין סיכוי שיוכל להשתלט על העומס".  

 

אז מה אפשר לעשות? "הפיתרון הוא פשוט מאד", אומר סתר, "הפעילו כבר עכשיו את המזגן שלכם לכמה שעות, ובדקו שהוא תקין, מקרר היטב ושאין נזילות. אם תזהו תקלה, תוכלו לקבל שירות זריז ויעיל במחיר סביר, לפני שהעונה הבוערת מתחילה. כמובן שהדבר החכם ביותר לעשות הוא להזמין טכנאי לטיפול מונע, שיבטיח לכם קיץ נעים".  

 

בן-עמי מוסיף: "אם בכל זאת נקלעתם לעונה החמה, אם אפשר לבקש להתייחס אלינו באדיבות כשאנחנו באים לתקן תקלה. עם כל החום והעצבים המובנים, זה לא הטכנאי שאשם בתקלה. אנא - השתדלו להתייחס אליו באדיבות". 

 

הכתבה הוכנה בשיתוף אתר "המקצוענים" – בעלי מקצוע מומלצים


פורסם לראשונה 22/05/2011 21:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים