הפלישה הוורודה: רשת הלו קיטי מגיעה לישראל
חנות הלו קיטי הראשונה תיפתח בקומה השלישית של קניון גבעתיים לקראת סוף יוני. זכיינית המותג בארץ, לידר ברנדס, מתכננת לפתוח בארץ 18 חנויות, בהן יימכר מגוון מוצרים רחב של דמות החתולה, כולל פריטים "שלא נראו בארץ"
בזמן שבסין הכריזו על הקמת פארק שיוקדש לדמותה, ומיליונים בעולם סוגדים לשפמה, הלו קיטי עושה עלייה ומשיקה בישראל רשת של 18 חנויות. מי שמביאה ארצה את החתולה היפנית, שמשקלה כשל 3 תפוחים וגובהה כשל חמישה, זו חברת לידר ברנדס, בהשקעה ראשונית של 2-3 מיליון דולר.
לידר נבחרה כזכיינית של סנריו היפנית, החברה שהגתה ב-1974 את האלילה המתוקה והפכה אותה לאייקון חמידוּת חוצה יבשות. החנות הראשונה ברשת, בהשקעה של כמיליון שקל, תיפתח מתישהו בין 20 ל-30 ביוני בקומה השלישית של קניון גבעתיים. בחנות יוצעו פריטים לילדות, נערות ונשים, ובלידר מבטיחים שיהיו ביניהם מוצרים "שלא נראו עד היום בישראל".
גב' בז'נה חוטריאנסקי, מנהלת הפעילות בישראל מסרה: "לאחר שנים של ציפייה לרשת הבוטיק הלו קיטי בישראל, אנו נרגשים לפתוח את החנות הראשונה בקניון גבעתיים ובטוחים כי הקהל הישראלי שכבר מכיר ואוהב את המותג, יהנה ממגוון מוצרים ופריטים שלא נראו בארץ".
זה לא הסיבוב הראשון של סנריו בארץ. ב-2001, פתחה זכיינית בשם "קיטלנד" חנות הלו קיטי בקניון רמת אביב, אך השת"פ עם היפנים כשל. בלידר טוענים שבאמתחתם ניסיון עשיר יותר מקודמיהם עם חברות יפניות בתחום התעשייה והקמעונאות, והם מבטיחים שלהם זה לא יקרה.
"נפתח השנה בין 8 ל-10 חנויות", אומר יוסי שוך, הבעלים. "אנחנו בדרך לסגור עוד שלושה מיקומים ברשת קניוני עזריאלי, וסך הכל נפתח 18 חנויות תוך פרק זמן די קצר. החנות הראשונה תיפתח בגבעתיים כי יש באזור כוח קנייה למותג, ונוח לנו לעבוד עם קבוצת עזריאלי".
מוצר | טווח מחירים |
ציוד לבית הספר | 250-5 |
תכשיטים | 150-10 |
אביזרים לאמבטיה | 149-20 |
תיקים | 250-25 |
פריטים למטבח | 100-30 |
יימכרו גם מוצרים של מיי מלודי ושוקוקאט
שטח החנות בגבעתיים - 30 מ"ר בלבד, מאילוצי מקום, אך שטח החנויות הסטנדרטי בארץ ינוע בין 50 מ"ר ל-80 מ"ר. חלק מהמותגים המצוירים הנוספים של סנריו, כמו Chococat, My Melody, Keroppi מיועדים להצטרף לסל המוצרים שתציע הרשת.
המותג יוצג בארץ רוח הסלוגן העולמי שלה, "מתנה קטנה, חיוך גדול". בין המוצרים: תיקים וארנקים לילדות, בובות, ספלים ובקבוקים, בגדי חוף, מחזיקי מפתחות, כלי כתיבה וציוד לבית-הספר, תכשיטים לנערות ונשים, פריטים לשיער, שעונים, חפצים למטבח ולבית, תיקים וארנקים לנשים, תיקים למחשבים נישאים והיצע של פריטים לחדר הרחצה - הכל במטרה לסחוף לחנויות הרשת את המעריצים, שנוטים ללקט באובססיביות כל מה שמאזכר את דמותה.
"בחנות ימכרו את המוצרים המקוריים של סנריו", מסביר שוך, "יש לחברה ליין של כ-3,000 מוצרים, שהיא מוכרת ב-70 מדינות בעולם, וגם מוצרים של יצרנים שקיבלו רישיון להשתמש בדמותה. יש שם מוצרים לילדות, נערות וגם לבוגרות: ליין התיקים למשל הוא בוגר. גם התכשיטים מתאימים לטווח של גילאים, ויהיו גם בגדים בהיקפים מסוימים. מגוון המוצרים שנביא מאוד גדול.
"הכוח של הלו קיטי לא נובע ממאורע חד פעמי כמו סרט. זו דמות שעובדת כבר עשרות שנים, והמודעות אליה מתרחבת והולכת לא רק בישראל, אלא בכל העולם. להלו קיטי אין מתחרים".
את מערך השיווק ויחסי הציבור של המותג בארץ תנהל עדי שפריר הבר מתפנית תקשורת.