שופרסל תמכור 2 קוטג' ב-10 ש' ללא הגבלת זמן
בעקבות המחאה הרשת יצאה במהלך שאינו מוגבל בזמן במסגרתו יימכרו בסניפי הרשת קוטג' וגבינה לבנה של שלוש החברות במבצע שניים ב-10 שקלים. יצחק אלרוב, מיוזמי מאבק הקוטג': "זה הישג מדהים, כל הכבוד לשופרסל שירדו מהעץ"
מחאת הקוטג' יכולה לרשום לזכותה הישג נדיר נוסף: שופרסל מורידה את מחירי הקוטג' והגבינה לבנה עד להודעה חדשה. ל-ynet נודע כי בצעד תקדימי יוצאת היום (ב') רשת שופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל, במבצע שניים ב-10 שקלים, על כל סוגי הקוטג' והגבינות הלבנות, ללא הגבלת זמן, בכל הסניפים של הרשת. ברשת החליטו למכור את המוצרים במחיר הפסד לתקופה ארוכה, אולי עד שהמדינה תואיל להתערב במחירים הגבוהים.
עוד קודם למבצע הנוכחי של שופרסל, יצא רמי לוי במבצע יוצא דופן: קוטג' שטראוס ב-4.90 שקלים - מחיר מבצע לחצי שנה. שופרסל הלכו צעד אחד רחוק יותר: מבצע ללא הגבלה על גבינות וקוטג' טרה תנובה ושטראוס, בניגוד לרמי לוי, שהגביל את המבצע שלו לחצי שנה ולקוטג' שטראוס, המוצר שנמכר הכי פחות מבין מותגי שלוש החברות.
יצחק אלרוב, ממייסדי בקבוצת הפייסבוק שיזמה את אירוע המחאה נגד מחירי גבינת הקוטג' והגבינה הלבנה, ונחשפה לראשונה ב-ynet: "זה מדהים, זה הישג, כל הכבוד לשופרסל שירדו מהעץ. הם יודעים שהציבור לא בעדם ולא בעד היצרניות, בלשון המעטה. זה לא בושה להודות בטעות, להיפך אנחנו אוהבים את המוצרים והחברות שמייצרות אותם, אבל כל עוד שמחירים לא יהיו שפויים לא נקנה אותם.
"אני רואה עכשיו שהמאבק הזה נושא פרי. הציבור הבין שהכוח חזר לידיים שלו אחרי זמן רב ונכונו לנו עוד מאבקים רבים הציבור מבין כרגע שהשינוי הוא בידיים שלו בלבד, והוא ינהל את הצריכה שלו בצורה אחראית, כדי שנוכל להביא שינוי לכל סל הצריכה בישראל, ולא רק לגבינה, קוטג ומוצרים ספציפיים".
בשופרסל יישמו בדיוק את דרישת הקבוצה
המבצע של שטראוס אינו מוגבל בכמות, כך שאפשר לקנות גם ארבעה גביעים, אולם לרשת יש אמצעים נגד קנייה של סיטונאים והיא לא תאשר קנייה כזאת.
בקבוצת הפייסבוק שיזמה את אירוע המחאה, ומספר חבריה מתקרב ל-93 אלף איש, אמרו לאחרונה כי "מעתה ואילך קוטג' או גבינה שמחירו יותר מ5 שקלים לגביע 250 גרם, לא קונים בשום אופן"! נראה שבשופרסל קראו את המסר הזה ויישמו אותו.
ההחלטה נפלה אחרי שבכירי הרשת שוחחו עם לקוחות, הבינו את הלך הציבור, והחליטו להיות קשובים ללקוחות שכמהים למוצרי בסיס במחירים שיהלמו את השכר שלהם. נראה ששופרסל תפסיד כסף מהמהלך הזה, אולם מדובר באקט תדמיתי ובצעד מנע נגד מדפים גדושים בקוטג' וירידה במכירות.
עד כה, מכירות הקוטג' בשופרסל לא נפגעו כמותית. זאת מפני שעם היוודע דבר מחאת הקוטג', בשופרסל יצאו מייד במבצע 1+1 על גבינת קוטג', בהתניית קנייה מעל סכום מסויים. בסניפי שופרסל כמו בסניפי רמי לוי ומחסני כמעט חינם, מכירות הקוטג' לא נפגעו כמותית הודות למבצע, אולם הרווח הכספי מהן ירד. המבצע נמשך עד אתמול (א'), והיום החליטו ברשת להמשיך בו ללא הגבלת זמן, והוא אף הורחב לגבינה לבנה והפך ל-1+1 ב-10 שקלים.
מדובר במחיר גבוה לגביע קוטג' בודד ממבצע 1+1 הקודם של שופרסל, 5 שקלים לגביע קוטג' או גבינה לבנה, לעומת 3.5-3 שקלים, אך בכל זאת, מדובר במחיר נמוך ממחירו הרגיל של גביע קוטג' בשופרסל, שעומד על 6.5-7.5 שקלים.
מבצע על לחם אחיד פרוס
היום הודיעו רמי לו וקואופ שיימכרו לחם אחיד פרוס במחיר מבצע. בעקבות קבוצת "קונים פחות, שוברים מחיר", רמי לוי הודיע כי יוריד את המחיר של לחם אחיד פרוס של מאפיית אנג'ל ל-3.9 שקלים, לעומת 7.38 שקלים. הקבוצה, שהוקמה במקביל לקבוצה שיזמה את אירוע החרמת הקוטג', היא קוראת לצרכנים לצרוך פחות. כפי שפורסם ב-ynet, מייסד הקבוצה הוא הפעיל החברתי יצחק ג'קי אדרי.
גם רשת מיסטרזול מקבוצת קו אופ ישראל, הכוללת 47 סניפים ברחבי הארץ, יוצאת במבצע על מוצרי יסוד - לחם אחיד פרוס 750 גרם + גבינה לבנה 250 גרם בשקל. מימוש המבצע תלוי בקנייה בסך 100 שקל באחד מסניפי הרשת עד יום חמישי, 23 ביוני. במסגרת המבצע משתתפים לחמים של מאפיות דוידוביץ', ברמן, אנג'ל ועוד וגבינה לבנה מתוצרת תנובה, שטראוס וטרה.
לאחרונה פורסם כי רמי לוי ישיק מותג פרטי לרשת שלו. לא מן הנמנע שהוא שוקל עכשיו מתיחתו למוצרי חלב כדי להוזילם. המחשבה הזאת עלהת גם בצמרת שופרסל. ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של רשת שופרסל, אמר אתמול בכנס מזון בעידן החדש 2011, שהמותג הפרטי של שופרסל, המגוון ביותר בארץ, ייכנס בחמש השנים הקרובות לתחומים נוספים, כולל מוצרי חלב.
בתנובה מסרו בתגובה: "שופרסל החליטה ויזמה את המבצע הזה. אנחנו לא מעורבים בזה".
בטרה סירבו להגיב, ומשטראוס לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה