רמי לוי יוצא במבצע על הקוטג' שיימשך חצי שנה
בעל רשת שיווק השקמה החליט לנקוט בצעד חריג והוא מתחייב למכור קוטג' ב-4.90 שקל עד סוף 2011. למרות שתנובה שולטת ב-70% משוק הקוטג', לוי בחר דווקא בקוטג' הפחות פופולרי של שטראוס: "המטרה היא לגרור את שאר היצרניות למטה, לסטראוס אין קשר למהלך"
לאור מחאת הקוטג', רמי לוי יוצא בהצהרה מחייבת מאוד. "קראתי שהצרכנים לא מעוניינים במבצע לשבוע, אז החלטתי שעד סוף השנה, אמכור את אחד ממותגי הקוטג' ב-4.90 שקלים", כך אמר היום (ה') ל-ynet. "בחרתי בקוטג' של שטראוס . המטרה היא לגרור את הרשתות המתחרות ואת החלבות המתחרות למטה במחיר, אחרת לא עשינו כלום".
נראה שלוי בחר במותג הקוטג' הזה משום שמדובר בחברה שמוכרת הכי פחות קוטג' מבין השלוש. לוי, מכחיש ששטראוס יזמה את המבצע. בשטראוס טוענים שלא שמעו על היוזמה של לוי, ולא בטוחים שהיא נכונה.
"אין לי שום קשר לשטראוס", טוען לוי. "המטרה שלי היא שהמותגים האחרים יורידו מחירים, וששטראוס תוריד מחירים ברשתות אחרות. כדי שזה יקרה, צריך שהצרכן יהיה חכם, ושיחליט לבחור במוצר הזול ביותר. אם זה יקרה, עד סוף השנה, אני מבטיח לכל אחד שגם הספקים האחרים יוריד מחירים. הצרכן הוא זה שמייצר את התחרות. גם היצרנים צריכים להבין ברגע שימכרו יותר בזול, אנשים רבים יותר יקנו קוטג' והרווח הסופי שלהם לא ייפגע".
ישנן טענות שטרה ושטראוס, המחלבות החלשות יותר בקוטג', הן אלה שיזמו את מבצעי הקוטג' ברשתות. במחלבות מכחישים את הטענות. בטרה טוענים שלא עשו שום מבצעים מיוחדים בגלל סערת הקוטג'. בתנובה, שמחזיקה 70% מהשוק, לא מודאגים בינתיים מההמולה.
לוי ורשתות אחרות זכו לביקורת רבה כשיצאו במבצעים על קוטג'. לטענת המוחים, הם פוגעים כך במחאה נגד המחירים, שכן מדובר במבצעים זמניים - רובם עד יום א' הקרוב.
בינתיים, טוענות הרשתות שערכו מבצעים כמו מחסני כמעט חינם, חצי חינם ורמי לוי כי מכירות הקוטג' אצלן רק עלו ביומיים האחרונים. שופרסל טוענת שהמכירות אצלה - נותרו כשהיו. גם במגה, שם לא יצאו במבצעים, לא ניכר שינוי במכרות, אם כי מדובר בנתוני אתמול ויתכן שהיום הצרכנים סוף סוף יתעוררו.