שתף קטע נבחר
 

תביעה: פרטנר סירבה להשיב סכום שגבתה בטעות

לקוח פרטנר טען כי החברה חייבה אותו בטעות בתעריף גבוה מהמוסכם, אך הסכימה להחזיר את הסכומים רק בצ'ק או באמצעות זיכוי במסגרת החשבוניות החודשיות - ולא ישירות לחשבון הבנק. בית המשפט קבע כי בשל התנהלות זו, תפצה אותו החברה ב-1,000 שקל

לקוח של פרטנר חויב בטעות בתעריף גבוה מהמוסכם בגין שיחות לחו"ל. החברה פנתה אליו ביוזמתה באמצעות SMS והודיעה לו כי העניין מטופל. למרות זאת, כעבור זמן מה חויב התובע במחירן המלא של השיחות, וכשפנה לחברה, נענה כי הוא יזוכה בחשבון הבא, אם כי בפועל הוא קיבל לביתו המחאה על סך 1,329.70 שקל.

 

 

לטענת התובע, בחודש שלאחר מכן חויב שוב בסכום עודף של כ-340 שקל, ולפיכך פנה שוב לחברה ודרש לקבל את כספו חזרה לאלתר לחשבונו, ובתגובה נאמר לו כי נהלי החברה מחייבים החזר בהמחאה או באמצעות זיכוי במסגרת החשבוניות. הוא סירב לקבל המחאה, ולבסוף זוכה במסגרת חשבוניות התשלום, על פני חודשיים, ובנוסף הוצע לו פיצוי בדמות הטבה כספית של 180 שקל. לכך הוא סירב, ודרש פיצוי של 880 שקל.

 

משלא נענה, הגיש הלקוח תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, בה דרש פיצוי של 5,630 שקל בגין אובדן זמנו ועוגמת הנפש שנגרמה לו, כאשר עיקר טענתו נגעה לסירוב פרטנר להשיב לחשבונו מיידית את הסכומים שנגבו ממנו ביתר.

 

לשיטתו, עמידתה של פרטנר על כך שעליו לקבל את ההחזר בהמחאה או בזיכוי אינה הוגנת, שכן הפקדת ההמחאה היא פעולה הגוזלת זמן ועל החברה להשיב לו את כספו באותו אופן בו נלקח. לאחר הגשת התביעה, הוצע לתובע פיצוי גבוה פי כמה מזה שהוצע לו מלכתחילה, אך הוא סירב.

 

לעניין אופן החזרת הסכומים, הודתה פרטנר כי כיום מבוצעים החזרים ישירות לחשבון הבנק.

 

צודק אך מגזים 

השופטת רננה גלפז מוקדי קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי צודק התובע בטענתו כי היה על פרטנר להשיב לו את כספו באותו אופן בו נגבה ממנו בטעות, וכי יש לברך על השינוי במדיניות החברה בעניין זה.

 

"כשם שהנתבעת ידעה לחייב את חשבונו של התובע בסכומים עודפים, כך היה ראוי שתזכה אותו באופן מיידי, באותה דרך ממש, בחשבונו, מבלי לאלצו להמתין זמן רב לזיכוי או לחילופין לשלוח אותו עם המחאה להפקיד בחשבון הבנק שלו", כתבה השופטת.

 

עם זאת, נקבע כי סכום הפיצוי שדרש התובע מוגזם, שכן אמנם לתובע נגרמה עוגמת נפש וטרדה, אך לא ניתן להתעלם מכך שהוא טופל במהירות, וכי הפיצוי אינו בגין הטעות שגרמה לחיוב היתר, אלא בעיקר בגין סירוב החברה להשיב לתובע את כספו באופן בו נלקח ממנו ופער הזמנים בין מועדים אלה. בנסיבות אלה, כך נפסק, יש לחייב את פרטנר לשלם לתובע פיצוי של 1,000 שקלים הכולל גם את הוצאות ההליך.

 

לקריאת פסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין" - www.psakdin.co.il

פורסם לראשונה 12/07/2011 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים