שתף קטע נבחר

 

סוכני הביטוח בחרו במגדל כחברה המועדפת

חברת הביטוח מגדל נבחרה כחברה המועדפת במסגרת סקר שביעות הרצון השנתי של סוכני הביטוח. מקרב החברות הקטנות דורגה אליהו במקום הראשון. כלל קיבלה את הציון הנמוך ביותר במהירות הטיפול בתביעות המבוטחים. על פי ממצאי הסקר, הראל היא החברה עמה עובדים הכי הרבה סוכנים

מגדל היא חברת הביטוח המועדפת על סוכני הביטוח, שדירגו אותה במקום הראשון מבין החברות הגדולות. כך עולה מסקר שביעות הרצון השנתי של לשכת סוכני הביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, רכוש ובריאות) שפורסם היום (ג'). במקום השני מדורגת הראל ובמקום האחרון בקרב החברות הגדולות, ממוקמות כלל והפניקס. מבין החברות הקטנות דורגה חברת הביטוח אליהו במקום הראשון וחברת איילון במקום האחרון.

 

 

מממצאי הסקר, שפורסם במסגרת כנס לשכת סוכני הביטוח, עולה כי בענף האלמנטרי עובדים מספר הסוכנים הרב ביותר עם הראל - 28% מכלל הסוכנים. לאחריה ניצבות הפניקס, כלל ביטוח, מנורה מבטחים ומגדל, עימן עובדים בענף האלמנטארי בשיעור של 26%, 25%, 24% ו-18% מכלל הסוכנים, בהתאמה. בקרב חברות הביטוח הבינוניות, ל"אליהו" ו"הכשרה ביטוח" נתחי שוק סוכנים זהים: 10% כל אחת, ול"איילון" ו"שומרה" נתחי שוק סוכנים בשיעור של כ-8% כל אחת.

 

בנוסף נמצא כי חברות "מגדל", הפניקס" ו"מנורה מבטחים" הגדילו השנה את שיעור הסוכנים העובדים עמן כחברה עיקרית ביחס לשנה קודמת, בעוד ששיעור הסוכנים שעובדים עם "הראל" ו"כלל ביטוח" כחברה עיקרית קטן ביחס לשנה קודמת.

 

הסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח במהלך חודש אוגוסט בקרב כ-700 מחבריה באמצעות פרופ' קמיל פוקס וחברת "דיאלוג", בחן 10 מדדי שירות, בין היתר: יחס עובדי החברה לסוכן, מקצועיות העובדים, הוגנות החברה בקבלת החלטות לגבי תשלום תביעות, מהירות הטיפול בתביעות, תעריפי החברה, שרות בתחום הטכנולוגי וחדשנות (יכולת להתאים את מוצרי הביטוח לדרישות השוק) ועוד.

 

שיפור ניכר ברוב החברות

ככלל, עולה מהסקר כי רובן של חברות הביטוח הבינוניות נותנות שירות טוב יותר לסוכנים וללקוחותיהם ביחס לחברות הביטוח הגדולות, וזוכות לשיעורי שביעות רצון גבוהים מהממוצע הכללי. עוד נמצא כי ניכר שיפור בשירות של יותר ממחצית חברות הביטוח ביחס לשנה הקודמת, כאשר מגדל רושמת את השיפור המרשים ביותר בשירות הניתן לסוכנים וללקוחותיהם ביחס לשנה קודמת. מנגד בולטת איילון בירידה חדה ברמת השירות שלה ביחס לשנה קודמת.

 

בסעיף מהירות הטיפול בתביעות, קיבלה אליהו את הציון הגבוה ביותר (91). מבין החברות הגדולות קיבלה מגדל את הציון הגבוה ביותר באופן יחסי (70) ואת הציון הנמוך ביותר קבלה חברת כלל (35).

 

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, אמר בעקבות הסקר כי "חברות שלא ישכילו לפתח מערכי שירות מתקדמים ולא יתמודדו עם היעד הטכנולוגי ועם הצורך בניהול מהיר ויעיל של תביעות - לא יצליחו לפרוץ קדימה. בולט במיוחד הצורך של הסוכנים בתמיכת החברות מבחינה מקצועית וייזום פעולות מצדן לרכישה מתמדת של ידע ומיומנויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיפור ניכר בשירותים התומכים בטכנולוגיות מתקדמות
צילום: Shutterstock
מומלצים