עיסקה לא מוצלחת: המטוס המקולל של ארקיע
מטוס איירבאס שחברת ארקיע חכרה כדי לעמוד בביקושים לעונת הקיץ סבל משורה של תקלות כמעט על בסיס יום-יומי. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
בחברת ארקיע סופרים בשבועות האחרונים את הימים שנותרו עד 23 באוקטובר, היום שבו הם ייפטרו ממטוס האיירבאס 320 שחכרו לקיץ.
עוד בערוץ התיירות:
- מתכננים קמפינג בסוכות? הנה כל ההמלצות
- קפה הפוך באל על: אתה משלם, הדייל נהנה
- שנה חדשה, בילוי חדש: שמונה המלצות לתשע"ב
- בריטניה: קורס הישרדות לטסים במחלקות היוקרה
"כדי לעמוד בביקושים לטיסות בקיץ לקחנו מטוס בהחכרה 'רטובה' מחברה לטבית. זאת כאשר הטייסים במטוס הם של החברה הלטבית ואילו צוות הדיילים הוא שלנו," סיפר טייס בכיר בארקיע. "אבל התברר לנו שעשינו עסקה רעה וייקח לנו עוד הרבה זמן ללקק את הפצעים ממנה.
אין כמעט יום שבו המטוס הזה לא נתקע בשל תקלות שונות ואנחנו נאלצים להוציא מטוסים אחרים כדי להחזיר את הנוסעים שלנו הביתה. כל תקלה כזו גורמת לנו נזקים כספיים עצומים, ולפי חישוב גס המטוס הזה גרם לנו הפסדים של כשני מיליון דולרים לפחות, ולמעשה מחק את כל הרווחים שהיו מתוכננים מהפעלתו," אמר.
לדבריו, "המטוס הזה שם עלינו כתם מאוד קשה. מי שרואה את לוח הטיסות של ארקיע מגלה כי חלק גדול מהטיסות הבינלאומיות שלנו בקיץ היו באיחורים ניכרים, לפעמים אפילו 12 שעות ויותר. וזה ללא קשר לאיחורים שיש בקיץ לחברות תעופה או איחורים שנגרמים בטיסות שחולפות במרחב האווירי של יוון בשל עיצומים של פקחי הטיסה שם. מי שהזמין טיסה בארקיע מצפה שאנחנו ניקח אותו בזמן ונחזיר אותו בזמן, ולצערי זה ממש לא מה שקרה," אמר.
תקלה בפריז עלתה 180 אלף דולר
גורם בכיר בהנהלת ארקיע אמר כי בשבוע שעבר, למשל, החברה נאלצה להוציא כ180- אלף דולר כדי לטפל בנוסעים שנתקעו בפריז וכאלה שנתקעו בארץ. "היינו צריכים לסדר להם מלון, אוכל והסעות. לאחר שהתברר שהתקלה לא תתוקן בתוך פרק זמן סביר, לקחנו מטוס מחברת ישראייר כדי להחזיר את הנוסעים שלנו הביתה," סיפר. "במקרה אחר המטוס הזה נתקע לנו באילת. היינו צריכים להוציא ארבעה מטוסי ATR כדי להשיב מאילת את הנוסעים שנתקעו שם. זהו נזק של 60 אלף שקלים."
לדבריו, מאז חודש יוני, שבו ארקיע לקחה את המטוס, בחברה לא מפסיקים "לאכול ממנו חצץ."
"את יום ראשון השבוע התחלנו עם טיסה לרודוס שהתאחרה ב5- שעות, טיסה לפריז שהתאחרה בחמש שעות וחצי, טיסה לטיבילסי עם איחור של 4 שעות. מעבר להפסדים הכספיים יש פה נזקים תדמיתיים כבדים," אמר.
דוד מחלב, משנה למנכ"ל ארקיע, אמר בתגובה כי החברה הביאה את מטוס האיירבאס בתחילת עונת הנסיעות כדי לעמוד בביקושים של יוני-אוקטובר. "המטוס ביצע טיסות פנים ארציות, לאיי יוון ואירופה. אכן היו איתו תקלות שפגעו בלוח הטיסות המתוכנן של החברה ליעדים שונים. אנחנו מסיימים את הפעילות שלו בסוף החודש וחשוב לנו להדגיש שצי המטוסים של החברה ביצע עשרות טיסות ביום ליעדים רבים, עמד בלוח הזמנים של החברה ושירת רבבות נוסעים".