שתף קטע נבחר

הלקוח לא נותק תוך 3 ימים - בזק בינלאומי תשלם

לקוח שהתחרט יומיים לאחר שהתחבר לשירותי האינטרנט של בזק בינלאומי, גילה כעבור שלושה חודשים שהוא כלל לא נותק - ושכרטיס האשראי שלו חויב. החברה טענה כי מדובר בטעות בתום לב וכי הלקוח הכשיל אותה. מה קבע בית המשפט?

אדם שהתחבר לשירותי האינטרנט של בזק בינלאומי וכעבור יומיים התחרט, גילה לתדהמתו כעבור שלושה חודשים שהוא כלל לא נותק ולאחר מכן אף גילה כי כרטיס האשראי שלו חויב.

 

התובע התקשר עם בזק בינלאומי בעסקה לקבלת שירותי אינטרנט, אולם כעבור יומיים חזר בו ובשיחה עם נציג שירות ביקש להתנתק מיידית, ונאמר לו כי הניתוק בוצע. לטענתו, כשלושה חודשים לאחר מכן, פנה אליו נציג החברה והודיע לו כי תקופת הניסיון עומדת להסתיים, וכך למד כי למעשה כלל לא נותק.

 

התובע טען כי ביקש פעם נוספת להתנתק, אך הוסבר לו כי אין זה בסמכות נציג השירות לנתקו, ולכן פנה שוב למוקד החברה והנציג אישר כי הניתוק אכן לא בוצע וכי כעת הוא מנתקו מיידית, אולם חודש לאחר מכן חויב כרטיס האשראי שלו ב-12.81 שקל. שיחה נוספת עם בזק בינלאומי העלתה כי החיוב הוא בגין התקופה שלפני הודעת הביטול.

 

בעקבות זאת, שלח התובע הודעת פקס עם בקשת ביטול, אך עד ליום הגשת התביעה טרם הושב לו כספו. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה דרש האיש פיצויים לדוגמא (ללא הוכחת נזק) לפי חוק הגנת הצרכן.

 

בזק בינלאומי טענה, כי כשבוע לאחר הצטרפותו לחבילת הגלישה, ביקש התובע להתנתק, אולם בשל טעות אנוש, הוא לא נותק. עם זאת, טענה החברה, לאחר בקשת הניתוק עשה התובע שימוש בחבילה שלוש פעמים ובסך הכל כ-15 שעות גלישה, כך שהוא ידע כי לא נותק, אולם לא פנה לחברה על מנת להעמידה על טעותה, ובכך הכשיל אותה ואמנם בפנייתו השנייה כעבור מספר חודשים, התבררה הטעות והוא נותק באופן מיידי. לגבי חיוב כרטיס האשראי של התובע, נטען כי התובע זוכה וכי משלא שלח התובע בקשת ניתוק בכתב, הוא אינו זכאי לפיצויים לדוגמא.

 

להגן על הצרכן מחיוב שרירותי  

השופטת אשרית רוטקופף קיבלה את התביעה באופן חלקי. בזק בינלאומי, כך נפסק, טעתה פעמיים - פעם אחת כשלא ניתקה את התובע מיידית (תוך 3 ימים בהתאם לחוק), ופעם שנייה, כאשר חייבה אותו לאחר ביצוע הניתוק. השופטת ציינה, כי אמנם החברה זיכתה את התובע בגין החיוב שבוצע לאחר הניתוק, אך זאת רק לאחר הגשת התביעה.

 

"סבורה אני כי יש להגן על הצרכן מחיוב שרירותי של ספק השירות, תוך ניצול העובדה כי בידי הספק הרשאה לחיוב כרטיס האשראי של הלקוח. הגם אם חיוב זה נובע מטעות כנה, אין להשלים עם טעויות מסוג זה. לא ניתן לקבל מצב שבו צרכן חסר אונים מוצא עצמו מנסה שוב ושוב להביא את החברה לנתקו מן השירות שאינו חפץ בו עוד" כתבה השופטת, ודחתה את טענת בזק בינלאומי לפיה התובע הכשילה מלתקן את הטעות.

 

עם זאת, נפסק כי משלא הודיע התובע בכתב על רצונו להתנתק, הוא אינו זכאי לפי החוק לפיצויים לדוגמא, אולם יש לפסוק לזכותו פיצוי של 1,000 שקל בגין בזבוז זמן וטרחה.

 

"על הנתבעת לוודא כי היא מעסיקה צוות עובדים מיומן ומקצועי ולפקח על ביצוע עבודתם" הוסיפה השופטת, ובנוסף חייבה את בזק בינלאומי לשלם לתובע הוצאות משפט של 200 שקלים.

 

לקריאת פסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין" - www.psakdin.co.il

פורסם לראשונה 06/10/2011 21:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים