מסלול קרבי: דוגמנים ישראלים
הם יפים, בעלי גוף מטופח ומסוקסים במידה. עובדים שעות נוספות בחדר הכושר כדי לתחזק מראה מדויק ובכל זאת - צריכים להחזיק בעבודה נוספת כדי להתפרנס. הכירו את הדוגמנים הישראלים
עוד כתבות באתר לאשה
- ראיון עם ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים
- אצלי הכל בחדר: עיצוב חדרי ילדים
- כתבנו מתנסה: מעצב שיער ליום אחד
אז נכון שישנם מוכרים יותר כיונתן ווגמן שמככב לצידה של גל גדות בקמפיינים של קסטרו, גיא לובלצ'יק שהפציע לכמה רגעים בריאליטי "האח הגדול VIP" וכמובן עידן רול שמתחמם באור הזוגיות עם הראל סקעת בחודשים האחרונים. אבל בינינו, יש עוד הרבה מאוד פנים שאתם רואים על גבי שילוט חוצות, בתשדירי פרסומת ובתצוגות אופנה - ועדיין לא ממש מכירים.
דוגמניות מפורסמות ודוגמנים אלמונים
השאלה הגדולה היא, למה בעצם הגברים נשארים אלמונים? "לציבור אין סיבה להכיר את כל הדוגמנים", מסביר עילי הרפול, 27, שהצטלם לקמפיין של רשת זיפ. "התקשורת מחליטה את מי תכיר וגם אז זה מלווה במערך משומן של יחסי ציבור ואינטרסים. אפשר לראות דוגמא טובה גם אצל הדוגמניות: לירז דרור למשל, עובדת כל הזמן בחו"ל כולל קמפיינים לאיב סאן לורן ואחרים, אבל לא מתערבבת בברנז'ה הישראלית. ודאי שמכירים אותה כאן, אבל לא מפרגנים לה יותר מדי".
"אין בדיוק דבר כזה להיות דוגמן בארץ", מוסיף ירדן גל-ים, 25, שהשתתף בקמפיינים ובתצוגות שונים בארץ ובחו"ל, לרבות תצוגת הבוגרים של שנקר. "לא מזמן דיברתי על זה עם כמה אנשים מהתעשייה ובחברות הגדולות לוקחים דוגמן להיות פרנזטור שהוא בדרך כלל כתוספת מלווה לדוגמנית כוכבת ולכן הוא נדחק הצידה. היו לנו בשנים האחרונות כמה כאלה שכן עשו רעש, מייקל לואיס או אנחל בונני, אבל כיום אין דוגמן שמעורר עניין רב. השוק מסחרי מאוד וצריך ללכת על בטוח".
היה פה שמח
אתם בטח זוכרים את שנות התשעים העליזות שהיו תור הזהב בכל הקשור לדוגמנים הישראלים; ליאור מילר ואלון ריינהורן היו אז "הגברים של פולגת" ומדורי הרכילות הקפידו לתעד את חייהם הפרטיים. שלא לדבר על דודי בלסר לקסטרו שעד היום מזילים ריר על תמונת ענק חשופת חזה שלו, שכיכבה מעל נתיבי איילון.
פליטי ריאליטי כתחליף
מאז ועד היום נדמה שהדוגמנים שלנו נדחקו לשוליים לטובת שחקנים כמו עוז זהבי ברנואר ואפילו ג'קי מנחם פליט "האח הגדול" שהצטלם לרשת סקטור וואן. לכן, ברוב המקרים נאלצים הדוגמנים להחזיק בעבודה נוספת כמו ברמן, יחצ"ן מסיבות או מאמן כושר רק כדי לגמור את החודש. "בארצנו הקטנה קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להתפרנס רק מדוגמנות", מסביר מתן אקרמן, 25, שהצטלם לקמפיין של מותג הגברים SKETCH". יש כמה חודשים בשנה שאתה מתפרנס רק מזה וחודשים אחרים שאין לך ברירה אלא להשלים הכנסה. בגדול, כל דוגמן לוקח את העבודה הזאת ברצינות שמתאימה לצורת החיים שלו. אני יכול להגיד על עצמי שקשה לי לעשות דברים בחצי כח. כשהגיעה ההצעה מחו"ל אמרתי יאללה בוא נפציץ הכי הרבה ונחזור הביתה".
אז רוב הדוגמנים שלנו עובדים גם מעבר לים?
"יש הבדלים משמעותיים בתקציב ולא רק בכמה כסף אתה מקבל בסוף היום. זמן צילום הוא מאוד יקר וככל שיש יותר אנשי מקצוע נחסך זמן על הסט.אני זוכר שצילמתי קמפיין בטוסקנה לחברת נעליים ולאורך כל אותו היום היה דוגמן נוסף שהביאו למקרה חירום שפשוט ישב שם. באותו רגע נפל האסימון והבנתי שאני בהפקה רצינית מאוד".
"אני אישית מאוד אוהב את היחס הישראלי", מוסיף אורן קטן, 24, שהצטלם העונה לרשת H&O. "גם בגלל שאני מפה וגם בגלל שאני אוהב את הסחבקיות, הפתיחות והדיבור בגובה בעיניים. בחו"ל היחס יותר מקצועי אבל מנוכר, והדוגמן הוא אחד מתוך רבים. יחד עם זאת בחו"ל דוגמנות נחשבת למקצוע ולכן מצפים ממך לבוא ולתת עבודה. בסופו של דבר אני מצליח לתמרן בין הדוגמנות לעבודה שלי כמאמן כושר ואין לי תלונות".
מעבר למראה הגבר-גבר שמאפיין את רוב הדוגמנים על אדמות ארץ הקודש (מה שאנחנו קצת פחות מחבבים) תמיד עולה גם שאלת הגובה. במיוחד לאור העובדה שהגובה הממוצע של הגבר הישראלי נמצא אי שם בסביבות ה-1.73 ורוב הדוגמנים מעבר לים כבר מזמן סימנו וי על ה-1.85. "ממוצע הגובה של דוגמני המסלול בארץ הוא 1.85", קובעת סמדר גנזי, מפיקת ובמאית אירועי אופנה לאקסטרווגנזי. "יש מספיק דוגמנים בגובה הזה, למרות שבחו"ל הם בדרך כלל גבוהים יותר. מה שכן, בכל הקשור למראה, אותי באופן אישי לא מעניינים הבלונדינים למיניהם. אני אוהבת את ז'אנר הגבר-גבר. זה הבדל מהותי בינינו לבין העולם, במיוחד שאתה יכול לראות הרבה דוגמנים בחו"ל עם מראה אנדרוגיני, עדינים ונשיים.
קל להיות דוגמן בישראל?
"ז'אנר הריאליטי די הרג את הדוגמנים ואני מאמינה שגם לאיתן אורבך תיכף יעשו קמפיין מטורף. אם פעם דוגמניות היו מקבלות תכניות טלוויזיה, היום אלה דנה רון ונעמה קסרי".
ובכל זאת יש גם צד אופטימי, בסופו של דבר גם הדוגמנים זוכים להוביל קמפיינים; ותשאלו את הדוגמן הדני מורטון ברשלסן, 26, שמתגורר בארץ בשנים האחרונות ומוביל את הקמפיין הנחשב של רשת גולף לצידה של חן יאני. "זה הכל עניין של תזמון", הוא מספר. "אפשר להרוויח הרבה כסף במקצוע הזה ואפשר שלא; זה עניין של הצלחה בשוק המקומי והעולמי, אם אוהבים את המראה שלך וכו'. בכל הקשור לפרסום, אני חושב שהרבה אנשים כן מזהים אותנו ויש פעמים שניגשים אליי ברחוב ושואלים אותי אם זה אני מהפרסומת או מהשלט. כן השתתפתי במספר תכניות טלוויזיה (בהן תכנית הריאליטי שלוש-א"ב) יותר בשביל החוויה ופחות בשביל הפרסום. גם לא אצא עם אף אחת מפורסמת אלא רק מתוך מניעים רומנטים. כל השאר יהיה פתאטי מבחינתי".
מורטון ברשלסן לאלינור שחר-ניהול אישי
אורן קטן, מתן אקרמן וירדן גל-ים לסוכנות יולי
עילי הרפול לסוכנות mc2